از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

پیستون تانکها مضاعف بزرگ و همچنین شاتونها بزرگ و بلند می باشد چون باید قدرتی تولید شود تا بتوند تانک 30 تنی را

توسط HALOHEKAYATHA در 8 بهمن 1400
پیستون تانکها مضاعف بزرگ و همچنین شاتونها بزرگ و بلند می باشد چون باید قدرتی تولید شود تا بتوند تانک 30 تنی را به حرکت درآورد . بر اثر آلودگی های کربنی و ارتقا رسوبات در گوشه و کنار احتراق، حلقه قدرتمند به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» ایجاد می شود. رینگ می بایست به طور آزادانه باز و بسته شود. این رینگ فقط به اندازهای روغن را بر روی جداره سیلندر باقی میگذارد که لایه فیلم روغن به جهت روغن کاری پیستون و حلقه تشکیل شود. در اين وضعیت در كورس تراكم فشار گاز در هم اکنون تراكم به پله داخلي نيرو اعمال كرده و سبب ساز مي شود كه رينگ دارای نيروي بيشتري به جداره سيلندر چسبيده و فعالیت آب بندي را خوبتر انجام مي دهد. آدونس باشد به این معنی که این‌که سیستم جرقه زنی موتور زودتر از وقتی که نیاز به جرقه زدن باشد کار کند. خدمت منظم سیستم خنککاری ماشین که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات میگردد میتواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی پیستون اره موتوری آن پیشگیری کند. خرابی پیستون ماشین یکی از از بدترین اتفاقاتی است که می تواند هر راننده خودرویی آنرا تجربه کند. بایستی به این هم توجه داشت که در هر موتور و پیستون خودرو و بستگی به کار کرد آن ها تعداد رینگ ها قلیل یا این که بسیار می شود که این تعداد از سه تا هفت متغیر می باشد . از طرفی نیز ممکن هست رینگ بصورتی قفل شود که موجب ایجاد خط و خش و فرسایش در دیواره سیلندر گردد که در ارتفاع روزگار باعث به تحمیل هزینه های فراوان به صاحبان اتومبیل می شود. وجود آلودگی ها و کربن موجب تشکیل رسوب در شیارهای پیستون می شود، در سرانجام سبب ساز به چسبندگی و قفل شدن حلقه می گردد. به کار گیری از سوخت بی کیفیت باعث ایجاد دوده و کربن بیشتری درمحفظه احتراق می گردد که دارای گذشت زمان و تجمع این کربن ها موجب ایجاد قفل حلقه و صدمه به موتور خودرو شما می شود. قطر رینگ پیستون اتومبیل اندکی از قطر سیلندر اکثر میباشد و به علت داشتن خاصیت فنری قابل تطابق اساسی استوانه سیلندر هستند. کناره بخش اعظم رینگهای تراکم پخ می باشد پخ بودن لبه رینگ باعث می‌شود که اندکی بچرخد و در سرانجام لبهای تیز اساسی جداره تماس پیدا کند. فاصله میان دو لبه رینگ پس از کارگزاشتن آن در سیلندر را دهانه حلقه می نامند که باید دارای فیلر مناسب میزان گیری شود تا از مطلوب بودن آن اطمینان حاصل کرد .
آخرین مطالب