افزایش بازدهی با تبلیغات هوشمند در اینستاگرام2024-02-23
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ آموزش تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات ارگانیک و موثر در اینستاگرام نیز بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کسب وکارهای ایرانی را تشکیل میدهد. محتوای خلاقانه و جذاب, استفاده هدفمند از هشتگها, ایجاد تعامل با کاربران و همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر از جمله روشهای رایج هستند. بسیاری از برندهای ایرانی با طراحی کمپینهای خلاقانه و استفاده از عناصر فرهنگی-اجتماعی خاص ایران, توانستهاند توجه کاربران را جلب کرده و وفاداری آنها را افزایش دهند. در آژانس تبلیغات نکسوس, با شناخت دقیق این الگوها, به برندها کمک میکنیم تا تبلیغاتی متناسب با نیاز بازار ایران طراحی و اجرا کنند و در رقابت با سایر برندها متمایز شوند. تبلیغات در اینستاگرام باتوجهبه مخاطبان زیاد و تعامل بالای کاربران، میتواند یکی از بهترین ابزارها برای بهبود کسبوکارها باشد.
- شما میتوانید با انتخاب مخاطب هدف مناسب، طراحی محتوای جذاب و مرتبط، استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام و همچنین بهرهگیری از استراتژیهای بازاریابی محتوا بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید. {
- مدت زمان مطلوب ویدیوهای اینستاگرام می تواند بین 3 ثانیه تا 1 دقیقه باشد. |}
- با قابلیت اجرای مستقیم کمپینها، برندها به دادههای واقعی و تحلیلهای دقیقی دسترسی خواهند داشت. {
- استوری، ابزاری در اینستاگرام است که معمولاً مطالبی که اهمیت کمتری دارند، در استوری قرار داده میشوند. |}
- اگر صفحه ای را برای تبلیغ انتخاب می کنید، حتماً چک کنید که در روز چه تعداد تبلیغ قرار می دهد. {
- احتمالاً شما نیز تبلیغاتی را در برخی از پیجها مشاهده کردهاید که بعضاً خوب طراحی و اجرا شده بودند و برخی نیز چندان جالب نبودند و خیلی زود از کنار آنها گذشتید. |}
کوکو به کاربران اجازه میدهد تا مشخصههایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس دادههایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند. در این حالت، کمپینها از ابتدا تا انتها بهشکلی موثر و هدفمند انجام خواهند شد. کارینو به عنوان یک سایت تبلیغ اینستاگرام شناخته شده است که میتوانید با کمک آن برند خود را در دنیای آنلاین به کاربرانی که شما را نمیشناسند و به دنبال خدمات یا محصولاتتان هستند، بشناسانید. ما در اینجا خدمات کامل و حرفهای تبلیغات در اینستاگرام را با بهترین کیفیت، بالاترین بازدهی و بیشترین تأثیرگذاری و متناسب با نیاز کسب و کار شما ارائه میکنیم. اکسپلور پیجهایی را به شما نشان میدهد که از نظر ایجاد محتوا و تعامل مخاطبان عملکرد خوبی دارند.
تبلیغات اکسپلور درواقع همان تبلیغاتی هستند که همراه با بقیه پستهای اینستاگرامی برای کاربران در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشوند. اگر هشتگگذاریهای مناسبی انجام بدهید، پستهای شما بهتر دیده شده و بازدید بیشتری خواهند داشت. حال که پیجتان آماده است، در قدم دوم باید پیج مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید. ممکن است عامل افزایش بازدهی تبلیغات آنلاین شما در همین مسئله پنهان باشد.
اتفاقی که برای بسیاری از سلبریتیهای اینستاگرامی ایران افتاده است. از استیکر (همون اموجی گرد بزرگ که میزنی هیچی نمیشه) در سمت راست صفحه استفاده کنید تا چند نفر از کسانی که استوری شما را رد میکنند، روی استیکر بزنند و با شما تعامل کنند. البته نباید این کار را زیاد انجام دهید تا برای فالوورهای خود آزاردهنده نباشید. افزودن موقعیت مکانی در پست ها باعث می شود پست شما در قسمت place اینستاگرام قرار گیرد و شانس بیشتر دیده شدن پست توسط افرادی که از طریق موقعیت مکانی جستجو انجام می دهند بیشتر خواهد شد.
روش بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام
این تنوع به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا مطابق با نیازهای خود، بهترین نوع تبلیغ را انتخاب کنند و از این طریق به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. در تبلیغات بازدیدی، هزینهها بر اساس تعداد بازدیدهایی که تبلیغ شما دریافت میکند تعیین میشود. این روش به شما امکان میدهد تا با پرداخت هزینه بر پایه تعداد بازدیدها، تبلیغات خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهید و بازخورد بهتری دریافت کنید. آژانس تبلیغات نکسوس با سالها تجربه در زمینه تبلیغات در اینستاگرام و همچنین طراحی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به صورت تخصصی, بهترین پیشنهاد هارا برای شما دارد پس با ما همراه باشید. بیش از یک میلیارد نفر در جهان و ۴۰ میلیون نفر در ایران در اینستاگرام عضو هستند.
بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. بهترین زمان برای انتشار تبلیغات در اینستاگرام، بسته به رفتار آنلاین مخاطبان شما متفاوت است. با تحلیل دادههای مربوط به تعاملات مخاطبان، میتوانید زمان مناسب را مشخص کنید. باتوجهبه اینکه اینستاگرام کاربران بسیاری دارد، میتوان گفت استفاده از این پلتفرم برای تبلیغات بسیار موثر و البته مقرونبهصرفه است. نحوه تبلیغات در اینستاگرام به نوع کسبوکار، مخاطبان و بودجه مشاغل بستگی دارد.
با این کار شانس افزایش نرخ تبدیل بیشتر میشود؛ یعنی میتوانید مخاطبان بیشتری را به مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه تبدیل کنید. برای این کار میتوانید پرسونای برند و کسبوکار خود را در نظر بگیرید. اگر هنوز پرسونا تعریف نکرده باشید، بهتر است مشخص کنید که مخاطبان اصلی محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند. برای مثال شما پستی برای تبلیغ یک همایش در اینستاگرام منتشر میکنید.
زیرا پرداخت این روش به صورت ارزی است و نمی توانید به صورت ریالی آن را پرداخت کنید. با این حال، افرادی هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند و می توانید از قابلیت تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید. اولین راه برای تبلیغات اینستاگرام استفاده از سرویس تبلیغات اینستاگرام است! شاید شما هم هنگام گشت و گذار در اینستاگرام متوجه پستی شده باشید که با پست های دیگر متفاوت است.
هر چه این میزان افزایش پیدا کند به مفهوم افزایش میزان مشارکت و تعامل مخاطبین با محتوای آن پیج است. این یک مزیت برای صاحب پیج محسوب می شود و نشان دهنده اعتبار آن پیج و میزان تاثیرگذاری آن روی مخاطبین خواهد بود. تقریبا اکثر اینفلوئنسرها و بلاگرها از میزان درصد اینگیجمنت بالایی برخوردارند.
برای یادگیری اصول تبلیغات می توانید آن را تجربه کنید که البته زمان و هزینه زیادی می گیرد! به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یک دوره آموزش تبلیغات اینستاگرام که به صورت جامع همه چیز را به شما یاد می دهد، تهیه کنید. یکی از بحث هایی که هنگام تبلیغات بسیار داغ است، بحث تبلیغات ارزان است! واقعیت این است که هر چقدر پول بدهید، آش می خورید و این طور نیست که با هزینه کم بتوانید بهترین نتایج را بگیرید. گاهی اوقات صفحاتی پیدا می شوند که هزینه تبلیغات کمی از شما می گیرند و تعداد فالوور جذب شده را تضمین می کنند.
یک پیشنهاد؛ به جای برنامه طراحی بنر، از یک طراح و متخصص کمک بگیرید!
حتی میتوانید برای کمپین خاصی که در نظر دارید، یک اکانت جداگانه در اینستاگرام ایجاد کنید. بعد از آن صفحه فرود در وبسایت اصلی را ایجاد کنید تا در تبلیغات اینستاگرام بتوانید مخاطبان را با لینک مخصوص آن، به صفحه فرود سایت هدایت کنید. بهتر است یک بار به طور آزمایشی انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام را امتحان کنید.
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... در صفحهٔ محصول هم باید ببینید تصاویر باکیفیت از محصول از زاویههای مختلف، ویدیو در صورت نیاز، نظر مصرفکنندگان قبلی، توضیحات کافی دربارهٔ نحوهٔ عملکرد و مشخصات و مزیتها وجود دارد یا نه. مثلاً گزارشی را که ما در پنل یکتانت به شما میدهیم، با گزارش گوگل آنالیتیکس ترکیب کنید تا بتوانید بر اساس معیارهای مختلف، بهترین گزینه را جدا کنید. معایب پست مشترک، بیشتر به خاطر استفادهی اشتراکی از فضاهای Call to action است. این مشکل باعث شده است تا توافق بر سر این قضیه به یک مشکل تبدیل شود.
پس از آماده شدن محتوای تبلیغ، برای ارزیابی اولیه و رفع ایرادات احتمالی با شما تبادلنظر خواهد شد. این افراد برای تبلیغات هزینهها را برحسب تعداد فالوورها و تأثیرگذاری خود مشخص میکنند. حداقل 24 الی 48 ساعت کاری بعد از ثبت سفارش کمپین از سمت شما، مدیر کمپین تبلیغاتی پروژه شما برای انجام هماهنگیهای لازم با شما تماس خواهند گرفت. برای بالا بردن تبلیغات اینستاگرام باید از تمامی روشهای تبلیغات از جمله اینفلوئنسرها، کمپین تبلیغات، مسابقات و … به صورت همسان و مداوم استفاده کنید.
اول اینکه میتوانید با Promote که شبیه دکمه Boost فیسبوک است، هر پستی را به تبلیغ تبدیل کنید. شما فقط باید تصمیم بگیرید که وقتی افراد روی تبلیغ شما کلیک میکنند، کجا هدایت شوند. اما چطور در اینستاگرام تبلیغات کنید؟ برای پاسخ به سوال نحوه تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟ باید بگوییم تبلیغات در اینستاگرام فراتر از ارسال یک عکس یا ویدیوست.
اگر در مدت زمان خیلی کمی با سرعت غیر طبیعی تعداد زیادی لایک و ویو بگیرد احتمال اینکه از لایک و ویو فیک استفاده کرده باشد افزایش می یابد.به کامنت ها توجه کنید. مردم چقدر با پستهای آن پیج ارتباط برقرار می کنند؟در نهایت هر پست آنها حداقل باید 10% تعداد فالورهایش لایک و ویو بگیرد. اگر غیر از این بود آن پیج برای تبلیغات شما مناسب نیست.موضوع دیگری که باید در نظر بگیرید تعداد تبلیغاتی است که آن پیج هر روز نمایش می دهد. هرقدر تعداد تبلیغات آن کمتر باشد، اثرگذاری آن بیشتر است و آن پیج به گزینه مناسب تری برای تبلیغ تبدیل می شود.در انتخاب پیج مناسب برای تبلیغات، به اینفلوئنسرها هم توجه کنید. کسانی که در اینستاگرام به شهرت رسیده اند و تعداد مخاطبان زیادی هم دارند.
در تبلیغاتی که قرار می دهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. مثلاً دعوت به اقدام شما، می تواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وب سایت تان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود. با این توضیحاتی که در بالا ارائه شد، فکر می کنم باید متوجه شده باشید که چقدر مهم است که تبلیغ در زمان درستی نمایش داده شود. این اتفاقات می تواند شامل زلزله، سقوط هواپیما و مواردی از این دست باشد. اما چرا این روزها اینستاگرام برای تبلیغات مناسب است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می دهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست.
انتخاب فرمت مناسب برای هر کمپین به نوع محصول یا خدمتی که ارائه میدهید و هدفی که دنبال میکنید، بستگی دارد. برای مثال اگر قصد دارید یک محصول جدید را معرفی کنید، ممکن است استفاده از تبلیغات ویدئویی بسیار مؤثرتر باشد. کوکو با ارائه گزارشهای دقیق، به شما نشان میدهد که تبلیغات شما تا چه اندازه مؤثر بودهاند و چه بخشهایی نیاز به بهینهسازی دارند. تبلیغات گسترده در اینستاگرام به آن نوع از تبلیغات گفته میشود که در پیجهای محبوب و پرطرفدار اجرا میشود. تخصص ما در کارینو اجرای کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ اثربخش و موفق با مناسبترین بودجه و بهترین کیفیت است. یکی دیگر از روشهای تبلیغات در اینستاگرام استفاده از استوری این شبکه اجتماعی به شکل مؤثر است.
{✓ هزینه تبلیغات گسترده اینستاگرام
|}برای مثال، در تبلیغات بنری که با هدف افزایش آگاهی انجام میشوند، باید تعداد بازدید و تعامل تبلیغ را اندازه بگیرید. اگر بازگشت مشتری هدف شماست، درصد مشتریان بازگشتی را نسبت به کل مشتریان هدفگرفتهشده باید در نظر بگیرید. پس از آن باید برای تبلیغات گسترده در اینستاگرام اقدامات لازم را انجام دهید. اگر قصد برگزاری حراجی در مناسبتهای مختلف را دارید باید یک تا دو هفته قبل، تبلیغات خود را در پیجهای دیگر آغاز کنید.
اگر در پیج خود صرفاً محتوای معرفی محصول و تبلیغات را منتشر کنید، فالوورهای شما آن را جدی نمیگیرند. اما اگر در کنار آنها، محتوایی آموزشی تولید کرده و آن را با مخاطب به اشتراک بگذارید مشتریان ناخودآگاه شما را دنبال کرده و تبلیغات شما مؤثرتر خواهد بود. پس به شما توصیه میکنیم پستهای خود را هدفمند تولید کرده و سعی کنید تا فالوورها را مجذوب خود کنید. محتوای تعاملی و داستانی یکی دیگر از استراتژیهای موثر در تبلیغات اینستاگرام است. این نوع محتوا با جذب کاربران به تعامل با برند و ایجاد ارتباط نزدیکتر، میتواند تاثیرات مثبتی بر برندسازی و افزایش وفاداری مشتریان داشته باشد.
هزینه متخصص طراحی تیزر و بنر، بسیار کمتر از هزینه ای است که شما بدون کمک گرفتن از آن ها قرار است ضرر کنید و پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید. برای طراحی کاور و تیزر جذاب اپلیکیشن و سایت های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته برای طراحی حرفه ای کاور و تیزر بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا آن را یک متخصص برایتان طراحی کند. با این کار می توانید بهترین نتایج را بگیرید و دیگر نگران بازدهی تبلیغات خود نباشید.
در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند.
از سال 2015، هر کسی میتواند با اکانت اینستاگرام برای کسبوکار خود تبلیغات اینستاگرام ایجاد کند. با این روش شما کنترل کاملی بر تبلیغات، نحوه نمایش آنها و اینکه چه کسی آنها را میبیند، دارید و این تبلیغات معمولا بهطور مستقیم از حساب شخصی شما پست میشود. تبلیغات اینستاگرام یک سرویس پولی است که کسبوکارهای کوچک و بزرگ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از آن استفاده میکنند. در سال 2015، اینستاگرام امکانات و ویژگیهای لازم برای تبلیغات در این پلتفرم را برای همه مشاغل فراهم کرد و تا سال 2017 یک میلیون تبلیغکننده در این پلتفرم داشت. با افزایش روزانه کاربران اینستاگرام و محبوبیت زیاد این پلتفرم، ایده تبلیغات در اینستاگرام و استفاده از این فضا برای معرفی کسبوکارها بهطور گستردهای مورد استقبال قرار گرفته است.
مثلاً کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجی کالا، زیاد این کمپین ها را برگزار می کنند. به طور مثال تخفیف هایی که به مناسبت های مختلف مثل عید نوروز، شب یلدا و … قرار می دهند را به صورت گسترده، در پیج های اینستاگرام تبلیغ می کنند. اینفلوئنسرها جزء تاثیرگذار ترین افراد در اینستاگرام هستند که کسب و کارها و برندها نه به دلیل تعداد فالوورهایشان بلکه به دلیل میزان اعتماد مردم، با آنها همکاری می کنند. برای شناخته شدن برندتان و همچین معرفی و فروش محصولات خود می توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.
کاملاً واضح است که شما باید تبلیغاتتان را در پیجهایی قرار دهید که اکثریت مخاطبین آن را، آقایان تشکیل میدهند. در اینجا راهکارهایی را توضیح میدهم که با استفاده از آنها، میتوانید تبلیغات اینستاگرامی به مراتب بهتری را قرار دهید. توجه و استفاده از این نکات، میتواند بازدهی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. پیجی که برنامهی محتوایی مشخصی ندارد، به هیچوجه برای تبلیغات مناسب نیست. نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که البته این تبلیغ به صورت مستقیم نیست و همه نمیتوانند آن را ببینند.
برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. بنابراین برای نتیجهگیری بهتر از چنین روشی، قبل از هر کاری بهتر است درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر بدانید. اینستاگرام قبلا محدودیت 15 ثانیهای برای ویدیوها داشت، ولی حالا میتوانید ویدیوهای 60 ثانیهای را در این پلتفرم منتشر کرد. تمام پرداختها توسط درگاه معتبر بانکی انجام میشود و کاملا قابل رضد و کنترل هستند همین طور ضمانت بازگشت وجه خیال شما را بابت پرداخت راحت میکند. اطلاعات صفحه اینستاگرام خود را وارد کنید کمپین خود را راه اندازی و ایجاد کنید.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند