بهینهسازی Core Web Vitals کاهش LCP، FID و CLS به زیر حد مجاز!

Core web vitals، LCP و سئو تکنیکال: راهنمای کامل بهبود سرعت سایت تک تیپ

این کار نه‌تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. سئو تکنیکال، همانند اسکلت محکم یک ساختمان است که زیربنای موفقیت یک وب‌سایت را تشکیل می‌دهد. این شاخه از سئو، به بهینه‌سازی فنی یک سایت می‌پردازد تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند به راحتی صفحات وب را بخوانند، درک کنند و ایندکس کنند. از سرعت بارگذاری صفحه گرفته تا ساختار URLها و نقشه سایت، همه و همه جزئی از سئو تکنیکال هستند. این در حالی است که سئو محتوا، به تولید محتواهای باکیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی هدف متمرکز است تا پاسخگوی نیازهای کاربران باشد و آن‌ها را به سمت سایت جذب کند. کور وب ویتال یا همان Core Web Vitals مجموعه‌ای از معیارهای کلیدی است که گوگل برای سنجش و بهبود تجربه کاربری صفحات وب معرفی کرده است.

فایل های شما مجبور خواهند بود منتظر بمانند تا سایر موارد موجود در صفحه وب شما آماده شوند. توجه داشته باشید که می‌توانید هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ وب‌سایت خود را آزمایش کنید. PageSpeed Insights همچنین به شما امکان تجزیه و تحلیل تک تک صفحات سایت شما را می‌دهد. یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی، امنیت وب‌سایت این است که به شما در حفاظت از سایت در برابر تهدیدات آنلاین مانند بدافزار (malware) و هک شدن کمک می‌کند. امنیت وب‌سایت به ایمن‌سازی محتوای سایت و همچنین داده‌های کاربران شما کمک می‌کند. Core Web Vitals مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد هستند که گوگل از آن‌ها برای اندازه‌گیری سلامت و پویایی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.

گوگل با معرفی مفهوم Core Web Vitals، استانداردهای جدیدی برای سنجش عملکرد وب‌سایت‌ها ارائه داده که مستقیماً بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارد. حالا که با معیارهای Core Web Vitals و نحوه اندازه‌گیری آن‌ها آشنا شدید، وقت آن است که به فکر بهینه‌سازی این معیارها برای سایت خود باشید. بهینه‌سازی Core Web Vitals یک فرآیند تخصصی است که بسته به ویژگی‌های خاص هر سایت، می‌تواند متفاوت باشد. این فرآیند نیاز به شناسایی دقیق مشکلات سایت و اعمال تغییرات صحیح در آن دارد. در این مقاله، روش‌های بهینه‌سازی LCP، FID و CLS را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان سایت خود فراهم کرده و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. با توجه به اهمیت Core Web Vitals در تجربه کاربری و تاثیر مستقیم آن بر سئو، بهینه‌سازی این معیارها برای سایت شما حیاتی است.

اما اگر به دنبال یک ابزار کشینگ قدرتمند و همه کاره هستید، ممکن است WP Rocket را در نظر بگیرید. برای اندازه‌گیری Core Web Vitals چندین ابزار آنلاین وجود دارد، از جمله Pingdom و GTmetrix. ما با طراحی بیش از صدها نرم افزار هر چیزی که شما نیاز دارید، با کمترین زمان و هزینه در اختیارتان قرار میدهیم.این آغاز یک همکاری بی پایان است.سوالی دارید؟ منتظر تماس شما هستیم. در غیر این صورت می توانند به طور ناگهانی در صفحه ظاهر شوند و محتوا را به سمت پایین ، بالا یا کنار بکشند. درست مثل FCP اسکریپت های ثالث (مثل گوگل آنالیتیکس، heatmaps و …) می تواند تاثیر منفی روی FID داشته باشد.

