چرا روس ها "ارزش های" غرب را رد کردند؟ - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] هنگامی که دیوار برلین سقوط کرد، بسیاری پیروزمندانه اعلام کردند

توسط HALOHEKAYATHA در 6 آذر 1400
[ad_1]

هنگامی که دیوار برلین سقوط کرد، بسیاری پیروزمندانه اعلام کردند که غرب در جنگ سرد پیروز شده است و ارزش های آن به زودی پذیرفته خواهد شد و سیستم های قدیمی را که برای دهه ها بر اروپای شرقی تسلط داشتند، بیرون راندند.

با این حال، با گذشت بیش از 30 سال، واضح است که روس ها عجله ای برای تقلید از سیستم های لیبرال کشورهایی مانند ایالات متحده ندارند. یک نظرسنجی که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که تقریباً نیمی از مردم روسیه می گویند که از ارزش های دموکراتیک حمایت نمی کنند. بسیاری از کارشناسان غربی به سرعت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را که پس از سقوط کمونیسم به این کشور از بین برده است، با تبدیل آن به یک دولت سرمایه داری دورگه سرزنش می کنند. اما چرا بسیاری از روس ها در وهله اول نسبت به وعده های غرب بدبین هستند؟

در واقع، بلافاصله پس از پایان جنگ سرد، یک دوره ماه عسل وجود داشت، زمانی که اکثریت قریب به اتفاق روس‌ها به ایالات متحده و نهادهای آن نگریستند و به روی نوع دموکراسی تبلیغ شده در خارج از کشور باز بودند. به خوبی درک نمی شود که چگونه روس ها ناامید شدند تا جایی که بسیاری از آنها اکنون دموکراسی می نامند «ش * توکراسی». پاسخ به این سوال مستلزم نگاهی بی امان به تجربه روسیه در دهه 1990 است.

ادامه مطلب

سه دهه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تقریباً نیمی از مردم روسیه به

هرج و مرج در اتحاد جماهیر شوروی

جک متلوک، سفیر آمریکا در روسیه در دوران دولت بوش، توضیح داد که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، این کشور توسط ویران شده است. تورم خشمگینی که تمام پس‌اندازها را از بین برده است، کمبود مایحتاج اولیه حتی بدتر از آنچه در زمان کمونیسم وجود داشت، افزایش ناگهانی جنایت و دولتی که چندین سال است حتی قادر به پرداخت آن نبوده است. [its] حقوق بازنشستگی بدبختانه به موقع شرایط خیلی بیشتر شبیه هرج و مرج بود تا زندگی در یک دموکراسی مدرن.

این ویژگی توسط بسیاری از روس‌ها و همچنین آمریکایی‌هایی که در دوره یلتسین تجربه میدانی در این کشور داشتند، پشتیبانی می‌شود و روایت قهوه‌ای را که توسط بسیاری از مفسران رسانه‌های غربی فعلی در مورد روسیه برجسته شده بود، تضعیف می‌کند، روسیه که یک دموکراسی کوتاه مدت بود که از روسیه لذت می‌برد. شگفتی های بازار آزاد در طول سال های یلتسین که فقط توسط پوتین نابود شد.

شارون تنیسون، بنیانگذار مرکز ابتکارات مدنی، که دیپلماسی مدنی را بین ایالات متحده و روسیه انجام داده و از پروژه های عمومی و تجاری در این کشور از سال 1983 حمایت کرده است، در یک سری مصاحبه با من آنچه را که در سفرهای منظم خود دیده بود به یاد آورد. روسیه در زمان یلتسین به گفته تنیسون، این چیزی جز دموکراتیک بود:

"[I remember] یک شب سرد از مترو بیرون آمدم تا صفی متشکل از سه یا چهار مادربزرگ کوچک، صورت های چروکیده، کت و روسری کهنه و هر کدام یک پاکت سیگار برای فروش در دست داشتند... مردم عادی در کنار جاده ها غذا کاشتند و بسیاری از الیگارش های جوان. آنها در دو پایتخت، جایی که افراد مسن در پارک ها زندگی می کردند و میلیون ها نفر از گرسنگی به دلیل از دست دادن روبل خود در بانک های دولتی مردند، اتومبیل های یکپارچهسازی با قیمت 100000 دلار راندند.

وقتی جرم پرداخت می شود

زندگی در مسکو به حدی خطرناک شد که در اوایل دهه 1990، یکی از مقامات سفارت آمریکا تنیسون را متقاعد کرد که متل محل اقامتش را ترک کند و وارد مقر سفارت شود.

آندری سیتوف، روزنامه نگار روسی، حادثه ای را در سال 1995 که او و خانواده اش در مسکو زندگی می کردند، شرح داد: "دخترم، در راه رفتن به قدم زدن با سگ، جسدی را در راهروی ساختمان مرتفع ما پیدا کرد... وقتی به همسرم اشاره کردم که میزان جرم و جنایت در نیویورک، جایی که ما قبلاً در آن مستقر بودیم، بسیار زیاد است. هنوز به طور قابل توجهی بالاتر، او پاسخ داد که در نیویورک می داند که از کدام محله ها اجتناب کند و [which were] نسبتاً ایمن؛ در حالی که در مسکو هر چیزی ممکن است در هر جایی اتفاق بیفتد.

ادامه مطلب

با تماشای ظهور سیاست های هویتی و جنسیتی غربی، دیدگاه جدید پوتین از روسیه شبیه آخرین ملت محافظه کار اروپاست.

متأسفانه این خشونت به مسکو محدود نشد. لنا، خبرنگار روزنامه در آن زمان در سن پترزبورگ، به یاد می آورد که دوران چقدر وحشتناک بود: «من هم می ترسیدم برای دختر کوچکم اتفاقی بیفتد، بنابراین هرگز او را رها نکردم. [out] تنها. خانواده یکی از آشنایان دوستم توسط معتادان به قتل رسیدند[ir] راه پله." او اضافه کرد که کسانی که سعی در اداره یک کسب و کار کوچک دارند اغلب خود را در معرض خطر جرایم سازمان یافته قرار می دهند. بنابراین او از امنیت شوهرش که یک کارآفرین نوپا بود می ترسید: «برای شوهرم که کار خودش را راه انداخته بود خیلی می ترسیدم. می ترسیدم ضربه مالی را از دست بدهد که ممکن است کشته شود.»

ساشا لوبیانوی، کارآفرین اهل ولگوگراد، معتقد است که مردم آمریکا در مجموع نیت خوبی نسبت به روسیه پس از پایان جنگ سرد داشتند، اما طبقه سیاسی واشنگتن می خواست از ضعف روسیه استفاده کند.

او همچنین معتقد است که استانداردهای فرهنگ و اقتدار اخلاقی آمریکا در این دوره شروع به انحطاط کردند و تداوم آنها در سراسر جهان پیامدهای منفی داشت. از دیدگاه من، در پایان دهه 1990، آمریکا از الیاف اخلاقی کمتر و کمتری برخوردار بود، بنابراین چیزی برای انتقال به مردم روسیه وجود نداشت.» او می گوید. «در دهه 1990، آمریکا نه تنها روسیه، بلکه اروپا و آسیا را با غیراخلاقی ترین فیلم های هالیوود پر کرد... از طریق این فیلم ها، تمام اخلاقیات از جمله اخلاق مردم ما در هم شکست. خشونت، «حق [gun]الگویی برای دستیابی به یک زندگی موفق و با تغذیه خوب شده است. تاجران، قاتلان، گانگسترها الگو شده اند.»

اضطراری

ایرینا، مترجمی از سن پترزبورگ، توضیح داد که چگونه روس ها در ابتدا فکر می کردند که باز شدن در برابر سرمایه داری غربی زندگی بهتری را به همراه خواهد داشت، اما به زودی از واقعیت آن ناامید شدند. «مردم روسیه از تغییرات استقبال کردند و به بهترین ها امیدوار بودند. ما کاملاً ساده لوح بودیم... احتمالاً امیدوار بودیم که بتوانیم بهترین ویژگی های سوسیالیسم را حفظ کنیم و مزایایی به سرمایه داری اضافه کنیم. داستان عشق ما با سبک زندگی غربی به پایان رسید...[with] شوک درمانی معروف در سال 1991 قیمت ها آزاد شد، اکثر شرکت های دولتی قطع یا تعطیل شدند و تورم گاهی اوقات به 1000 درصد در ماه می رسید. مردم از کمبود غذا می ترسیدند. پدرم برای اولین بار در زندگی‌اش غلات مورد علاقه‌اش، صابون، پاستا، کنسرو گوشت و ماهی و کبریت را ذخیره کرد.»

اولگا که در این دوره در مدرسه ای در پایتخت دوم کار می کرد، از فقر مذبوحانه ای صحبت می کند که برخی از دختران جوان را که می شناسد به تن فروشی و مرگ زودهنگام کشانده است. خرید غذا سخت بود و حقوق به موقع پرداخت نمی شد: «حقوق ها شش ماه به تعویق افتاد و معلمان یک مدرسه به سه قسمت تقسیم شدند. برخی از آنها به موقع مرخصی گرفتند. به دیگران در اواسط تابستان داده شد و دومی پس از پایان تابستان پول دریافت کرد.

ادامه مطلب

فعالان غربی همچنان پوتین را متهم می کنند که به رویاهای لیبرال روسیه پشت کرده است، اما وعده های آنها چیزی جز هرج و مرج در پی نداشته است.

به همین ترتیب، لودمیلا، استادیار زیست‌شناسی در دانشگاه دولتی بریانسک در آن زمان، به یاد می‌آورد که چگونه اساتید، در میان دیگران، برای مدت طولانی حقوق نمی‌گرفتند و مجبور بودند راه‌های دیگری را برای بقای اقتصادی بداهه بسازند: «افرادی که تحصیلات عالی دارند 1.5 سال در یک زمان دریافت نکرده اند. بنابراین همه اساتید دانشگاه در اوقات فراغت خود در بازار معامله می کردند. مهندسان و ارتش تلاش کردند تا مشاغل کوچک باز کنند. اما راهزنان موفق ترین ها را کشتند. مردان ناموفق با خودکشی به زندگی خود پایان دادند. من در سال 1350 از دبیرستان فارغ التحصیل شدم. کلاس ما 16 دختر و 16 پسر بود. همه در دانشگاه ها تحصیل کردند، همه تا دهه 1990 در حد متوسط ​​موفق بودند. بعد از دهه 90، فقط 4 پسر از کلاس ما زنده ماندند.

بعد از تصادف

تصویر مکرر در رسانه های غربی از دوران یلتسین در روسیه به عنوان دوران شکوفایی دموکراسی و دوران پوتین به عنوان بازگشت به تاریکی در بسیاری از سطوح گیج شده است. همانطور که تنیسون گفت:

ای کاش آمریکایی ها می توانستند وارد بانک حافظه ذهنی من شوند و ویرانی هایی را که روس ها از همه اقشار در دهه 1990 متحمل شدند، درک کنند. تنیسون گفت. برای افرادی که همیشه غذای کافی، آپارتمان های گرم، حتی یک اتاق، خیابان های امن، مراقبت های بهداشتی، مدارس خوب داشتند، شگفت انگیز بود که ناگهان چیزی نداشتند. آنها بهتر می فهمند که چرا 60 تا 70 درصد روس ها از پوتین حمایت می کنند.

سیتوف همچنین به تضاد دهه 90 با امروز اشاره کرد: برداشت شخصی من از مسکو این است که در حال حاضر احتمالاً یکی از بهترین، بهترین و راحت‌ترین شهرهای جهان است.

برای آن‌هایی که واقعاً می‌خواهند بفهمند چرا بسیاری از روس‌ها ثبات و استانداردهای زندگی بهتر در دوران پوتین را بر دموکراسی بیشتر به سبک غربی ترجیح می‌دهند، درک مقیاس واقعی آنچه واقعاً برای روس‌ها در "دموکراتیک" دهه 90 مکان خوبی برای شروع است.

آیا فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن