آموزش سئو برای مبتدیان برای فروشگاه اینترنتی

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

از این رو می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش رایگان سئو سایت آن را فرابگیرید روش‌های آنالیز پلتفرم شما است. ابزار‌های مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آن‌ها می‌تواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی در Google AdWords اکانت خود را ایجاد کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که Google Keyword Planner نتایج سرچ سایر موتور‌های جست‌وجو را نمایش نمی‌دهد؛ بلکه فقط از آن می‌توان برای به دست آوردن کلمات کلیدی که در گوگل سرچ می‌شوند، استفاده کرد. با این حال بهترین راهکار در جستجوی کلمات کلیدی، استفاده از ابزار‌های آن است. به طور کلی پلتفرم‌های گوناگونی برای این امر وجود دارند که برخی پولی و برخی دیگر رایگان هستند.

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایت‌ها عمدتا در این است که در سایت‌های فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگی‌های مشابهی دارند. حتما چیزهایی در مورد بالا آمدن سایت یا سئوی آن شنیده‌اید (وگرنه الان اینجا نبودید!) ؛ اما شاید دقیقا ندانید چیست و چگونه بهبود پیدا می‌کند. در دنیای امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این‌حال، تکنیک‌های سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر می‌رسند.

پس از تکمیل محتوای بدنه این صفحات می‌توانید به سایر محصولات و بخش‌های سایت نیز محتوا اضافه کنید. در اغلب سایت‌های فروشگاهی محتوای بدنه در بالا یا پایین محصولات قرار دارد. محتوای بدنه به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و موضوع صفحه خواهد داد و اینکه این یک صفحه خاص و یکتاست و باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. بدون استفاده از محتوای بدنه فهمیدن ارتباط صفحه با کلیدواژه برای گوگل دشوار خواهد شد. از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایت‌های فروشگاهی، توجه به اصلاح مشکلات سئوی تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

متن جایگزین یا alt text برای تصاویر نیز می تواند برای SEO بهینه شود، اما حتی این مورد نیز باید به طور طبیعی متناسب باشد و توضیحات مربوطه برای آن عکس به طور کامل وارد شده باشد. در مقالۀ دیگری از بلاگ، با عنوان «تکنیک‌های مؤثر برای نوشتن توضیحات محصول» درباره اهمیت توضیحات محصولات و چگونگی نوشتن آن، مفصل صحبت کرده‌ایم. افراد تازه کار در این زمینه با داشتن پشتکار و تمرین مداوم، می توانند در مدت 2-3 ماه به تسلط کامل بر HTML و CSS دست یابند. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد می‌آورد و آن‌ها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای سایت شما قائل می‌شوند. برای ارزیابی عملکرد سئو می‌توانید از ابزارهای تحلیل وب مانند Google Analytics و Google Search Console استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ترافیک وب‌سایت، رتبه‌بندی کلیدواژه‌ها و سایر معیارهای مهم را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف سئو سایت خود را شناسایی کنید. با اجرای صحیح تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو، می‌توانید دیده‌شدن سایت خود را افزایش دهید، ترافیک بیشتری جذب کنید، و در نهایت فروش و درآمد خود را افزایش دهید. شرکت “تاو سیستم” همواره در تلاش است تا بهترین راهکارها و آموزش‌ها را در زمینه سئو به شما ارائه دهد. در سئو، بسیاری معتقدند که تعداد کلمات بیشتر منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود.

با رعایت این نکات، می توانید در دنیای سئو در حال تغییر، به موفقیت دست پیدا کنید. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش دهید. شما می توانید از بخش هایی مانند “سوالات متداول” و “نظرات و پیشنهادات مشتریان” برای کمک و شناسایی سؤالاتی که مردم می پرسند، استفاده کنید. تمامی عناوین تصاویر، زیرنویس ها، تصاویر Alt و تمامی اطلاعات مربوط به تصویر باید به زبان انگلیسی نوشته شوند. نظرات درج شده در صفحات باید به زبان انگلیسی باشد و نظرات به زبان فارسی باید اجتناب شود. با دیدن این دوره، راهکارهای بهتری برای پشت سر گذاشتن رقابت پیدا میکنی...

این وضعیت باعث می‌شود برای رسیدن به رتبه ۱ بک‌لینک‌های کمتری نیاز داشته باشید. اما قبل از شروع؛ اگر درحال راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی هستید، باید بدانید تاثیر https در سئو یک وب‌سایت فروشگاهی بسیار زیاد است و شما باید در سایت خود از HTTPS استفاده کنید. حتما تعجب می‌کنید اگر بفهمید که چه تعداد از سایت‌های فروشگاهی از HTTPS استفاده نمی‌کنند. سایت‌های فروشگاهی طراحی شده با وردپرس سازگاری قابل قبولی با اصول سئو دارند. بطور کلی یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس سازگاری عالی این سیستم مدیریت محتوا با گوگل است.

مهم‌ترین کاری که باید برای استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید، پیدا کردن کلمات کلیدی مهم کسب‌و‌کارتان است. برای پیدا کردن آن راهکار‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از این روش‌ها می‌تواند شما را در سئو محتوا کمک کند. صفحاتی که به عنوان لندینگ پیج محصول شناخته می‌شوند در آموزش سئو سایت‌های فروشگاهی بسیار مهم هستند. اولین مدل، صفحاتی هستند که به عنوان یک پست تایپ درنظر گرفته شده و مانند پیج‌های دیگر محصول اقدام به فروش کالا، درج مشخصات و غیره می‌کنند. دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایت‌های اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بی‌رحم نیوفتید.

با کسب رتبه در گوگل شما قادر خواهید بود مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. وابستگی مستقیم درآمد و فروش نشان از اهمیت توجه به سئوی سایت فروشگاهی دارد. منظور از داده ساختار یافته یا اسکیما، کدهایی است که به صفحات یک سایت اضافه می‌شوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند محتوای آن صفحه را بهتر درک کنند. به زبان ساده‌تر، با این کار صفحات به زبانی که برای موتورهای جستجو قابل فهم است توضیح داده می‌شوند. در این بین، گوگل از بقیه موتورهای جستجو عملکرد بهتری در فهم و استفاده از داده ساختار یافته دارد. با توجه به اینکه موتورهای جستجو باید به میلیون‌ها صفحه سر بزنند، منطقی است که برای این کار، اولویت‌بندی داشته باشند.

اما برخی از افرادی که می خواهند صفحاتشان در نتایج گوگل نمایش داده شود فکر می کنند ما آموزش سئو اینستاگرام را داریم و مختص این شبکه است. الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشید تا در آموزش سئو دچار مشکل نشوید. ما در آموزش پیشرفته سئو به شما خواهیم آموخت چگونه متوجه شوید که محتوای شما از الگوریتم ها پیروی می کند یا خیر. با استفاده از سیستم‌ های نهان‌ سازی محتوا، می ‌توانید محتوای سایت را ذخیره کرده و درخواست ‌های تکراری را به سرور مجدداً ارسال نکنید. این مورد می‌ تواند بهبود قابل توجهی در سرعت بارگیری صفحات فروشگاهی شما داشته باشد.

هنگامی که یک لینک شگسته را پیدا کردید، با مالک سایتی که لینک شکسته از آن اوست، تماس بگیرید تا به جای آن به سایت شما لینک بدهد. از آنجایی که لینک های شکسته می توانند به سئو آسیب وارد کنند، این یک راه حل سودمند برای هر دو طرف است. آنها می توانند یک لینک خراب را اصلاح کنند و شما یک بک لینک دریافت می کنید. برخی از سایت های اینترنتی هم به صورت تخصصی در حوزه کاری شما فعالیت می کنند، این سایت ها هم می توانند ایده های حرفه ای و تخصصی تری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصول به شما ارائه دهند. حال بیایید به چند روش برای بهبود تجربه کاربری یا همان UX در سایت خود نگاهی بیندازیم که به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

نتایج یک مطالعه که توسط ShareThis انجام شد نشان داد که افراد متولد شده بین 1980 تا 2000 میلادی اگر محصولی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند احتمال خرید آن توسط آن‌ها دوبرابر می‌شود. این نشان می‌دهد افراد تمایل دارند قبل از خرید یک محصول با دوستان و آشنایان خود درباره آن محصول مشورت کنند و بعد تصمیم بگیرند. ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی، مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است. در ضمن تمام موارد بهینه سازی ظاهر سایت و چیدمان مناسب آن از نظر UI/UX توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شده و تمام اقدامات لازم برای خرید راحت کاربر انجام می شود. تصاویر به طور کلی چیزی هستند که محصولات شما را می فروشند، بنابراین مهم است که تعداد زیادی از آنها را در سایت خود داشته باشید.

شاید فکر کنید هر نوع تصویری که در صفحه وب سایت خود استفاده کنیم مشکلی ندارد و تنها نکته مهم این است که صفحه وب سایت ما دارای تصاویر است! در سئوی وب سایت یاد می گیرید که چگونه با ابزارها کار کنید و با بهترین ابزارهای سئو برای تحلیل وب سایت آشنا می شوید. در این قسمت چند ابزار مهم سئو را به شما معرفی می کنیم که مطمئناً در آینده به کارتان خواهند آمد. اصولاً ابزارهای سئو به بسیاری از سئوکاران کمک می کند تا سئوی وب سایت خود و سئوی رقبای خود را تحلیل و ارزیابی کنند. اگر آموزش اینستاگرام را دیده باشید، می دانید که چگونه در این شبکه اجتماعی قابل مشاهده باشید.

این به شما کمک می کند که در نتایج برجسته شوید و کلیک های بیشتری دریافت کنید. صفحه محصول شما باید بر روی مواد ملایم آن تأکید کند و نظرات مشتریان با انواع پوست مشابه را نمایش دهد. علاوه بر این محتوای شما، باید به شکایات رایج مانند آلرژی ها یا تحریکات نیز پاسخ دهد. صفحات محصولی که به خوبی طراحی شده اند اطلاعات ارزشمندی به بازدیدکنندگان ارائه می دهند و به آنها امکان می دهند تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرند. برای سئو سایت انگلیسی کار سختی پیش روی شما نیست، مراحل سئو اینگونه سایت ها مانند سایت های چند زبانه است و خیلی راحت انجام می شود. کار سئو در سایت های انگلیسی آسان تر است زیرا فقط یک زبان وجود دارد.

نظرات نیز خود محتوا محسوب می‌شوند و همچنین هر فردی که وارد سایت‌تان می‌شود آنها را مطالعه می‌کند و این کار باعث افزایش نرخ ماندگاری می‌شود. با مطالعه این مقاله آموزشی به شما اطمینان می‌دهیم در سئوی فروشگاه اینترنتی خود دیگر هیچگونه مشکلی نداشته باشید. در دنیای سئو چالش‌های فراوانی برای مبتدیان وجود دارد که یکی از آنها چگونگی سئو سایت‌های فروشگاهی می‌باشد. همچنین بعد از تدوین استراتژی سئو سایت ما خدماتی به عنوان پشتیبانی سایت فروشگاهی نیز داریم که میتوانید از این بخش با جزییات این خدمات آشنا شوید تا بهتر بتوانیم در خدمت شما عزیزان باشیم. در این مواقع بهتر است این محصول را کنونیکال کنید به محصولات یا دسته بندی آن محصول!

اگر می‌خواهید تلاش‌های سئوی خود را جدی بگیرید و گسترش کلمات کلیدی خود را به حداکثر برسانید، ایجاد یک لیست کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. شاید باور نکنید اما لیست کلمات کلیدی شما بر سئوی فنی یا تکنیکال شما نیز تاثیر می گذارد. دلیل آن این است که معماری سایت و URL های شما باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرند. ClickMinded یک پلتفرم آموزش آنلاین حرفه‌ای برای بازاریابی است که دوره جامع آموزش سئو همراه با مدرک ارائه می‌دهد. در دوره سئو ClickMinded با اصول سئو آشنا می‌شوید و پس از پایان دوره مدرک معتبر دریافت می‌کنید. البته بیشتر سایت‌های فروشگاه اینترنتی؛ با پرداخت پول و ساخت رپورتاژآگهی برای خود بک‌لینک می‌سازند.

توضیحات متا، عنوان و تمامی توضیحاتی که ارسال می کنید باید به زبان انگلیسی باشد و قرار دادن زبان های دیگر برای وب سایت های سئو انگلیسی ممنوع است. زبان مورد استفاده در سایت باید فقط انگلیسی باشد و هیچ زبان دیگری نباید در سایت استفاده شود. البته زبان ها با یکدیگر تفاوتی ندارند، یعنی اگر سایت برای یادگیری زبان فرانسه به زبان فرانسه ایجاد شده باشد، بیشتر زبان مورد استفاده باید فرانسوی باشد، مگر در مواردی که نیاز به ترجمه باشد. گراف در گوگل سرچ کنسول یعنی چه؟ در دوره آموزشی کامل سئو به بحث کنسول جستجو پرداختیم و همه چیز را به طور کامل به شما آموزش دادیم. ثبت سایت خود در فهرست ‌ها و دایرکتوری ‌های صنعتی مرتبط، می ‌تواند به شما کمک کند تا لینک ‌های ورودی ایجاد کنید.

در سئو سایت آموزشی باید توجه داشت که محتوا حرف اول را می‌زند و داشتن مطالب ضعیف می‌تواند منجر به حذف شما از دایره رقابت با دیگران شود. آن هم ساده‌تر بودن سئو در وردپرس است؛ زیرا در این این سیستم مدیریت محتوایی افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلفی مثل یوآست و رنک مث وجود دارند که به شما یک چک لیست برای بهینه سازی سایت می‌دهند. این ابزار به طور مستقیم از Google AdWords کوئری می‌گیرد و از این رو دارای دقت بسیار بالایی است. به طور کلی باید گفت که Google Keyword Planner اطلاعات خود را از گوگل می‌گیرد و به همین می‌توان آن را یکی از دقیق‌ترین ابزار‌هایی دانست که می‌تواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرید. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو کلاه سیاه به مقاله آموزش سئو کلاه سیاه مراجعه و تمامی نکات و ترفندهای مربوط به آن را نیز مطالعه کنید. فرض کنید صفحه‌ای تبلیغاتی یا مهمی دارید که می‌خواهید کاربر را در هنگام ورود به پیج‌های دیگر سایت خود به آن هدایت نمایید.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. برای سئو فروشگاه اینترنتی کلمات کلیدی مرتبط را در سرتاسر محتوای صفحه، از جمله در تگ های متا، عناوین، زیرعناوین و متن اصلی بگنجانید. برای برخی از وب سایت های فروشگاهی، نوشتن محتوای منحصر به فرد برای سئو فروشگاه اینترنتی می تواند وظیفه ای بزرگ باشد.

این حوزه شامل درک نحوه کار موتورهای جستجو، شناسایی مخاطبان هدف و کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوای وب سایت و بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو است. این آموزش را می‌توان از طریق دوره‌های آنلاین، کارگاه‌ها، سمینارها یا به صورت خودآموز با استفاده از منابعی مانند وبلاگ‌ها، فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی دریافت کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته خدمات سئو فروشگاهی شرکت ادیب گستر، رویکرد مبتنی بر داده و استفاده از ابزارهای پیشرفته است. این ابزارها به تیم سئو کمک می‌کنند تا عملکرد سایت را ارزیابی کرده و بر اساس نتایج، اقدامات بهینه‌سازی را انجام دهند. این شرکت با ارائه استراتژی‌های خلاقانه برای لینک‌سازی و تولید محتوای باکیفیت، فروشگاه‌های اینترنتی را در مسیر رشد پایدار قرار می‌دهد.

اگر در سایت ساز پرتال وب سایت دارید و می‌خواهید خودتان در زمینه بهینه‌سازی سایت فعالیت کنید، این دوره‌های آموزشی حسابی به دردتان می‌خورد. اگر هم هنوز سایت ندارید، همین حالا با استفاده از تست رایگان 7 روزه پرتال یک سایت تستی بسازید. ساخت سایت با پرتال نیاز به دانش فنی ندارد و در کمتر از 10 دقیقه سایت شما آماده می‌شود. برای شرکت در دوره آنلاین Google SEO Fundamentals دانشگاه دیویس کالیفرنیا نیازی به پرداخت هزینه ندارید. البته وب سایت Coursera دوره‌های رایگان و پولی زیادی دارد که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را مشاهده کنید.

شما نمی توانید وب سایت خود را بدون دانستن خواسته های مشتریان خود بهبود بخشید. پس چگونه باید این را بفهمید؟ یک مکان خوب برای شروع این است که به آنچه مشتری شما می خواهد فکر کنید و ایده های خود را یادداشت کنید. یکی از بهترین سایت ها برای به روز نگه داشتن اطلاعات سئو سایت Moz.com است که مرجع عالی برای این زمینه است. آخرین مرحله آموزش اولیه سئو این است که با شرکت در کلاس ها و دوره های سئو می توانید مهارت ها و دانش خود را ارتقا دهید. در واقع همانطور که در بالا ذکر شد این مرحله به معنای پایان آموزش نیست و برای آموزش سئو همیشه خود را به روز می کنید و سعی می کنید چیزهای جدید یاد بگیرید.

کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. برای برطرف کردن مشکل تعداد زیاد صفحات سایت، توصیه می کنیم ابتدا آن صفحاتی که در عرض چند ماه حتی یک فروش هم نداشته اند را حذف کنید. برای اطلاع از ترافیک صفحات سایت خودتان می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس بهره بگیرید. بعد از اینکه این صفحات را حذف کردید، روی بهینه سازی سایر صفحات خود وقت بگذارید. آموزش لینک سازی سایت با ۱۳ روش فوق حرفه ای یک راهنمای نهایی منتشر شده از سایت ایران فاندر برای لینک بیلدینگ است که می‌توانید برای رتبه بندی بالاتر از مطالب آن استفاده کنید.

در قسمت ویژه آموزش سئو یکی از موضوعات سئو کلاه سفید است، حالا می پرسید سئو کلاه سفید یعنی چه؟ به طور خلاصه، همانطور که در بالا به شما گفتیم، سئو کلاه سفید به معنای انجام سئو کاملاً طبق قوانین گوگل است. این بدان معناست که شما همیشه محتوای با کیفیت و یونیک ایجاد می کنید و آن را در سایت منتشر می کنید. یا بهتر است مطالب مربروط به آموزش تولید محتوا را نیز مطالعه کنید تا بدانید تولید محتوا به چه معناست. تو گوگل “دیجیتال مارکتنیگ” رو سرچ میکنی یه سری سایت میاره و هر نتیجه گوگل رو میزنی و وارد سایت میشی. حالا فکر نکنید با انجام سئو سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، پولدار شدن آسان است!

کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که کاربران برای جستجوی محصولات یا خدماتی مانند محصولات شما استفاده می‌کنند. باتری‌ها ممکن است براساس آمپرساعت و بر اساس مدل ماشین در دسته بندی‌های متفاوتی قرارگیرند. در این صورت یک مدل خاص از باتری هم در دسته‌ی مثلا 55 آمپری قرار می‌گیرد و هم دسته‌ی باتری‌های مناسب برای ماشین پژو 206. در بعضی موارد ممکن است یک محصول را بتوان از 5 یا 6 راه مختلف پیدا کرد. داده‌های ساختار یافته موقعیت‌های زیادی را برای متخصصان سئو و خصوصا سئو فروشگاهی ایجاد می‌کند.

دلیل خیلی واضحی برای این اتفاق وجود داره اونم اینه که قدرت تشخیص فعالیت های مهم و کلیدی رو در فروشگاه اینترنتی ندارید! دسته بندی‌های سایت و فروشگاه اینترنتی هم همانند یک صفحه هستند و نباید فاقد محتوا باشند و یا محتوای کوتاه (Thin Content) داشته باشند. فروشگاه‌های اینترنتی تصاویر بسیار زیادی دارند، به همین دلیل رعایت نکات مرتبط با سئوی تصاویر در آنها بسیار  اهمیت دارد. در این خصوص، موضوع سئو سایت‌های فروشگاهی نیز مانند سئو سایر سایت‌ها است، البته کمی با مدیریت بهتر ساختار. محتوای طولانی، بیشتر کاربران را درون سایت نگه می‌دارد و افزایش زمان ماندگاری کاربر مطابق با الگوریتم رنک برین، باعث افزایش رتبه سایت می‌شود.

در صورت علاقمندی، دوره‌های آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند. مهم‌ترین هدف و اهمیت آموزش سئو،‌ افزایش محبوبیت، اعتبار برند (برندسازی) و فروش یا درآمدزایی از طریق فضای مجازی است. امروزه یادگیری سئو از آنجایی مهم است که تعداد کاربران فضای مجازی با توجه به آخرین آمارها در سال 2023 به بیش از 5.18 میلیارد نفر معادل با 64.4 درصد از کل جمعیت جهان رسیده است. این آمار نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی در یک دهه گذشته بیش از 2.1 برابر افزایش یافته‌اند. از سوی دیگر،‌ میزان فروش اینترنتی در طی این مدت از عدد 1.33 میلیارد دلار به 6.5 برابر این رقم رسیده‌ است. این موضوع بیانگر آن است که فضای مجازی رشد بسیار بزرگی در سال‌های اخیر داشته و این رشد ادامه دار است.

به یاد داشته باشید، گوگل صفحات را براساس الگوریتم رتبه‌بندی می‌کند. درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم می‌شود. تقریبا به هر فروشگاه اینترنتی بزرگی که نگاه کنید، می‌بینید که توضیحات منحصربه‌فردی را در صفحات دسته‌بندی و محصول خود قرار داده‌اند. اکنون که می‌دانیم هر صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود، زمان آن است که شروع به اجرای بهینه‌سازی‌ صفحات (سئو On-page) برای کلمات کلیدی کنیم. احتمالا به فکر رتبه گرفتن در کلمه‌ کلیدی مثل “لباس مردانه” هستید که واضح‌ترین کلمه کلیدی‌ است که می‌توانید آن را هدف قرار بدهید. همچنین داشتن صفحات با محتوای کم (اصطلاحا به آن Thin Content یا محتوای لاغر می‌گویند.) یک نوع سیگنال به موتورهای جستجو است که نشان می‌دهد سایتتان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و از لحاظ سئو دچار مشکل است.

یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین می‌کند. فاکتورهای مختلفی برای تعیین و بهبود این پارامتر درنظر گرفته می‌شوند که در ادامه راجع به آنها صحبت می‌کنیم. یک روش دیگر که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، کیورد تارگتینگ کلمات تخصصی در حوزه مدنظر شما است. در این حالت می‌توانید از این طریق، ارتباط محتوایی خود را به حوزه مدنظر خود اثبات کنید. همچنین این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید در درک گوگل از محتوای خود گام موثری بردارید.

ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند (Long-tail Keywords) می ‌تواند مفید باشد. این کلمات باید مرتبط و دقیق با محصولات و خدمات شما باشند و بهتر است که دارای حجم جستجوی قابل توجه و رقابت مناسب باشند. شناسایی نیازها، علایق و الگوهای مشتریان هدف در دنیای آنلاین می ‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید. در تهیه آموزش سئو، مهم است که مطالب قدیمی نشوند؛ چراکه این حوزه کاری به صورت مداوم با تغییر قوانین و بروزرسانی آنها همراه است. در نتیجه بهتر است در آموزش صفر تا صد سئو سایت، مدرس بتواند اقدام به ارائه اطلاعات جدید، تجربیات و تشریح تغییرات آن نماید.

هر سایتی مقدار مشخصی بودجه خزش دارد که باید به صورت حساب شده خرج شود. شما باید کاری کنید که موتورهای جستجو بیشتر تمرکزشان را روی صفحاتی از سایتتان بگذارند که قصد رتبه گرفتن در آن‌ها را دارید. موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت می‌دهند. Yoast بهینه سازی سایت ها  را با استفاده از کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، بسیار آسان می کند. این امر به کمی کارآگاهی برای جستجوی لینک های شکسته محصولات و خدمات، مشابه آنهایی که شما ارائه می دهید؛ نیاز دارد.

قطعا فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ همینطوری بزرگ نشده‌اند و جالب است بدانید که دیجی کالا تبلیغات تلوزیونی نداشته و فقط با سئو به این حجم از فروش رسیده است. بنابراین اگر شما هم تکنیک‌های سئو فروشگاه اینترنتی را بدانید میتوانید به فروش قابل توجهی برسید. یکی از نکات مهم دیگر زمان نوشتن محتوای رپورتاژ این است که رپورتاژ شما به هیچ عنوان نباید تبلیغاتی به نظر برسد چون عموم مردم به تبلیغات گارد دارند! بنابراین سعی کنید برای افزایش بازدید رپورتاژ خود در سایت مقصد نکته یا ترفندی را به کاربر ارائه دهید تا بازدید آن مقاله بالا باشد. چون هرچقدر بازدید رپورتاژ شما بالاتر باشد اعتبار بیشتری را کسب خواهید کرد. متن جایگزین تصویر می تواند فرصت دیگری را در اختیار شما قرار دهد تا کلمه کلیدی خود را در صفحه قرار دهید و به شما امکان نمایش بهتر در نتایج تصاویر گوگل را می دهد.

این مجموعه با بهره‌مندی از یک تیم آموزش دیده و متخصص در سئو محتوا، آماده انجام سفارش تولید محتوای سایت شما می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در سئو برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت انجام دهیم، فشرده سازی فایل‌های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل‌های css و جاوا اسکریپت هستند که بارگذاری همه آنها منجر به تاخیر در لود صفحه مورد نظر می‌شود. نحوه کار موتورهای جستجو در رتبه بندی و سایت را درک کرده و اصطلاحات این حوزه را فرا گیرید. کسب رتبه‌های بالاتر در کنار برندسازی، مشاهده مداوم سایت در نتایج برتر گوگل، پشتیبانی و پاسخگویی منظم، طراحی و دیزاین زیبای سایت از جمله مواردی هستند که می‌توانند به سرعت اعتماد کاربران را جلب کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/