چگونه طرح اوکراین برای به دام انداختن مزدوران روسی نتیجه معکوس داشت - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] بیش از یک سال پیش، نیروهای امنیتی بلاروس 33 مزدور روسی را بازد

توسط HALOHEKAYATHA در 6 آذر 1400
[ad_1]

بیش از یک سال پیش، نیروهای امنیتی بلاروس 33 مزدور روسی را بازداشت کردند که تقریباً همگی به عنوان بخشی از حمله تماشایی به یک هتل آبگرم در خارج از پایتخت، مینسک، در اخبار پربیننده این کشور دستگیر شده بودند.

در ابتدا، الکساندر لوکاشنکو، رهبر اقتدارگرا، که سپس در انتخابات ریاست جمهوری با چالش جدی مخالفان روبرو شد، روسیه را متهم کرد که سربازان خوش شانسی را برای سرنگون کردن او بر اساس شایستگی اعزام کرده است. کرملین این اتهام را رد کرد و مسکو و مینسک به سرعت موضوع را حل کردند: لوکاشنکو درخواست عجیب خود را پس گرفت و مزدوران به روسیه بازگردانده شدند.

حتی رسانه های غربی برای یک بار احتیاط نشان دادند. اغلب اولین کسانی که انگشت اتهام را به سمت مداخله ادعایی روسیه نشانه رفتند، حتی نیویورک تایمز و واشنگتن پست، کهنه سربازان سرسخت آمریکایی روسیه گیت کمپین اطلاعات نادرست - اشاره کرد که ناظران مستقل از اتهامات رهبر بلاروس متقاعد نشده اند.

تا اینجا خیلی خوب است، شاید فکر کنید. اما حادثه معروف به بندر واگنر پس از مهم ترین و معروف ترین شرکت مزدور روسی، همچنان به ایجاد مشکلات ادامه می دهد. نه به مینسک یا مسکو، بلکه به کیف. دلیل این نتیجه این است که تمام سردرگمی ها توسط اوکراین با دانش و کمک سرویس های اطلاعاتی غربی ایجاد شده است.

ادامه مطلب

33

نه، این حدس و گمان نیست "تئوری توطئه،" اما یک واقعیت همانطور که مدتی است می دانیم، این حمله نتیجه یک عملیات اوکراینی است که در سال 2018 و با اسم رمز آغاز شد. پروژه خیابان.

این طرح مزدوران روسی را به مینسک می کشاند. سپس طرح این بود که آنها را در دسترس سرویس های امنیتی اوکراین قرار دهند تا دستگیر شوند و با یک محاکمه بزرگ به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در شرق اوکراین در حالی که در کنار جدایی طلبان محلی می جنگیدند، روبرو شوند.

اگر اتهامات مزدوران صحت داشته باشد، قطعاً آنها نیز مانند خارجی ها مستحق محاکمه شدن در جایی هستند. "داوطلبان" و مزدورانی که در طرف کی یف می جنگند باید به جای حمایت غرب مورد بررسی و محاکمه قرار گیرند.

سوال دیگر این است که آیا اوکراین مکان خوبی برای امتحان این مردان خواهد بود یا خیر. شکی وجود ندارد که کیف، که در سال های اخیر به طور قابل توجهی حاکمیت قانون را تضعیف کرده است، از این روند به عنوان یک رویداد رسانه ای و منبعی برای جنگ اطلاعاتی نیز استفاده خواهد کرد.

با این حال، این طرح شکست خورد. مزدوران به جای افتادن در دامی که در اوکراین در انتظارشان بود، ابتدا به تعویق افتادند و سپس در بلاروس دستگیر شدند. پس از این شکست، سوال در اوکراین این بود که چرا؟ به ویژه، منتقدان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، سعی کرده‌اند مسئولیت عملیات نافرجام را به گردن او بیندازند.

ادعای آنها اساساً ساده است: زلنسکی نیش را اشتباه گرفت، بنابراین طرحی را که توسط سلف خود پترو پوروشنکو طراحی شده بود، قطع کرد. حتی منتقدان تندتر، شاید کمتر معتبرتر، پا را فراتر گذاشته و زلنسکی را به خرابکاری عمدی در عملیات در توافق با - حدس زدید - متهم می کنند. "روس ها"، یا حداقل بلاروس ها.

در مقابل این پس‌زمینه، سازمان تحقیقاتی غربی بلینگ‌کت، که به‌عنوان عامل خارجی در روسیه فهرست شده است، که به‌طور غیرقابل قبولی ادعا می‌کند هیچ ارتباط اطلاعاتی ندارد، به تازگی گزارشی طولانی درباره این موضوع منتشر کرده است. واگنرگیت بسیاری از آنچه بلینگکت کشف کرده است، مواردی را که قبلاً شناخته شده یا حداقل مشکوک به این عملیات است، تأیید و جزئیات می دهد. بودجه این لباس توسط دولت های ایالات متحده، بریتانیا و هلند تامین می شود.

بیشتر بخوانید: سی‌ان‌ان می‌گوید که اطلاعات آمریکا از تجربه جاسوسی اوکراین در برابر مزدوران ادعایی روسی که در بلاروس ایجاد و بازداشت شده‌اند حمایت مالی می‌کند.

دو نتیجه برجسته است. اول، با توجه به نقش زلنسکی، دخالت او همچنان نامشخص است. به نظر می رسد شکی وجود ندارد که او به خوبی مطلع بوده است پروژه خیابان و چراغ سبز نشان داد با این حال، اگر منابع بلینگکت (نامگذاری شده) قابل اعتماد باشد، تاخیر مرگبار در مرحله نهایی آن را فقط می توان به آندری ارماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین ردیابی کرد. به نظر می‌رسد یرماک استدلال می‌کند که زمان‌بندی عملیات با آتش‌بس مورد توافق در تضاد است. این امر مشارکت زلنسکی در این تصمیم را منتفی نمی کند، اما تا آنجا که وجود دارد "اسلحه سیگار کشیدن" حداقل در حال حاضر با Ermak پیدا شد. لازم به ذکر است که بلینگکت تأکید کرد که قادر به تأیید مستقل این اطلاعات نیست.

منفی دیگری که از گزارش او به دست می‌آید این است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ارماک یا زلنسکی کاری بدتر از تأخیر انجام می‌دهند وجود ندارد. "خیابان." به نظر می رسد هیچ حمایتی برای گمانه زنی ها مبنی بر گزارش بلاروس یا روسیه وجود ندارد. در عوض، محتمل ترین توضیح برای دستگیری مزدوران این است که آنها در رفتار خود آشکار بودند، رفتاری که بیش از حد منظم و ساکت بود که نمی توانست با پوشش آنها مطابقت داشته باشد. "گردشگران"، همانطور که توسط رسانه های اوکراین اشاره شده است.

ادامه مطلب

افسران امنیتی FSB در مسکو می گویند آژانس های جاسوسی ایالات متحده با اوکراین برای انجام

دومین نتیجه مهم این تحقیقات مربوط به نحوه برنامه ریزی سرویس های امنیتی اوکراین برای دستگیری مزدوران روسی است. بدیهی است که آنها نمی توانستند امیدوار باشند که آنها را مجبور به ورود داوطلبانه به اوکراین کنند. بنابراین، باید یک هواپیما دزدیده می‌شد: ایده اصلی این بود که این افراد سوار بر پروازی از مینسک به استانبول شوند، به این بهانه که از آنجا پرواز می‌کنند تا به مقصد خود، ونزوئلا برسند. پرواز بلاروس-ترکیه از حریم هوایی اوکراین عبور می‌کند و سپس از اخطار دروغین بمب استفاده می‌شود تا به کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی کی‌یف اجازه داده شود، اگر در نهایت نادرست باشد، حق فرود هواپیما را داشته باشند.

هیچ یک از اینها در واقع اتفاق نیفتاد، زیرا این افراد هرگز مینسک را ترک نکردند. با این حال، اگر منتشر می شد، به طور قابل توجهی شبیه به کاری بود که لوکاشنکو بعدها، در می 2021، احتمالاً برای تغییر مسیر پرواز رایان ایر انجام داد. به همین مناسبت، دیکتاتور بلاروس فعال اپوزیسیون و همانطور که اتفاق می افتد، مبارز سابق راست افراطی کی یف رومن پروتاسویچ را تحت تعقیب قرار می دهد. غرب این عملیات را به عنوان دزدی دریایی هوایی تحت حمایت دولت محکوم کرد و تحریم های بیشتری را علیه بلاروس اعمال کرد.

خدمات امنیتی اوکراین، البته، به طور سیستماتیک یک انکار، یعنی. دروغ و سرپوش گذاشتن در مورد نامزدی مورد انتظار آنها برای دزدی دریایی. هنوز هم جالب است که فکر کنیم اگر آنها موفق می شدند چه اتفاقی می افتاد. به احتمال زیاد، غرب از معمول استفاده خواهد کرد "درست یا غلط مشتری / متحد من" منطق و دو چشم ببند.

و طنز کل این ماجرا اینجاست: بیایید فرض کنیم که رئیس جمهور اوکراین عمدا در عملیات سلف خود خرابکاری نکرده است، بیایید فرض کنیم که او به آن چراغ سبز نشان داده است و در نهایت فقط مشاور نزدیک او باعث تأخیر شده است که آن را تغییر داده است. به شکستی که می دانیم.

البته نتیجه این است که زلنسکی در ابتدا یک اقدام دزدی دریایی هوایی را تایید کرد که بهتر از آنچه لوکاشنکو در ماه مه 2021 انجام می داد، نبود. نامیده می شود، اگر تایید نشود - منبع دستاورد زلنسکی نیست. زیرا، به یاد داشته باشید که او نبود، بلکه رئیسش بود که این قسمت از عملیات را به تعویق انداخت و تا آنجا که می دانیم، حتی به دلیل ترس از فرود اجباری به بهانه های واهی هم نبود.

آنچه را که می خواهید بسازید. اما بزرگترین مشکل زلنسکی در واقع این سوء ظن نیست که او به نوعی نقشه پیچیده اما در نهایت دیوانه وار برای ارتکاب دزدی دریایی هوایی را غرق کرده است. در عوض، به احتمال زیاد او ابتدا آن را سفارش داده و سپس عملاً آن را متوقف نکرده است. و در اینجا آخرین ترفند-22 برای رئیس جمهور اوکراین است: اگر او اکنون بیرون بیاید و ثابت کند که هنوز به تعویق انداخته و / یا قطع کرده است. "پروژه خیابان"، سپس به اوکراین "وطن پرست" on-overdrive آن را برای آن زنده می کند. خنده دار بود اگر اینقدر غمگین نبود.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.

آیا فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن