7 راه‌ها تیونینگ خودرو می‌توان ساخت

درصورتیکه شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در مورد اطلاعات بیشتر بدست آورید به سایت ما مر

توسط HALOHEKAYATHA در 18 آذر 1401
درصورتیکه شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در مورد اطلاعات بیشتر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید. گروه استانها- عضو کمیسیون صنعت های و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت بایستی از گسترش شرکت های طراحی و تیونینگ اتومبیل حمایت نماید تا محصولات خودروسازان اهمیت تنوع و کیفیت بیشتر و بهتری به دست مردمان برسد. همانطور که قبل خیس گفتیم هدف از تیونینگ ماشین در بخشهای فنی آن، انجام تغییراتی برای گرفتن راندمان بهتر از موتور اتومبیل است، ولی شرکت ها خودروسازی از بیم و هراس کمتر قدمت موءثر موتور خودرو تمایلی به انجام آن ندارند. به گزارش استکان جم آنلاین به نقل از زومیت، بر کسی پوشیده نیست که به جهت داشتن نمونهای از مرسدس بنز AMG G63 می بایست سرسخت باشید؛ ولی هیچچیز از نمونهی تیونینگشده G63 بهوسیلهی تیونر اینکاس (Inkas) زمختتر نیست. در واقع خودروسازان کلیدی داشتن علم بیشتر در حوزه ماشین و به ویژه موتورهای ساخت خودشان، بسیار کامل تر از تیونر ها می توانند عمل نمایند و اصلی انجام تیون آپ به توان های بالاتری برسند. اگر از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید داده ها بیشتری در گزینه منبع لطفا از ورقه ما بخواهید. داشتن سانروف بر بر روی ماشین سبب می شود که فرد در فصول گرم سال بتواند از هوای آزاد بیرون به طور مستقیم بهره ببرد. به این ترتیب سیستمهای اصطلاحا «پرخوران» به جهت ارتقاء حجم هوای ورودی به سیستم احتراق اختراع شدند. درصورتیکه چه از همان ابتدای ساخت خودروها و وسایل نقلیه چهار چرخی که مبتنی بر نیروی موتورهای احتراقی طراحی شده بودند، تیونینگ همین وسایل نقلیه به وسیله مهندسان انجام میشد، البته تیونینگ به عنوان یک کلمه مستقل و یک عملیات یا این که کار حرفهای در ده سال ۶۰ میلادی بود که باب شد. کمتر شیدا اتومبیل یا این که اصطلاحاً ماشینبازی را میتوان پیدا کرد که حیاتی ذوق و شوق واشتیاق در آیتم Car Tuning و اسپرتکردن ماشین حرف نکند؛ اما تیونینگ ماشین چیست؟ در گزینه خاستگاه و بروز او‌لین نشانههای تیونینگ اختلافنظر بخش اعظمی وجود دارد و در مورد اینکه Car Tuning از ژاپن، آلمان یا این که امریکا به جهان معرفی شده است یا خیر، داده ها موثقی در دسترس نیست. به طور کلی تیون نمودن ماشین یعنی ارتقاء خودرو! گروه طراح و مغز متفکر کمپانی، یعنی "کورش منصوری" علاقه زیادی به جراحی ظواهر خودروها و هرچه زیباتر نمودن آن ها دارد. درصورتیکه در تهیه طول از فنر لول اثبات استعمال شود، ارتفاع ماشین همیشه ثابت می ماند و درصورتی که از جور قابل تنظیم به کارگیری شود، ارتفاع ماشین به رخ رگلاژ دستی و یا این که کمپرسوری (پنوماتیک) تهیه می شود. در اکثری از خودرو ها به طور خودکار شیشه ها تا حدودی دودی هستند و از ورود اشعه های تند و تیز خورشید به باطن خودرو دوری می کنند. همین عمل به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار انجام می شود . در ادامه به طور تمام به این دو مبحث می پرازیم. این تفاوت به دلیل تیونینگ بر بر روی چراغ ماشین می باشد. به احتمال بسیار شما ماشین هایی را در خیابان چشم اید که رنگ چراغ آن ها و دسته چراغشان دارای دیگر خودروها متعدد هست و در بخش اعظمی از موردها جالب تر است! تغییر تحول در نوع نور و دودی یا واضح بودن چراغ های جلو در خودرو، استفاده از لامپهای نئونی از اشکال تیون نمودن چراغ ماشین می باشد. که به جهت این کار قطعا سفارش می شود پیش شخص ماهری بروید به جهت نگارگری ماشین خود که کار صحیح باشد . به این ترتیب سوالی که احتمالا ذهن بخش اعظمی از شما را سرگرم نماید همین می باشد که چرا شرکت های خودروسازی خود مبادرت به افزایش قدرت قوای محرکه و افزایش مشخصات فنی نمی کنند تا صرفا مشاجره تغییرات ظاهری که امری سلیقه ای هست را به کمپانی های تیونینگ زیرمجموعه خویش بسپارند و همینطور باعث کاهش هزینه های جانبی شوند؟ از دیگر مزیت های همین تیونینگ می توان به هزینه ی اندک خیس آن نسبت به سایر تیونینگ ها اشاره کرد. از طرف دیگر سنگین بودن سبب ساز می شود که عکس العمل خودرو به خصوص پدال گاز وقتی که شما پایتان را از بر روی پدال بر می دارید کمتر یابد و دور موتور مهم پاره ای تاخیر ناچیز شود. اساسی گذشت زمانه فعالیت تیونینگ اتومبیل از یک فعالیت غیرمعمول و فردی به کاری متداول و همگانی تبدیل شد. این بخش شامل تغییر در زاویه گشوده شدن دربهای میشود، به صورتی که دربهای به شکلی غیرمعمول و متفاوت ازآنچه استاندارد عمومی است گشوده و بسته شود که از گزاره آن‌ها می توان به درهای خفاشی و پروانهای اشاره کرد. در واقع زمانی که از تیونینگ یک ماشین حرف می‌کنیم مراد کلیدی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا تولید تغییرات اهمیت در سایر بخشهای آن خودرو اسـت. در حالی که ممکن است اساسی نگاه به گذشته روشن به حیث برسد که فرهنگ خودرو/حومه شهرنشینی همچنان ادامه خواهد داشت، همانطور که در دهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی ادامه داشت، در هنگامی که معمار بریتانیایی مارتین پاولی «Martin Pawley» اثر اهمیت خویش را به اسم «آینده خصوصی The Private Future» نوشت، چنین اطمینانی وجود نداشت. البته هر کارشناس بستهبه قطعات یا تخصصاش، ممکن می باشد ارزش مختلفی را اخذ کند. تیونینگ دربها ممکن هست در دو زاویه گوناگون شکل گیرد. استعمال از شمعها و وایرهایی حیاتی مقاومت کمتر، به کارگیری از شمعهای چند الکترود، تقویت سوزنهای انژکتور، به عمل گرفتن کوئل قویتر و تقویت دینام از روشهای تقویت سیستم برقرسانی خودرو در بخش تیونینگ موتور ماشین است. مواردی دیگر نظیر تغییر‌و تحول داشبورد، تغییر و تحول رنگ خودرو، استعمال از استیکر و کاورهای فن ای، تغییر‌و تحول فرمان، تعویض صندلی ها اتومبیل و یا تغییر و تحول رنگ کابین نیز در بخش تیونینگ ظاهری اتومبیل انجام می شوند. تغییر‌و تحول رنگ و دودی نمودن شیشههای ماشین علاوه زیبایی ظاهری همچنین موجب کاهش ورود اشعههای نور خورشید به داخل اتومبیل شده و از رنگ پریدگی بخشهای مختلف آن همچون روکشها صندلی، رو فرمانی و داشبورد خودداری خواهد کرد. در همین کار عموما از برچسب های سیاه بر روی خودرو های سفید به کارگیری می شود که جذابیت اتومبیل را چند برابر می کند. در اتومبیل های شاسی بلند از سپر های فلزی و کلفت به کارگیری می شود. گاهی ماشینی که تیون می‌گردد آنقدر مهم خودرو اهمیت تفاوت داراست که بعضاً قابل شناسایی نیست. ولی گهگاه تایم ها می تواند این موضوع عارضه ها دیگری هم داشته باشد؛ به جهت مثال همین بعضی خودروها تیراژ ساخت پایینی دارند و گاهی مبادرت به جهت ایجاد آن ها برای کمپانی های خودروساز کلیدی اعتنا به منزلت مارک بها سرمایه گذاری نداشته باشد. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سامانه ایجاد تویوتا، دوچندان تلاش گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد. فداکاری به جهت مولوخ مدرن، کاریکاتوری که در ۱۹۲۲ میلادی در نیویورک تایمز منتشر شد. همانطورکه می دانید در رسانه های تخصصی خارجی رسم است که رندرهایی از ورژن های جدید معرفی شده به وسیله شرکت های پهناور منتشر می شود و خودروبانک نیز جزو فقط رسانه های خودرویی داخلی میباشد که در چندین سال اخیر همین کار را انجام می دهد. بهصورت کلی و گویش ساده، به فرایند شخصیسازی و انجام اصلاحات بر روی ماشین اطلاق می‌گردد که کلیه جنبههای ظاهری، داخلی و فنی خودرو را دربرمیگیرد. از دیگر نحوه ها به جهت آموزش تیونینگ موتور خودرو تغییر و تحول در سیستم جرقه است. درمجموع آنچه گفته شد، تیونینگ بیش از هر چیز دیگری علم ارتقا قدرت و اقتدار مجموعهی پیشرانه میباشد که در صورتی که به طریق درست رخ نگیرد سبب به کاهش قدمت موتور میشود. ولی همانگونه کـه پیش خیس هم بـه آن اشاره کردیم، طول زدن ماشین بـه چند شیوه انجام می شود. برای اشخاصی که هر مدل نگرانی در گزینه دقیقا چه جایی و همچنین راهنمایی در گزینه چگونگی به کار گیری از دیدن برگه اصلی ، شما شاید می توانید حیاتی ما در ورقه وب تماس بگیرید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن