کلمه آخر تکنیک به فروشگاه اینترنتی

دیجی کالا کاملا هدفمند و با برنامه و بودجه لازم آغاز به کار کرده است، بعد از گذشت چند سال وب سایت های زیادی با ساختار فروشگاه اینترنتی شروع به کار کردند و اما تعداد کمی از آنها توانستند ماندگار شوند. در سال های قبل یک فروشگاه اینترنتی با عنوان ۵۰۴۰ راه اندازی شد و با بودجه بسیار زیادی آغاز به کار کرد، این فروشگاه آغاز به کار و ثبت خود را در سال ۱۳۷۹ اعلام کرده است اما در سالهای ۸۹ به بعد بود که شناخته تر شد و افراد زیادی آن را میشناختند. برای محقق کردن این امر کلیه کالارسان های فروشگاه اینترنتی زنبیل ، مجهز به دستگاه کارت خوان هستند تا مشتریان به راحتی وجوه سفارش های خود را در محل پرداخت نمایند. این شرکت از حدود سال ۱۳۹۷ با هدف بهرهمندی از ظرفیت شخصیتهای حقیقی و حقوقی علاقهمند به ایجاد کسبوکار خردهفروشی، اقدام به جذب تعداد محدودی نمایندگی فرانچایز کردهاست. در سال های قبل فروشگاه های اینترنتی بزرگی فعالیت خود را آغاز کردند، حتی برخی از آنها به قدری فعالیتشان گسترده بود که خود را به عنوان رقبای دیجی کالا معرفی کرده بودند، این فروشگاه ها با بودجه بسیار زیادی آغاز به کار کردند اما با عدم مدیریت صحیح مسیر اشتباهی را طی کردند و در نهایت یا فعالیت خود را محدود کردند و یا کاربری سایت خود را تغییر دادند.

البته هستند سایت هایی که گارانتی بازگشت وجه ۷ روزه را در سایت خود قرار داده اند اما زمانی که به باید به آن عمل کنند با هزار جور بهانه تراشی از زیر آن شانه خالی می کنند. مطابقت محصول با سایت،ضمانت تعویض کالا تا ۱۰ روز،بسته بندی شیک و ارسال رایگان برای خرید بالای ۵۵۰ هزارتومان دارد. زمان رسیدن جنس در حالت معمولی حداکثر یک روز کاری است همچنین افرادی که تمایل داشته باشند می توانند با پرداخت هزینه منصفانه ای روش ارسال فوری در کمتر از 3 ساعت را انتخاب کنند تا کالا زودتر به دستشان برسد. در این صورت اتفاقاتی مثل کاهش چشمگیر مصرف سوخت و هزینه های آن، کاهش هزینه های سنگین بکارگیری نیرو برای کنترل ترافیک، کاهش آلودگی هوا و … نکته مهم در این امر، انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب و مطمئن است.در این مطلب قصد دارم به تاریخچه فروشگاه های اینترنتی در ایران و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و معرفی بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران در سال 99 و 1400 بپردازم که لذت خرید آسان و مطمئن را برای مشتری فراهم می کنند.با من همراه باشید.

خرید آنلاین کالا از جمله مباحثی است که از سال های دور در خارج از ایران مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته بود، این در حالی بود که تا همین چند سال پیش اغلب مردم ایران معتقد بودند که خرید آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی مورد توجه قرار نخواهد گرفت و کسب و کار اینترنتی نمیتواند جایگزین بازار سنتی در ایران شود. ، اما با این حال مزایای آن نسبت به معایبش برتری دارد و همین موضوع باعث شده تا استقبال چشمگیری از فروشگاه های اینترنتی شود. تا امروز که حدود ۱۴ سال از شروع این نوع از کسب و کار میگذرد، فروشگاه های زیادی شروع به کار کرده اند اما تعداد بیشتری از آنها با عدم موفقیت مواجه شده اند، بخصوص فروشگاه هایی که در سالهای دورتر فعالیت میکردند با عدم اعتماد مردم به خرید اینترنتی مواجه میشدند و این کار را برای آنها سخت میکرد. اگر دنبال جلب اعتماد مخاطبان هدف و افزایش فروش هستید، بخش پشتیبانی آنلاین و تلفنی سایت خود را تقویت کنید. چیدمان قفسهها و کالهای این فروشگاهها با روش ویژه بازاریابی (تکیه بر عادتهای انسانها) به نحوی ساماندهی میشود که مشتری در فروشگاه برعکس عقربههای ساعت بگردد و راحت بتواند با دست راست خود اجناس را آسان(!) از قفسهها بردارد.

البته خرید اینترنتی معایبی هم دارد، از جمله کلاهبرداری های اینترنتی، تمایز در جنس خریداری شده با کالای تحویل گرفته شده و … از جمله این فروشگاه ها بوده اند. از جمله معروفترین این فروشگاه ها که فعالیت زیادی داشتند اما با شکست مواجه شدند میتوان به بامیلو و ۵۰۴۰ اشاره کرد، این فروشگاه ها با وجود صرف هزینه های بسیار زیاد در حوزه تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، اینترنت و … در آن زمان آنقدر تبلیغات این فروشگاه اینترنتی در صدا و سیما و در بیلبوردهای سطح شهر زیاد بود که باعث شده بود تا این برداشت وجود داشته باشد که به زودی به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل میشود و این فروشگاه نیز به عنوان یکی از رقبای دیجی کالا ظاهر شده بود، اما این اتفاق کاملا برعکس بود، این شرکت آنقدر بی هدف هزینه کرده بود که پس از مدتی دیگر حتی نام آن را نیز کمتر کسی میشنوید، این فروشگاه اینترنتی بعدها فعالیت خود را محدود تر کرد و به صورت تخصصی در حوزه محصولات زیبایی، جوانسازی و لاغری فعالیت خود را تغییر داد. همچنین در یک سال گذشته این فروشگاه توانسته با گسترش کالاهای دیجیتال خود نیاز سایر افراد را در زمینه کالاهای دیجیتال برطرف کند. اگر بخواهیم بررسی کنیم که فروشگاه های اینترنتی از چه سالی در ایران آغاز به کار کرده اند باید بگم که حدودا در سال ۱۳۸۵ این نوع از فروشگاه ها فعالیت رسمی در ایران داشته اند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اینجا کلیک نمایید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.