گوگل می خواهد یک مورد ارزیابی جدید برای تجربه صفحه ارائه دهد که ترکیبی از Core Web Vitals و عامل های موجود است تا از طریق آن کیفیت تجربه کاربری روی هر صفحه مشخص شود. دقت کنید؛ گوگل از بررسی رفتار کاربران با این معیارها، میفهمد که هر صفحه از سایت شما باید لایق چه جایگاهی باشد؟ بنابراین میتوان گفت Core Web Vitals، فاکتورهایی هستند که روی سئو سایت شما تاثیر زیادی دارند. این معیار مانند FCP و LCP جزئی از بخش سرعت بارگذاری سایت است و می‌توان گفت دیگر شاخص‌های تأثیرگذار این قسمت به‌جز این دو شاخص، همگی در Speed Index جمع شده است. هرچقدر که روند کامل شدن بارگذاری صفحه بهتر و سریع‌تر باشد، Speed Index آن صفحه نیز بهتر می‌شود. به دلایل مختلفی مانند دور بودن سرورهای این ابزارها از ایران، لازم نیست که سه شاخص اصلی CWV برای تمامی صفحات در بازه مناسب قرار بگیرد. شما می‌توانید صفحات سایت رقیبتان را بررسی کنید و شاخص‌های آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

به طور کلی عناصر Core Web Vitals شامل سه عنصر LCP، FID و CLS است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت. در هر حال، در این مقاله میخواهم هر چیزی که باید در مورد Core Web Vitals یا همان هسته های حیاتی گوگل بدانید را به شما توضیح بدهم. اگر برای URL خاصی داده کافی جمع آوری شده باشد، PSI اطلاعات مربوط به همان URL را نشان می دهد؛ در غیر این صورت، داده های سطح Origin ارائه می شود. لطفاً نظرات و سؤالات خود در مورد این مقاله را در قسمت زیر با ما به اشتراک بگذارید. ویدیو بالا یک نمونه از حرکت ناگهانی layout است که برای کاربر ناخوشایند است. زمانی که FID  بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌ثانیه باشد، باید از طریق روش های که در ادامه بیان خواهیم کرد اصلاح و ویرایش گردد.

اگر نتایج Lighthouse با داده های واقعی کاربر (PSI) مطابقت نداشته باشد، ممکن است مشکل مربوط به شرایط خاصی باشد که در آزمایش شبیه سازی نشده است. برای بررسی تکرارپذیری مشکلات TTFB، استفاده از ابزار Lighthouse توصیه می شود. نتایج این ابزار آزمایشی (synthetic) هستند، به این معنی که بر اساس شبیه سازی تولید می شوند. پس نمره ضعیف و رنگ قرمز در LCP، FID و CLS نمی‌تواند همیشه به معنای مشکل باشد و نکته مهم‌تر، میزان عدد این شاخص‌ها و مقایسه با اعداد رقبا است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در این مرورگر برای دفعه‌ی دیگری که دیدگاهی می‌نویسم.

این کار کمک می کند تا محتوای صفحه شما سریعتر بارگیری شود و می تواند روی FID تاثیر مثبتی داشته باشد. CLS معیاری است برای اندازه گیری اینکه در زمان بارگذاری صفحه، المان های صفحه چقدر پایدار هستند. FID، معیاری برای اندازه گیری اینکه چقدر سریع فرایند پاسخ تعامل کاربر شروع می شود. در واقع با توجه به وجود مشکلات در صفحه سایت شما، نمره ای به آن صفحه داده میشود که از 0.1 شروع شده و بالا میرود. شاید اتفاق افتاده باشد که وارد صفحه ای از یک سایت شوید، چند ثانیه در آن زمان بگذارید و سپس روی دکمه باز شدن منو کلیک کنید.

این مطلب را به آموزش Core Web Vitals اختصاص دادیم؛ امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. تأثیر Core Web Vitals در سئو تکنیکال و بهینه بودن صفحات موضوعی مهم در آموزش Core Web Vitals است. این معیارها نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند بلکه نقش مهمی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو دارند. گوگل با تمرکز بر Core Web Vitals، به دنبال ارائه نتایجی است که بیشترین تطابق را با نیازها و انتظارات کاربران داشته باشد؛ بنابراین، رعایت این معیارها می‌تواند تأثیر مستقیم بر رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. در حوزه تکنیکال سئو، Core Web Vitals به عنوان یک ابزار برای ارزیابی و بهبود عملکرد سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این حالت اگر بتوانید شاخص‌های خود را از رقبایتان بهتر کنید یا نزدیک آن‌ها نگه‌دارید، کافی است. بعد از آنالیز سایت گزارشی مشابه تصویر بالا مشاهده خواهید کرد که ۳ معیار مهم نیز اندازه گیری شده اند و در بخش پایینی این معیارها پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت سرعت سایت شما ارائه شده است. اینجاست می گوییم که شاید شما بدون استفاده از این ابزار حس بکنید سایت شما سریع لود می شود اما یک عنصر بزرگ در سایت دارید که حجم بالایی دارد و زمان زیادی نیاز دارد تا این عنصر نمایش داده شود و شما از آن غافل شده اید! این را در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین معیار گوگل برای سرعت سایت همین بهینه بودن بزرگترین عنصر یعنی LCP می باشد. اگر به دنبال اطلاع از مشکلات فنی و محتوایی سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم که ابزار آنالیز سایت جت سئو را امتحان کنید. همچنین شما به کمک افزونه سئو کروم این ابزار می توانید هر صفحه وب را در زمانی کوتاه تحلیل کنید.

عمده ترین مشکل در بهینه سازی سرعت سایت استفاده نادرست از تصاویر سایت می باشد. بسیاری از کاربران بدون در نظر گرفتن سایز و حجم تصویر، آنها را در سایت خود بارگذاری می کنند و با مشکلات فراوانی در سرعت سایت و هشدارهای core web vitals برخورد خواهند کرد. پس دقت داشته باشید با بهینه سازی تصاویر، عمده مشکلات سرعت سایت شما برطرف خواهد شد. همیشه سعی کنید از سایز استاندارد و حجم بهینه شده تصاویر در سایت استفاده کنید. FID مدت زمانی را اندازه‌گیری می‌کند که طول می‌کشد تا صفحه به اولین تعامل کاربر، مانند کلیک روی یک دکمه یا لینک، پاسخ دهد. برای بهبود Core Web Vitals، شما باید به بهینه‌سازی سرعت بارگذاری، کاهش زمان تأخیر در پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و جلوگیری از نوسانات بصری توجه کنید.

با این حال، داده‌های ارائه‌شده‌توسط Chrome User Experience Report به روز نیستند و برای بررسی لحظه‌ای web vitals، استفاده از ابزارهای آنلاین توصیه می‌شود. در نهایت، Core Web Vitals به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین تجربه کاربری و رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل شناخته می‌شود. این معیارها شامل LCP (بزرگترین محتوای قابل مشاهده)، FID (تاخیر در اولین ورودی) و CLS (نوسانات چیدمان) هستند که هرکدام جنبه‌ای خاص از تجربه کاربری را اندازه‌گیری می‌کنند. از آنجا که گوگل به شدت بر اهمیت تجربه کاربری تمرکز دارد، بهبود این معیارها می‌تواند تأثیرات قابل توجهی در سئو و جذب کاربران داشته باشد. با استفاده از این ابزارها، شما می‌توانید به‌راحتی وضعیت Core Web Vitals سایت خود را بررسی کرده و بر اساس داده‌های واقعی، صفحات خود را بهینه کنید.

در اینجا می‌توانید ببینید که آیا اندازه‌های مناسب اختصاص داده شده است یا خیر. این گزارش از طریق کنسول جستجوی گوگل در دسترس است و داده های واقعی و تجربیات بازدیدکنندگان شما را ارائه می دهد. این گزارش به شما کمک می کند تا نحوه استفاده کاربران از وب و تعامل آنها با سایت خود را درک کنید. همچنین می توانید از طریق گزارش تجربه کاربری کاربران کروم (Chrome User Experience Report) به Core Web Vitals خود دسترسی پیدا کنید تا بتوانید به بهینه سازی Core Web Vitals بپردازید. در صفحه نتایج، همچنین برخی عیب‌یابی‌ها و پیشنهادات برای بهبود را مشاهده خواهید کرد.

این کار در صورتی که قصد دارید این امتیازها را به طور مکرر بررسی کنید، مفید است، زیرا می توانید آن را بدون باز کردن تب دیگری اجرا کنید. حالا بیایید به چند روش مختلف برای سنجش عملکرد وب سایت شما نگاهی بیاندازیم. اگر پس از کلیک روی دکمه "ارسال"، سایت چند ثانیه طول بکشد تا واکنشی نشان دهد، احتمالاً کاربر منصرف خواهد شد. پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. با این کار مطمئن می شوید که مرورگر فضای درستی در هنگام بارگذاری به آن اختصای می دهد. احتمالا با این موضوع مواجه شده اید که در یک صفحه محتوا لود شده است و پس از آن مثلا تصویری در بالای محتوا لود شده و محتوا به پایین کشیده شده است.

ایران سایت با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها و دانش روز دنیا، وب‌سایت‌هایی با طراحی زیبا، کاربری آسان و سازگاری بالا با موتورهای جستجو ایجاد می‌کند. همچنین، تیم پشتیبانی قوی این شرکت، تضمین‌کننده ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت و رضایت مشتریان است. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب‌سایت iransite.com مراجعه نمایید. اگر سئو محتوا را به محتواهای جذاب و گیرایی تشبیه کنیم که کاربران را به خود جذب می‌کند، سئو تکنیکال را می‌توان به جاده‌ای هموار و بدون دست‌انداز تشبیه کرد که دسترسی کاربران به این محتواها را آسان‌تر می‌کند. به عبارت دیگر، سئو تکنیکال زیرساختی را فراهم می‌کند که محتوای باکیفیت بتواند در آن بدرخشد و به بهترین نحو به کاربران ارائه شود. در واقع، سئو تکنیکال و سئو محتوا دو روی یک سکه هستند و برای دستیابی به موفقیت در سئو، هر دوی آن‌ها به یک اندازه اهمیت دارند.

کاربران می خواهند عناصر صفحه، زمانیکه بارگذاری می شوند، نسبتا پایدار باشند و معیار CLS برای این است که وب سایت ها تا حد ممکن این مسئله را رعایت کنند تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربران رقم بزنند. این فاکتور به اندازه‌گیری میزان تجربه مثبت کاربر در زمان کار با یک سایت می‌پردازد و Core Web Vitals مهم‌ترین معیار در اندازه‌گیری Page Experience است. در این حالت هر سایتی که بتواند معیارهای درون Core Web Vitals را در سایت خود پیاده‌سازی کند، در سئو خود نسبت به رقبا یک قدم بزرگ برمی‌دارد و رتبه‌ صفحات سایت خود را بهبود می‌بخشد. FID یکی دیگر از معیارهای  مهم در Core Web Vitals می باشد که اولین تعامل و پاسخگویی یک صفحه وب با کاربر را اندازه گیری می کند. این پارامتر، بازه زمانی را که یک کاربر برای اولین بار با یک صفحه وب تعامل برقرار می کند تا زمانی که یک مرورگر قادر به پاسخگویی به دستورات کاربر باشد را اندازه گیری می کند. برای اندازه گیری میزان تاخیر در پاسخگویی به دستورات کاربر، به یک تعامل واقعی نیاز است.

اگر قصد دارید سایت خود را بهینه کنید و در نتایج جستجو بهتر دیده شوید، توصیه می‌شود از اصول Core Web Vitals برای طراحی سایت‌های سریع و کاربرپسند استفاده کنید. این اصول به شما کمک می‌کنند تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید و در نتیجه جایگاه بهتری در گوگل کسب کنید. همچنین، شرکت در دوره آموزش طراحی سایت می‌تواند به شما این امکان را بدهد که مهارت‌های لازم برای طراحی سایت‌های بهینه و جذاب را یاد بگیرید و مطمئن شوید که سایت شما از نظر فنی و کاربری برای جلب توجه گوگل و کاربران بهینه است. ابزار Core Web Vitals عملکرد سایت و وضعیت سرعت سایت شما را به طور خیلی کامل و شفاف نشان می دهد و معیارهای بسیاری دارد که می توانید با بهینه سازی آنها عملکرد سایت را بهبود ببخشید و باعث بهبود تجربه کاربری در سایت خود شوید. موضوع سرعت سایت و بهبود تجربه کاربری از مهم ترین معیارهای سئو سایت به حساب می آیند که نباید هیچ وقت نادیده گرفت. این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که هیچ کاربری و حتی گوگل از سایتهایی که سرعت پایینی دارند و بسیار کند هستند، خوششان نمی آیند.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا تست‌های چند مرحله‌ای انجام دهید و نتایج دقیقی درباره سرعت بارگذاری و معیارهای Core Web Vitals مانند LCP و CLS دریافت کنید. علاوه بر این، WebPageTest ابزارهای عمیق‌تری برای تحلیل تصاویر و محتوا دارد که به شما کمک می‌کند عناصر خاصی که نیاز به بهینه‌سازی دارند را شناسایی کنید. ابزارهای دیگری هم برای ارزیابی Core Web Vitals وجود دارند که از هر کدام می‌شود برای اندازه‌گیری معیارهای مختلف استفاده کرد. بعد از این که از طریق کنسول جستجوی گوگل متوجه شدید که کدام صفحات نیاز به بهینه‌سازی دارند، می‌توانید با استفاده از ابزار PageSpeed Insights و یا سایت gtmetrix مشکل هر صفحه را به طور دقیق شناسایی کنید. Lighthouse و Chrome DevTools برای اندازه‌گیری دقیق Core Web Vitals به کار می‌روند و به شما می‌گویند که دقیقاً چه چیزی را باید اصلاح کنید. افزونه Web Vitals مرورگر کروم هم معیارهای اندازه‌گیری را به صورت زنده به شما نشان می‌دهد.

به عبارت ساده تر FID تاخیر بین زمانی که شما روی چیزی کلیک می کنید (مثل یک لینک) و زمانی که مرورگر آماده شروع به پردازش برای پاسخ دادن به آن می شود و شروع می کند، را اندازه گیری می کند. Google PageSpeed Insights همچنین به شما می گوید که آیا صفحه شما، المانی دارد که سرعت LCP را کاهش می دهد یا خیر. طبق یافته ها، هر اسکریپت ثالث سرعت صفحه را تا 34 میلی ثانیه پایین می آورد. در این مقاله با اینکه Core Web Vitals چیست و چرا مهم است آشنا خواهیم شد و همچنین به بررسی سه عنصر مهم آن یعنی LCP، FID و CLS خواهیم پرداخت. LCP معیاری برای اندازه گیری این است که چقدر سریع صفحه بارگذاری می شود، است. در ادامه مقاله همه اینها را به شما توضیح داده و سپس به شما خواهم گفت که چطور میتوانید هر کدام از این معیارها را در سایت خودتان بسنجید.

CWV بر مبنای سرعت سایت، تعامل کاربر و دیگر عوامل تمرکز می کند و تاثیر زیادی بر دیده شدن سایت شما دارد. اگر نیاز به دانستن فاکتورهای تاثیر گذار گوگل در رتبه بندی خود هستید و نیاز دارید فاکتورهای Core Web Vitals  را بهبود ببخشید و در دنیای وب بهتر دیده شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید. در ادامه، در مورد چگونگی اثر کور وب ویتال  بر بهینه‌سازی موتور جستجو در مجله اینترنتی هاست ایران می‌پردازیم. Core web vitals مجموعه معیارهایی است که گوگل برای اندازه‌گیری این‌گونه تجربه‌های کاربری نامطلوب و بهبود کیفیت وب‌سایت‌ها تعریف کرده است. با بهبود این معیارها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما سریع‌تر بارگذاری می‌شود، به تعاملات کاربران به سرعت پاسخ می‌دهد و تجربه کاربری روان و لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

این افزونه اطلاعاتی در مورد عملکرد وب سایت شما، از جمله زمان بارگذاری صفحه، اندازه صفحه و درخواست های انجام شده ارائه می دهد. با 8 راهکار اساسی برای بهینه سازی Core Web Vitals که به بهبود سرعت، تعامل‌پذیری و ثبات صفحات وب کمک می‌کنند، با ما همراه باشید. LCP به معنی بزرگترین المان محتوایی است و معیاری است برای اندازه گیری اینکه چقدر طول می کشد تا بزرگترین المان محتوایی بارگذاری شود. در واقع وقتی بزرگترین المان محتوایی بارگذاری شود، تقریبا بیش تر صفحه بارگذاری شده است و ممکن است فقط بخش های کمی باقی مانده باشد. به بیان دیگر LCP زمان بین کلیک کردن روی لینک صفحه وب سایت شما تا زمان دیدن بیشتر بخش های صفحه است. گوگل در پی آن است که تجربه کاربری را به عنوان یک فاکتور رسمی رتبه دهی معرفی کند.

جالب است بدانید که بیشتر این معیارها، به جز CLS، بر قسمت‌هایی از صفحه تمرکز دارند که کاربر بدون نیاز به اسکرول، آن‌ها را مشاهده می‌کند. به همین دلیل گوگل سه بخش اصلی و حیاتی را برای تجربه کاربری یک صفحه درنظر گرفت. سپس شاخص‌هایی را برای نمره دهی به هر یک از این سه قسمت معرفی کرد و برای صفحات مختلف این شاخص‌ها را اندازه‌گیری کرد. با این کار یک نمره کلی برای Core Web Vitals مشخص می‌شود که این نمره یکی از سیگنال‌های مهم گوگل در سئو است. اکنون که مفهوم کلی را یاد گرفتید، می‌توانیم به معرفی شاخص‌های CWV و نحوه بهبود آن‌ها بپردازیم.

یعنی چه؟ احتمالا بارها شده وارد سایتی شوید و ببینید که بخش اعظم محتوا نمایش داده شده اما بخشی از صفحه هنوز سفید است. بعد از چند ثانیه هم آن بخش از صفحه لود شده و یک تصویر یا چیز دیگری نمایش داده شود. Largest Contentful paint به محاسبه میزان زمان باز شدن قسمت اصلی محتوای صفحه می‌پردازد. ممکن هست هنوز تمام صفحه و قسمت‌های حاشیه‌ای آن به‌صورت کامل باز نشده باشد؛ اما بخش اصلی که کاربر برای آن به این صفحه آمده است باید هر چه زودتر باز شود. 4 تا پارامتر داریم که جزو مهمترین معیارهای Core Web Vitals هستند و هر کدام، موارد مشخصی را در سایت بررسی می‌کنند.

برای همین کاهش المان های جاوااسکریپتی که بر روی یک صفحه لود می‌شود، از طریق شکستن آن به تسک های کوچکتر و غیرهمزمان می‌تواند به شکل قابل توجهی در کاهش FID سایت تاثیرگذار باشد. هر سه پارامتر LCP و FID و CLS در Web vitals که در مورد آنها صحبت شد، توسط ابزار Lighthouse که به عنوان مثال در PageSpeed Insights وجود دارد قابل اندازه گیری هستند. اطلاعات LCP و FID و CLS توسط CrUX که مخفف Chrome UX Report است جمع آوری می شود. همچنین می توانید این پارامتر ها را در گزارش Core Web Vitals سرچ کنسول مشاهده کنید. به عبارت دیگر FID فاصله زمانی بین تعامل کاربر با صفحه (مانند کلیک روی یک لینک یا دکمه و یا tap کردن روی یک المان تعاملی) و زمانی است که مرورگر به تعامل کاربر پاسخ می دهد.

با این حال برای بررسی دقیقتر و اینکه بفهمید آیا گوگل هشدار یا اروری در معیارهای Core Web Vitals برای صفحات سایت شما گزارش داده است یا نه. بایستی وارد سرچ کنسول گوگل شوید و از قسمت Core Web Vitals هشدارهای سایتتان را بررسی و آنالیز کنید و جهت بهینه سازی صفحات اقدام نمایید. بررسی ابزارهای آنالیز در ارزیابی Core Web Vitals یکی دیگر از بخش‌های مهم آموزش Core Web Vitals شناخته می‌شود. برای ارزیابی و نظارت بر Core Web Vitals، استفاده از ابزارهای تحلیلی بسیار حیاتی است. ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights، Lighthouse و Search Console به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد وب‌سایت خود را بر اساس معیارهای Core Web Vitals بررسی کنید. این ابزارها به طور خودکار اطلاعات دقیقی را درباره LCP، INP و CLS جمع‌آوری کرده و گزارش‌هایی درباره مشکلات موجود ارائه می‌دهند.

همینطور تصاویر را در نسخه موبایل هم بررسی کنید و ببینید که آیا در نسخه موبایل، از تصاویر به صورت استاندارد استفاده شده است یا خیر. باید از قالبی استفاده کنید که در نسخه موبایل هم استاندارد و ریسپانسیو باشد و تصاویر را در نسخه های مختلف موبایل و تبلت با اندازه های استاندارد آنها نمایش دهد. پیاده سازی یک راهکار کشینگ با افزونه غیر رایگان مانند افزونه راکت، می تواند به طور خاص برای بهبود امتیاز FID شما مفید باشد. به عنوان مثال، WP Rocket دارای ویژگی ای است که به شما امکان می دهد به راحتی تحویل فایل را بهینه کنید. در بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس، به بررسی همه افزونه های کش وردپرس پرداخته ایم. اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، یکی دیگر از ابزارهای مفید برای ارزیابی Core Web Vitals شما، افزونه Web Vitals Chrome است.

در این مقاله، نحوه بهینه‌سازی Core Web Vitals را برای بهبود عملکرد سایت و افزایش رتبه‌بندی در نتایج گوگل بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه این معیارها را بهبود ببخشید و سایت خود را بهینه‌سازی کنید. به‌صورت عام ما FID را به اولین تأخیر ورودی ترجمه می‌کنیم و به معنی مدت‌زمان لازم برای تعامل کاربر با صفحه است. به طور مثال اگر شما بخواهید در وب سایتی اطلاعاتی مثبت نامی خود را وارد نمایید.این معیار FID  مدت زمانی که شما دکمه ارسال فرم را زدید تا زمان لود شدن مجدد سایت را اندازه گیری می نماید. گوگل در حال حاضر از Mobile-First Indexing استفاده می‌کند، یعنی سایت‌هایی که برای موبایل بهینه شده‌اند، در رتبه‌بندی برتری دارند.

در این مرحله، شما می‌توانید ببینید که وضعیت عملکرد سایت در هر یک از این دستگاه‌ها چگونه است. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که تعداد زیادی از صفحات سایت شما در موبایل عملکرد ضعیفی دارند یا نیاز به بهبود دارند. CLS به معنی تغییر شکل کلی صفحه با افزایش بارگیری صفحه است و معیاری است که به بررسی اینکه المان های صفحه در زمان بارگذاری صفحه، چقدر پایدار هستند، می پردازد. به بیان دیگر اگر عناصر صفحه وب سایت شما در زمان بارگذاری صفحه به جاهای دیگر حرکت کنند، CLS بالایی دارید که خوب نیست. CLS معیاری است که جابجایی های ناگهانی المان های مختلف صفحه را هنگام بارگذاری صفحه مد نظر قرار می دهد. مدت زمان بیشترین تاخیر بین تمامی تعاملات کاربر با صفحه (از جمله کلیک و تایپ با کیبورد) و پاسخ مرورگر را بررسی می‌کند.

برای این کار به آدرس کنسول جستجوی گوگل بروید و از ستون سمت راست، زیر گزینه Enhancement، Core Web Vitals را پیدا کنید. با کلیک بر روی این بخش، گزارشی برای هر یک از معیارهای Core Web Vital  که ممکن است سایت شما در آن مشکل داشته باشد، مشاهده خواهید کرد. معیار CLS یا Cumulative Layout Shift که در فارسی به آن تغییر چیدمان تجمعی گفته می‌شود، نشان‌دهنده پایداری یک صفحه هنگام بارگذاری است و Visual Stability را اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر اگر عناصر در صفحه شما هنگام بارگیری صفحه حرکت کنند،CLS  بالایی دارید که چیز خوبی نیست. به این ترتیب، وقتی صفحه به طور کامل بارگذاری می‌شود، کاربران مجبور نیستند دوباره دنبال لینک‌ها، تصاویر و فیلدها بگردند و جای آنها را پیدا کنند. برای بهبود این معیارها و ارتقاء سئو فنی و سئو خارجی، نیاز به یک استراتژی دقیق و اعمال تغییرات در زمان مناسب دارید.

ابزارهایی مانند Google Search Console، PageSpeed Insights و Chrome DevTools می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات سایت‌تان را شناسایی کرده و راه‌حل‌هایی برای بهبود آن‌ها ارائه دهید. ابزار CrUX به شما این امکان را می‌دهد که معیارهای Core Web Vitals را از دیدگاه واقعی کاربران در مرورگر کروم اندازه‌گیری کنید. این ابزار داده‌هایی که از تجربیات کاربران جمع‌آوری شده را در اختیار شما می‌گذارد و به شما کمک می‌کند که عملکرد صفحات خود را در طول زمان ارزیابی کنید. ابزار Lighthouse یکی دیگر از ابزارهای مفید برای بررسی سرعت و عملکرد سایت است. این ابزار می‌تواند به شما توصیه‌هایی برای بهبود سرعت و تجربه کاربری سایت بدهد. بررسی‌ها در این ابزار آزمایشگاهی انجام می‌شود و شما می‌توانید از آن برای تحلیل دقیق عملکرد صفحات خود استفاده کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری