SEO چیست و چرا برای مدیریت حملات تبلیغاتی دیجیتال مهم است؟
سئو چیست؟ به چه دردی می خورد؟ مفهوم SEO به زبان ساده و راحت
منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبههای فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمامتر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک میکنید تا راحتتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نامگذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. اما فراتر از تطبیق کلمات کلیدی، موتورهای جستجو از دادههای تعامل جمعآوری شده برای تعیین ارتباط صفحه مربوط به جستوجو استفاده میکنند.
سئو یکی از اصول مهم برای دیده شدن در دنیای دیجیتال است، به طوری که برخی آن را مهمترین روش برای معرفی یک برند یا سایت در نظر میگیرند. بهرهگیری از روشهای درست سئو تنها با کمک گرفتن از یک مشاور سئو باتجربه و موفق میسر میشود، سئو میتواند کسب و کار شما را متحول کند. سئو در بستر وب به معنای بهینهسازی محتوا، ساختار و عملکرد وبسایت است. این شامل انجام تغییرات در محتوا (متن، تصاویر، ویدئو و غیره)، ساختار لینکها، و بهبود عملکرد فنی وبسایت (مانند سرعت بارگذاری وبسایت و سازگاری با دستگاههای مختلف) میشود. لزوماً سایتی که بیشترین هزینه را روی سئو انجام می دهد در رقابت برنده نخواهد بود.
و هنگامی که آنها آماده خرید پنجره جدید خود هستند، چه کسی اولین کسی است که به ذهن می رسد؟ شما. بینشهای بهدستآمده از تسلط بر سئو، بازاریابان را به ابزارهایی مجهز میکند تا ضمن پیمایش در پیچیدگیهای چشمانداز دیجیتال، با مخاطبان خود ارتباط عاطفی برقرار کنند. سرمایه گذاری در سئو سرمایه گذاری در آینده کسب و کار شماست و تضمین می کند که در میان گستره وسیع اینترنت قابل مشاهده و مرتبط باقی بمانید. سئوی خارج از صفحه مربوط به اقداماتی است که خارج از وب سایت شما انجام می شود که بر رتبه آن تأثیر می گذارد. این در درجه اول شامل ایجاد پیوند، مشارکت در رسانه های اجتماعی و مشارکت تأثیرگذار است.
با پیادهسازی اصول سئو، میتوانید ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید و شانس خود را برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش دهید. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توانیم از قدرت موتورهای جستجو برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم؟ اگر دوست دارید که همه چیز را درباره سئو بدانید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله در مورد اینکه SEO یعنی چه و همچنین کاربردهای مختلف سئو صحبت خواهیم کرد و شما را با نحوه عملکرد گوگل آشنا میکنیم. گوگل از سازمان علوم خریداران خواست که مطالعه ای جامع میان ۵۰۰۰ خریدار از ۱۲ دسته مختلف محصول، از خواروبار، تا ماشین و...
وبسایتهایی که بهینهسازی شدهاند و مطابق با الگوریتمهای جستجو باشند، احتمال بالاتری برای نمایش در رتبههای بالاتر در نتایج جستجو دارند. این مقاله به پیچیدگیهای سئو میپردازد و نشان میدهد که چرا برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال ضروری است، که با استدلالهای احساسی، یافتههای تحقیقاتی، و بینشهای عملی پشتیبانی میشود. ایجاد وبسایتی که بهراحتی توسط موتورهای جستجو کراول و ایندکس شود بسیار مهم خواهد بود. اگر میخواهید دسترسی موتورهای جستجو به تمام محتوای صفحات وبسایت شامل متن، تصاویر و ویدیو آسان شود، باید ساختار URL، ناوبری، لینکهای داخلی و موارد دیگر را بهینه کنید. لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین قسمت های سئو است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مطالعه مقاله چگونه با لینک سازی داخلی، سئو و ناوبری سایت را تقویت کنیم؟ را به شما پیشنهاد می دهیم. زمانیکه محتوا به بهترین شکل ممکن به سوالات کاربران پاسخ میدهد، میتواند بهمرور زمان در جایگاه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد و رنک بهتری کسب کند.
ارائه محتوای خوب و باکیفیت، باعث جذب کاربران و افزایش بازدید صفحات شما میشود که در نتیجه بهبود رتبه صفحات در نتایج جستجو را آسانتر میکند. روشهای بهینهسازی محتوا و ساختار وبسایت با رعایت قوانین و مقررات موتورهای جستجو سئو کلاه سفید میگویند. در این روش، تلاش برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج سرچ گوگل و دیگر موتورهای جستجو با استفاده از تکنیکهای شفاف و مجازی بوده که از جانب گوگل تعریف شده است. اگر میخواهید افراد وبسایت شما را از طریق گوگل بهراحتی پیدا کنند، باید اصول سئو را رعایت کنید.اصطلاح بهینهسازی موتور جستجو (SEO) به ترکیبی از تکنیکهای داخلی، خارجی و تکنیکال اشاره دارد. موتورهای سرچ هر کدام فرمول خاصی برای رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو دارند.
رعایت اصول سئو سایت باعث میشود که سایت شما در نتایج بالاتری ظاهر شود و کاربران بیشتری به سمت سایت شما هدایت شوند. در حالی که کلمات کلیدی دیگر تنها تکنیک مهم سئو نیستند، اما همچنان برای رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. وقتی از کلمات کلیدی صحبت می کنیم، به کلمات و عباراتی خاص اشاره می کنیم که مشتریان بالقوه برای یافتن پاسخ های آنلاین از آنها استفاده می کنند. به بیان ساده – اگر مشتریان بالقوه نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، فرصت های فروش از دست می رود. سئو ترافیک موتور جستجوی ارگانیک شما را افزایش می دهد و به نوبه خود تعداد بازدیدکنندگانی که صفحه شما هر روز می بیند را افزایش می دهد.
عنصر کلیدی برای سئوی خارج از سایت، لینک بیلدینگ یا “بک لینک” است، که تلاشی است برای اینکه سایر وب سایت های معتبر و پربازدید به سایت شما لینک دهند. هرچه امتیاز سئوی شما بهتر باشد، در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بالاتر ظاهر خواهید شد. رتبه بالاتر در گوگل برای همه برندها جذاب است مزیت بعدی، اعتمادی است که با مشتریان بالقوه به دست می آورید. کاربران تمایل دارند توصیههایی را که یک موتور جستجو ایجاد میکند بپزیرند، بنابراین داشتن موقعیت بالاتر برای کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر، به نوبه خود، محصول یا خدمات شما را در ذهن کاربر قابل اعتماد میکند. گوگل میخواهد کاربر خود را راضی نگه دارد تا از موتور جستجوی دیگری برای رسیدن به پاسخ سوالات خود استفاده نکند. بنابراین اگر کاربران روی نتایج جستجویی کلیک کنند که بارگذاری آنها خیلی زمان میبرد، این موضوع موجب نارضایتی آنها خواهد شد.
موفقیت در سئو این نیست که گوگل را گول بزنیم، سئو اینه که بیایم با گوگل همکاری کنیم و بهش کمک کنیم نتایج بهتر را به کاربر نمایش بدهد. برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی درباره نحوه کار موتورهای جستجو بدانیم. در نهایت ما در سایت کُدُ سئو تمام تلاش خود را کردیم تا همه چیز درباره سئو سایت که شما باید از آن مطلع باشید را به صورت کاملا تخصصی بررسی کنیم. البته اگر فکر می کنید این اطلاعات برای شما کافی نیست و یا علاقمند هستید تا سئو را به شکل جدی تر و حرفه ای تر دنبال کنید، پیشنهاد می کنیم از سایر مقالات ما در زمینه سئو دیدن کنید. شما با دریافت خدمات مشاروه سئو سایت می توانید کلماتتان را آنالیز کرده و تصمیم های بهتر و درست تری بگیرید. در حقیقت هیچ تضمینی وجود ندارد که شما حتما در سئو موفق شوید و نتیجه بگیرید؛ اما می توان کارهایی را انجام داد که بیشتری تاثیر را در سئو دارند و برای افزایش رتبه سایت شما بسیار موثر هستند.
یکی از مهمترین نکاتی که در نحوه بهینهسازی گوگل باید بدانید این است که گوگل، صفحات وب را رتبهبندی میکند، نه وبسایتها را. سئو روشی اصولی برای قرار گرفتن در صدر نتایج صفحات جستجوی موتورهای جستجو و بیشتر دیدهشدن توسط مخاطبان است. در این مقالهی راتین با تعریف چیستی سئو، چرایی اهمیت و ضرورت استفاده از آن، بررسی استراتژیهای سئو، بیان عوامل موثر بر seo و ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. هیچ چیزی مانند بهروزرسانیِ ناگهانی الگوریتم های گوگل، تیم سئوی یک کسبوکار را سردرگم و نگران نمیکند. بهنظر میرسد، موتورهای جستجو مانند گوگل، همیشه منتظر هستند تا درک نسبتا کاملی از الگوریتمهای قبلی بهدست آورید تا با یک بهروزرسانی ناگهانی، کاخ آرزوهایتان را خراب کنند. اگر موتورهای جستجو استفاده از Cloaking را درون یک وب سایت تشخیص دهند آن وبسایت را پنالتی میکنند.
بروزرسانیهای مرتب، چککردن کلمات کلیدی و آنالیز سایت خیلی کمک میکنه. البته مراقب رقبا هم باش، اونا هم دارن تلاش میکنن بالا بیان، پس همیشه یه قدم جلوتر باش. ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی سئو وگوگل ادز با رویکرد پرفرمنس مارکتینگ هستیم. اگر به راهکارهای دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند سئو و گوگل ادز برای توسعه کسب و کارتون فکر کردید، پیشنهاد میکنم یک گپی باهم بزنیم. سئو به روش های مختلفی انجام می شود که به کلاه های سئو معروف هستند اما بسیاری از افراد سودجو وعده می دهند تا در کوتاه ترین زمان سایتتان را به رتبه 1 می رسانند. این روش استفاده از کلاه سیاه است و ممکن است در کوتاه مدت سایتتان را به رتبه خوبی برساند اما در طولانی مدت به سئو سایتتان آسیب بسیاری می زند.
این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیحات مختصر درباره محتوای صفحه، کلمات کلیدی و نوع محتوا (ویدئو یا مقاله) میشود. نتایج سرچ بر اساس تعدادی از عوامل رتبهبندی میشوند که ممکن است شامل چگالی کلمات کلیدی، سرعت و پیوندها باشد. هنگامیکه در دنیای وسیع اینترنت حرکت میکنید و به دنبال اطلاعات، محصولات یا خدمات هستید، قطعا به موتورهای جستوجو مانند Google برای هدایت در مسیر درست متکی هستید. موتورهای جستوجو به قطب نمای مدرن تبدیل شدهاند و ما را در هزارتوی وبسایتها و محتوای آنلاین راهنمایی میکنند. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند.
بنابراین تمامی اقداماتی که در قالب سئو، چه فنی و داخلی و چه خارجی میگنجند، باید با هدف بهبود جایگاه صفحات یک سایت باشد. در استراتژیهای سئو میتوانید روی کلمات کلیدی مختلف و موضوعات متنوع، رتبه بگیرید، تنها کافی است الگوریتمهای گوگل را رعایت کنید. این بدان معنی است که سئو باید محتوایی که کاربران در صفحات وبسایت میبینند (محتوا) و چیزی که موتورهای جستجو خواهند دید (کدها و پارامترهای فنی) را بهینه کند. سئو در صفحات سایت یا سئوی On-Page بیشتر به بهینهسازی محتوا اشاره دارد. در سئو، محتوای وبسایت باید برای 2 مخاطب بهینه شود، یکی برای کاربران و برای موتورهای جستجو.
گوگل برای سنجش اعتبار وبسایت ها، لینک هایی که به آن سایت داده شده است را بررسی میکند. هر چه لینکها از وبسایتهای باکیفیتتر و با تعداد بیشتری باشند، رتبه سایت بهتر خواهد بود. موتورهای جستجو با کمک رباتهایی تمام سطح وب را اسکن کرده و آن را شاخص گذاری میکردند، یعنی صفحات وب را بر اساس کلماتی که در آنها استفاده شده بود، شمارهگذاری و نشانهگذاری میکردند. سئو (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. اگر وبسایت دارید یا به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید، حتما بار ها نام سئو (SEO) را شنیده اید و درباره اهمیت آن و نتیجه ای که دارد افسانه هایی به گوشتان خورده است. از آن دسته از سئوالاتی که برای هر متخصصی سئو می تواند یک چالش باشد، اعلام هزینه سئو می باشد.
بسته به نحوه پرسیدن سوال کاربر و اصطلاحا کوئری (Query) وارد شده توسط کاربر، گوگل میتواند عناصر مختلفی از جمله، مقالات، صفحات محصول، نقشه و لوکیشن، تصاویر یا ویدیو را به مخاطب ارائه دهد. برای جواب دادن به این سؤال بهتر است که خود را به جای گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بگذارید. تصور کنید که یک وب سایت در رتبه اول صفحه نتایج جستجو قرار گرفته است. این به این معنی است که این سایت ترافیک بسیار زیادی را به دست آورده است. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت میمانند و بعد از آن این سایت را ترک میکنند.
در واقع شما اگر بتوانید استراتژی درستی را تدوین کنید و در البته به حرف های گوگل هم تا حدی گوش بدهید این روش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین به خاطر داشته باشید برای استفاده از این روش حتماً سایت مذکور را در سایت web.archive.org بررسی و تحلیل نمایید تا بیشترین تطابق را با سایت شما و کلماتی که قصد دارید برروی سئو آن کار کنید داشته باشد. به طور کلی بسته به میزان فعالیت شما و رقبا ممکن است افزایش رتبه سایتتان را ظرف مدت 4 تا 6 ماه مشاهده کنید. بدیهی است که نتایج سئو با گذشت زمان رشد یا کمی سقوط خواهد داشت و این عامل به دلیل رقابتی است که بین شما و رقبا رخ می دهد، پس نگران نباشید و به سئو به چشم یک رقابت بی انتها نگاه کنید. اگر یک ساختار بهینه، اصولی و مطابق نیاز کاربر داشته باشیم، مخاطب زمان بیشتری در سایت ما می گذراند و ارتباط بیشتری با ما می گیرد و تعامل او نیز افزایش پیدا می کند. آژانس “انجام سئو” در محتوایی جامع و کامل تمام تکنیکهای جلوگیری از جریمه های گوگل پرداخته، شما میتوانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیکها به طور کامل و راههای رفع آنها آشنا شوید.
موتورهای جستجو، مانند گوگل، به سایتی که محتوای آن دقیق و قابل اعتماد باشد، رتبه بالاتری در نتایج جستجو میدهند. اگر محتوای سایت شما دقیق نباشد، کاربران به آن اعتماد نخواهند کرد و از آن استفاده نخواهند کرد. موتور جستجو سعی میکند محتوای یک صفحه وب را از طریق کلیدواژه مشاهده و طبقهبندی کنند. پیروی از بهترین روش سئو به موتور جستجو کمک میکند تا محتوای شما را درک کرده و بتواند برای جستجوهای کاربران بهصورت منطقی و عادلانه رتبهبندی کند. در این راستا روشهایی وجود دارد که سئوکاران برای بهینهسازی وبسایت خود انجام میدهند که شامل بهینهسازی کلمات کلیدی، بهینهسازی ساختار وبسایت، ایجاد محتوای مناسب، بهینهسازی تصاویر و ویدئوها و …است.
از حدود بیست سالی که از تولد سئو میگذرد، روشهای بسیاری برای انجام آن ایجاد شده است. موضوعی که سئو را جالب می کند این است که می توانیم که Kpi های مختلفی تعریف کنیم و تغییرات را زیر نظر بگیریم و هرچیزی که قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود هم هست. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. هزینه نهایی کل سئو سایت در بازه زمانی یکسال 150 میلیون تومان شده است. با این هزینه احتمالا در بازار تهران که هیچ در نقاط معمولی تهران هم شاید نتوانید مغازه تاسیس کنید.
برند شما، شما را از سایرین در بازار که محصولات و خدمات مشابهی ارائه میدهند، متمایز میکند؛ سئو به شما در ساختن این برند کمک میکند. میتوانید در مورد نحوه عملکرد سئو، اطلاعات بیشتری در (محل مورد نظر) کسب کنید. بعد از انجام این کار، به یک ابزار عالی (همون داشبورد کنسول جستجوی گوگل) دسترسی پیدا خواهید کرد. در واقع وقتی از کلمه کلیدی در عنوان مطلب یا صفحه استفاده میکنید، به Google میگید که صفحه شما در مورد اون کلمه کلیدی هستش. محتوای دوم (2#) در مورد این هستش که چطوری 260 درصد ترافیک طبیعی بیشتر در 14 روز بدست بیاریم (استراتژی + مثال).
آگاهی از مزایا و معایب سئو این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید تصمیم بهتری برای کسبوکار خود بگیرید. در این بخش از مقاله سعی کردهایم به بررسی معایب و مزایای سئو بهصورت جدا و کامل بپردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای استراتژی سئو سایت خود بگیرید. تا کنون فهمیدیم seo چیست، یکی دیگر از مواردی که به گوگل کمک میکند تا بهتر بتواند محتوای شما را رصد کند، نوع ساختاربندی محتوای شما است. ساختاربندی به این معنا است که عناوین را با تیترهای h1، h2، h3 و … مشخص کنید. به این ترتیب کاربر راحتتر میتواند محتوای شما را بخواند و عناوینی که برای او جذاب است را به آسانی پیدا کند. تکنیکهایی که در آن سئو بهصورت مجاز و قانونی رعایت میشود کلاه خاکستری میگویند.
در حال حاضر موتورهای جست و جو اکثر بازدید وبسایت ها را تامین می کنند. سئوی کلاه سیاه اصطلاحی است که در فضای وب زیاد با آن مواجه می شویم و به شیوه ها و تکنیک هایی اطلاق می شود که هدف آن ها فریب دادن ربات های گوگل و کسب جایگاه در حداقل زمان ممکن است. Domain Authority که با نماد DA نشان داده می شود، عددی بین 0 تا 100 است و هرچه این عدد بیشتر باشد، اعتبار دامنه سایت نزد گوگل و موتورهای جستجو، بیشتر است. پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه سایت ما خواهد داشت؟ جریمههایی که از طرف گوگل روی صفحات سایت اعمال میشود، اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد گذاشت. این جریمهها گاهی مستقیما از سمت الگوریتمها روی سایت اعمال میشود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده میشود.
ایجاد تجربه بهتر برای بازدیدکنندگان وبسایت هم در این فرایند دخیل است. برخی از این موارد شامل بارگذاری سریع، سازگاری با موبایل و ناوبری آسان است. فایروال (computer security-firewall) بهعنوان اولین خط دفاعی در برابر حملات سایبری، با نظارت و فیلتر کردن ترافیک شبکه، تهدیدات را قبل از ورود به شبکه داخلی شناسایی و مسدود میکند. استقرار فایروال در مرز شبکه سازمانی نهتنها دید کاملی بر جریان دادهها فراهم میکند، بلکه با قابلیتهای پیشرفته مانند کنترل برنامهها و بازرسی مبتنی بر هویت، امنیت عمیقی ارائه میدهد. این ابزار میتواند با تقسیمبندی شبکه، حرکت مهاجمان را محدود کرده و ریسکهای مرتبط با سوءاستفاده از حسابهای کاربری را کاهش دهد.
ساختار مناسب سایت به این معناست که وقتی کاربر یا ربات جستوجو وارد سایت شما میشود، به راحتی بتواند در سایت پیمایش کرده و به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند. سئو به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستوجو کمک میکند که باعث میشود سایت شما توسط کاربران بیشتری دیده شود. افزایش ترافیک ارگانیک (کاربرانی که از طریق جستوجو به سایت میآیند) معمولا از اهداف اولیه سئو است. این ایبوک به مفهوم سئو و اهمیت آن، آنالیز سایت، انواع سئو، محتوای سئو شده و نظارت و ارزیابی عملکرد سئو میپردازد تا با کمک آنها بتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید. بنابراین اگر بدنبال یک راهنمای سئو خلاصه و کاربردی هستید کتاب الکترونیکی سئو به زبان ساده آژانس جینجر را دانلود کنید.
با افزایش اهمیت تبلیغات دیجیتال، شغلهای رشته کامپیوتر و شغلهای کامپیوتری در این حوزه رشد چشمگیری داشتهاند. این یک واقعیت است که کیفیت محتوا از هر تکنیک سئو و بازاریابی، موفقتر عمل می کند. بهطور کلی سئو یک فرآیند بلندمدت است که در صورت درست انجام شدن، میتواند بهصورت بلندمدت برای کسبوکار سودآوری داشته باشد. با رویکردی جامع، میتوانید در تمام مراحل سفر مشتری با او در ارتباط باشید و نقاط تماس مؤثری ایجاد کنید تا زمانی که آماده خرید میشود، کسبوکار شما (و نه رقبا) را انتخاب کند. اما سئو چیزی نیست که بشه براحتی و با حفظ کردن چند تا تعریف اون رو فهمید.
این روشها ممکن است در کوتاهمدت در ایجاد ترافیک موثر باشند، اما گوگل در نهایت وبسایت را جریمه کرده و حتی ممکن است در لیست سیاه قرار دهد. اگر همیشه اطلاعات خود را بهروز نگه دارید و با تکنیکها و استراتژیهای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا باشید، آنچنان هم غافلگیر نخواهید شد. این ابزار خدمات رایگان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که به وسیله آن میتوانند اطلاعات مناسبی را در مورد وب سایت و یا حتی افرادی که از آن بازدید میکنند کسب کنند. این در راستای همان سئوی معنایی است؛ زیرا گوگل و رباتهای آن به راحتی درک میکنند که معنای وبسایت شما از نظر کاربر انسانی چگونه است. وب سایتهای واکنش گرا را رسپانسیو می گویند؛ یعنی اینکه وب سایت شما به همان زیبایی که در کامپیوتر باز میشود در تبلت، گوشی و … بر حسب سایز صفحه نمایش باز شود؛ یعنی وب سایت شما نسبت به اندازه صفحه نمایش منعطف باشد.
پس حاضر نخواهند شد آن را به هر برند و هر کسب و کاری بدهد و علاوه بر آن رقابت برای حضور در این املاک بسیار بالاست. پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست. اینگونه خواهد بود که شما می توانید برای برند خویش، صدای برند را ایجاد نمایید و موجب افزایش اعتماد در مخابین خویش بشوید و این امر به مخاطبان بازار هدف کمک می نماید که شما را به دیگران نیز معرفی نمایند. البته در صورتی که به وعده برند خویش و یا همان Brand Promise خویش پایبند باشید و موجب گردید که مخاطبان بازار هدفی که بعد از استفاده از کالا و خدمات شما به مشتریان شما تبدیل شده اند. فکر می کنم اکنون بدانید چرا سئو برای شما و کسب و کارتان مهم است و نقش مهم آن را در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ درک نمایید. خب اگه قصد یادگیری سئو به صورت قدم به قدم رو دارید این آموزش اولین بخش از دوره آموزش سئو هست.
تزریق SQL (SQL Injection) از انواع حمله سایبری (Cyber Attack) است که با استفاده از کدهای مخرب SQL، پایگاه داده را دستکاری کرده و به اطلاعاتی دسترسی پیدا میکند که نباید قابل مشاهده باشند. این حملات اغلب وبسایتها را هدف قرار میدهند و میتوانند به افشای اطلاعات حساس، حذف دادهها یا حتی دسترسی مدیریتی به پایگاه داده منجر شوند. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. بعد از تعیین نهایی کلمات کلیدی اصلی و مشخص کردن اهیمت آنها بر اساس میزان جستجو میتوانید تولید محتوا را آغاز کنید. تفاوت اصلی سئو و گوگل ادز در این است که سئو یک فرآیند بلندمدت است که به زمان و تلاش نیاز دارد، اما نتایج آن پایدار است.
برای ایستادگی و حفظ کاربران ، باید به طور مداوم تجربه کاربر تلفن همراه خود را بهینه کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاربران برنامه بهترین تجربه ممکن را دارند. اگر میخواهید از سئو نتایج خوبی بگیرید، باید از یک متخصص کمک بگیرید. اما برای اینکه اطمینان حاصل کنید که فرد درستی را انتخاب کردهاید، لازم است دانش پایهای درباره این حوزه کسب کنید. شما نیازی به تبدیل شدن به یک متخصص سئو ندارید، اما آگاهی از اینکه سئو چیست، سئو سایت چیست و چرا سئو سایت مهم است، میتواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند. اقداماتی که برای بهینه سازی فنی سایت انجام میشود سئو تکنیکال میگوییم. بهبود سرعت سایت، رفع خطاهای موجود در سایت، ایجاد بستر مناسب برای گوگل که بتواند راحتتر سایت ما را بخواند، سئو تکنیکال گفته میشود.
این نوع سئو کردن نیاز به تخصص بالایی دارد و اگر درست انجام نشود ممکن است نتایج بدی برای وبسایت در پی داشته باشد. سئوی خاکستری مدتزمان نسبتاً کمی برای اجرا نیاز دارد و میتوان آن را بهترین و تخصصیترین روش سئو نامید. سئو کردن تلاش در جهت مطابق کردن وبسایت با ملاکهای موتورهای جستجو است. سو استفاده های بسیاری از این موضوع شد و عملاً مدیران وبسایت ها برای بالا بردن سایتشان در گوگل به کاری جز تکرار کلمه احتیاج نداشتند و به این ترتیب سطح وب پر از سایت هایی شد که تنهای محتوایشان تکرار یک کلمه بود. سئو در معنای ساده یعنی تلاش برای بالا بردن رتبه وبسایت در موتور های جستجو و گرفتن بازدید از آن.
اما نام متفاوتی که برای کالا بکار می بریم موجب عدم توان معامله بین ما میشود. بنابراین نوشتن تمام کلماتی که کاربران ممکن است کالا و خدمات شما را با آن جستجو کنند ارزش زیادی دارد. هر کدام از این بخشها شامل فعالیتهای خاصی میشود و برای هر کدام باید زمان مناسب گذاشته شود. نمیتوان از بین این دستهها تنها برخی را انتخاب کرد و فقط در همان حیطه فعالیت نمود. سئو یک فعالیت همهجانبه روی سایت است و لازم است همه بخشهای لازم بهصورت منظم، بهینهسازی شوند.
افراد با ایجاد لینکها در صفحات دیگر میتوانند از رقبای خود پیشی گیرند. برای درک مفهوم بهتر این عمل، تصور کنید شما از خواندن مطلبی لذت برده و آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارید. در کنار شناخت اینکه سئو چیست، راز اصلی سئو که ممکن است از آن بیخبر باشید آنقدرها پیچیده نیست و بهراحتی قادر به انجام آن هستید. در دنیای امروز دیتا و محتوای باکیفیت امری مهم شده است که افراد زیادی برای دستیابی به آن هزینه میکنند. وبلاگنویسی مهمان یک راه عالی برای دریافت بک لینک از سایر وبسایتها است.
اگر دوست دارید وارد این حوزه بشید و یک سئوکار حرفهای بشید باید در پروژههای عملی شرکت کنید، مطالعه کنید، تجربه عملی کسب کنید و هر روز به دانش خودتون اضافه کنید. اما اگه به هر دلیلی تصمیم گرفتید که ساختار URL هاتون رو عوض کنید حتماً URLهای قدیمیتون رو ریدایرکت کنید (Redirect 301) به URL های جدید. اینطوری رتبه سایت شما از بین نمیره و احتمال از دست دادن رتبه به حداقل میرسه. به این ترتیب زمان حضور کاربر ( Dwell Time) کم میشه و شانس گرفتن رتبه بالا در گوگل برای شما تقریبا به صفر میرسه. همچنین اگه وبسایتی رتبه خوبی هم کسب کنه، زیاد در اون رتبه دووم نمیاره و افت میکنه.
موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند. اما بسیاری Off Page Seo را همان لینک سازی میپندارند درحالیکه اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل میدهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکههای اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب میشود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام میگیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. هر موتور جستجو از سیگنالهای رتبه بندی و ترکیب الگوریتمها برای رتبه بندی و ارائه صفحات وب سایتهای مختلف استفاده میکند.
به بیان دیگر اگر بخواهیم در این باره واضح تر توضیح دهیم میتوانیم این طور بگوییم که سئو به معنای رسیدن به صفحات اول گوگل در SERP است. اطلاعات به دست آمده از Sandbox گوگل نشان میدهد که این ابزار بیشتر شبیه به فیلتری است که در سال ۲۰۰۴ به جمع الگوریتمهای گوگل پیوسته است. موتورهای جستجویی نظیر گوگل در تعیین مواردی که کاربران پیشنهادهایشان را دنبال می کنند، بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد عمل میکنند. در حقیقت موتورهای جستجویی نظیر گوگل به عنوان پلهای ارتباطی محسوب میشوند که وب سایت شما و کاربران را به یکدیگر متصل میکنند. اگر وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو قابل مشاهده نباشد یا محتوایی که در صفحات مختلف وب سایت شما وجود دارد در دیتابیسهای آنها یافت نشود به این معنا است که شما فرصت طلایی حضور در موتورهای جستجو را از دست دادهاید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری