پوتین سال 2021 را با یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق به پایان می رساند

[ad_1] رهبر روسیه نظر خود را در مورد همه چیز از درگیری با ناتو گرفته

توسط HALOHEKAYATHA در 3 دی 1400
[ad_1]

رهبر روسیه نظر خود را در مورد همه چیز از درگیری با ناتو گرفته تا جنبش علیه vaxx بیان کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود را در پایان سال پس از پرسیدن سوالاتی درباره موقعیت سیاسی کرملین در داخل و خارج از کشور در میان تیرگی روابط با غرب، نرخ بالای مرگ و میر ناشی از کووید-19 و فشار بر تعدادی از مسائل داخلی پایان داد. . .

مذاکره با ناتو

هفته گذشته، مسکو یک سری پیشنهادات را به واشنگتن و ناتو به عنوان بخشی از تلاش برای کسب اطمینان از عدم گسترش بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده به مرزهای خود ارائه کرد. این خواسته‌ها شامل تضمین‌های کتبی است مبنی بر اینکه جاه‌طلبی‌های سیاستمداران اوکراینی برای پیوستن محقق نخواهد شد و کرملین مدت‌ها چشم‌انداز استقرار نیروها و تجهیزات غربی در جمهوری شوروی سابق را خط قرمز توصیف می‌کند.

درست یک روز قبل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به زودی مذاکراتی بین مقامات روسیه و دیپلمات های آمریکایی در ژانویه سال آینده انجام خواهد شد. با این حال، پوتین تاکید کرد که این دیدارها به تنهایی کافی تلقی نمی شوند. ما به مذاکرات اهمیت نمی دهیم، ما خواهان نتیجه هستیم. رئیس جمهور منفجر شد. "در دهه 1990 یک اینچ به شرق به ما گفته نشد، و ببینید چه اتفاقی افتاد - آنها ما را به شدت و گستاخانه فریب دادند."

اکنون آنها می گویند که اوکراین را خواهند داشت. این بدان معناست که آنها سلاح های خود را در آنجا مستقر خواهند کرد، حتی اگر رسماً بخشی از ناتو نباشد. به گفته رهبر روسیه، اکنون برعهده بلوک تحت رهبری ایالات متحده است که به جای اینکه دائماً در مورد آن «برای چندین دهه» صحبت کند، «فوراً» تضمین کند.

پوتین - ناتو روسیه را

پیشتر پوتین مدعی شده بود که مقامات غربی به میخائیل گورباچف ​​نخست وزیر شوروی قول داده اند که ناتو به دنبال پر کردن فضای باقی مانده از فروپاشی پیمان ورشو قبل از پذیرش کشورهای بلوک شرق مانند مجارستان، لتونی، اسلواکی و لهستان نخواهد بود. با این حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، بارها گفته است که هیچ کشور ثالثی نباید مانع آرزوهای اوکراین برای عضویت شود و اوایل ماه جاری نیز گفت که روسیه "نه حق" در حوزه نفوذ این قاره

پوتین روز سه‌شنبه در دیدار با افسران ارشد نظامی هشدار داد که استقرار موشک‌ها در اوکراین به ناتو این امکان را می‌دهد که کاهش دهد. زمان پرواز آنها به مسکو بین هفت تا ده دقیقه است و در صورت استقرار سلاح های مافوق صوت فقط تا پنج دقیقه. روسیه هشدار داده است که اقداماتی را برای محافظت از خاک خود در برابر تهدیدهای محسوس انجام خواهد داد.

اوکراین

اما پوتین روز پنجشنبه گفت روسیه "عصبانی نیستم" و اینکه مهم بود «خطرات چنین جنگی را محاسبه کنید، حتی اگر نتیجه تحریک باشد. به گفته وی، بسیاری از اوکراین تاریخی است "سرزمین های روسی با جمعیت روسی که از روسیه جدا شد" تا سقوط اتحاد جماهیر شوروی.

"این را پذیرفتیم" او مشاجره کرد. ما به کشورهای جدید کمک کرده‌ایم تا توسعه پیدا کنند و با همه دولت‌ها فارغ از سیاست خارجی آنها کار کرده‌ایم. رابطه ما با [President Viktor] یوشنکو و [Prime Minister Yulia] تیموشنکو؟ درست مثل رهبری امروز از غرب گرایی صحبت کردند. ما با آنها صحبت کردیم، اختلافات و درگیری های خاصی داشتیم، در مورد گاز و غیره، اما موفق شدیم وارد گفتگو و همکاری با آنها شویم و آماده ادامه کار بودیم و حتی فکر نمی کردیم در مورد کریمه کاری انجام دهیم. "

با این حال، پوتین ادامه داد، با جذب مجدد شبه جزیره مورد مناقشه توسط روسیه در سال 2014 ناشی از ناآرامی ها و خشونت های پس از قیام میدان در اوکراین، که دولت منتخب ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور وقت، را سرنگون کرد. کریمه پس از رفراندوم که تقریباً همه کشورهای دیگر آن را به رسمیت نمی‌شناختند، به کنترل مسکو بازگشت و کیف اصرار داشت که قلمرو مستقل خود باقی بماند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که میدان بذر ناآرامی را در منطقه جنگ زده دونباس کاشته است که شاهد درگیری های شدید در ماه های اخیر بوده است. "آیا ما باید با درماندگی به تماشای آنچه در دونباس می افتاد ادامه می دادیم؟" هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد، آنها فکر می کردند که بخشی از روسیه هستند - اما [former Soviet leader Vladimir] لنین و غیره. آنها را مجبور کرد که بخشی از یک کشور دیگر باشند. آنها دولتی ایجاد کرده اند که قبلاً وجود نداشته است. او ادعا میکند.

بهبود اقتصادی

به گفته پوتین، اقتصاد روسیه او با چالش‌های همه‌گیری کووید-۱۹ و محدودیت‌های مورد نیاز آن مواجه بود... اما با این وجود ثابت کرد که نسبت به بسیاری از رهبران برای این چالش‌ها پایدارتر و آماده‌تر است.

پوتین شریک شماره یک روسیه را معرفی کرد

با این حال، به گفته وی، نرخ تورم فعلی 8 درصد بسیار بالاست و اگر بانک مرکزی روسیه سیاست پولی محکمی را دنبال نکند، به راحتی می تواند به سمت هرج و مرج اقتصادی در ترکیه فرو رود. فشار مالی منجر به افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی مصرفی شده است و الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی هشدار داده است که اگر اکنون تورم را نادیده بگیریم، آسیب پذیرترین گروه ها متضرر خواهند شد».

بررسی ماه اوت از مرکز لوادا، که به دلیل ارتباط با بودجه خارجی به عنوان یک نماینده خارجی در کشور ثبت شده است، نشان داد که در شش ماه گذشته تقریباً از هر پنج نفر دو نفر به دلیل کمبود پول بدون غذا یا نوشیدنی مانده اند. داده های منتشر شده هفته ها قبل نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در سال گذشته 7.4 درصد افزایش یافته است.

روابط با چین

پوتین از همتای چینی خود شی جین پینگ تمجید کرد و گفت که این دو با یکدیگر تماس گرفتند "دوستان." ما اعتماد زیادی داریم و این به ما کمک می کند تا روابط تجاری خوبی ایجاد کنیم.» پوتین با این استدلال اضافه کرد «امروزه اقتصاد چین از نظر برابری قدرت خرید بزرگتر از ایالات متحده است. به گفته وی، تا سال 2035-2050، از آن پیشی خواهد گرفت [in nominal terms] و چین از هر نظر به اقتصاد پیشرو جهان تبدیل خواهد شد."

«ما در زمینه امنیت همکاری می کنیم. ارتش چین تا حد زیادی مجهز به مدرن ترین سیستم های تسلیحاتی در جهان است. ما حتی برخی از سلاح‌های با فناوری پیشرفته را با هم توسعه می‌دهیم." رهبر روسیه اضافه کرد.

با این حال، تعدادی از تحلیلگران می گویند که روابط بین دو کشور شبیه مشارکت نظامی کشورهای غربی مانند ناتو نیست. در ماه ژوئن، آندری دنیسوف، سفیر روسیه در شرق آسیا، این را گفت من معتقدم که یک اتحادیه رسمی، به ویژه نظامی-سیاسی، بهینه ترین طرح برای روابط بین دو قدرت مانند روسیه و چین نیست. به گفته وی، جناح های ژئوپلیتیکی اغلب در تقابل با سایر کشورها و روابط مسکو با پکن ایجاد می شوند. "بر اساس رویارویی با شخص دیگری نیست."

بحران گاز در اروپا

پوتین بار دیگر اتهامات مربوط به قطع عمدی گاز به اروپای غربی توسط روسیه را رد کرده است تا بتواند بر اتحادیه اروپا فشار بیاورد تا خط لوله گاز نورد استریم 2 تحت حمایت مسکو را مسدود نکند. این پروژه تکمیل شده است و انتظار می رود گواهینامه توسط تنظیم کننده های آلمانی صادر شود.

غرب همچنان

از رئیس جمهور پرسیده شد که آیا حقیقتی در پشت ادعاهایی که قبلاً توسط واشنگتن و تعدادی از خبرگزاری ها به کرملین مطرح شده بود وجود دارد؟ "البته که نه [true]. آنها همیشه دروغ می گویند." پوتین تاکید کرد. «گازپروم حجم عرضه می کند [of gas] طبق قراردادهای موجود به طور کامل توسط شرکای آن درخواست شده است.

ما تنها تامین کنندگان بازار اروپا نیستیم. اما احتمالا ما تنها کسانی هستیم که منابع را افزایش می دهیم. «سال گذشته شرایط جوی نامساعدی وجود داشت. بهار طولانی و سرد گاز کافی به انبار پمپ نشده است. توربین های بادی کار نمی کردند. همه اینها کسری ایجاد کرده است.»

واکسن کووید 19

پوتین در مورد همه گیری ویروس کرونا هشدار داد که جذب واکسن در روسیه کند است. به گفته وی، سطح مصونیت جمعی در روسیه به 59.4 درصد رسیده است که هم شامل واکسینه شده و هم درمان شده از عفونت است. «همسایگان ما از لزوم دستیابی به پوشش 90 تا 95 درصدی صحبت می کنند. ما 59.4 درصد داریم - که کم است. او گفت. با این حال، او امیدوار بود که روسیه بتواند تا سه ماهه اول یا دوم سال 2022 به 80 درصد برسد. علیرغم معرفی اولین ویروس کرونا در جهان بیش از یک سال پیش و در دسترس قرار دادن رایگان واکسن ها، کمپین ایمن سازی این کشور به دلیل تردید در مورد واکسن با مشکل مواجه شده است. و شک و تردید در اوایل ماه دسامبر، سرگئی نتسف، عضو آکادمی علوم روسیه و استاد دانشگاه دولتی نووسیبیرسک، گفت که کمتر از 40 درصد از مردم روسیه به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که حدود 45 درصد اولین واکسن خود را دریافت کرده اند که یکی از پایین ترین واکسن ها در سراسر جهان است. .

شکنجه زندان

پوتین درباره یک سری رسوایی‌های اخیر در زندان‌ها و ندامتگاه‌های روسیه پس از انتشار مجموعه‌ای از ویدئوهای مستند سوء استفاده جنسی و فیزیکی از زندانیان توسط گروه حقوق بشری Gulagu.net، اظهار نظر کرد. بیش از دوازده افسر در جریان تحقیقات در مورد ویدئوهای تکان دهنده اخراج شدند و کرملین الکساندر کلاشینکف، مدیر سیستم زندان فدرال را برکنار کرد.

با این حال، پوتین می‌گوید که این موضوع منحصراً یک موضوع روسیه نیست و مهم است که "با آرامش کار کنیم". "به یک تحقیق وجدانی و کامل تکیه کنید." او همچنان اصرار داشت که همه کسانی که در سیستم کار می کنند باید بدانید که مجازات این جنایات اجتناب ناپذیر است.»

الکسی ناوالنی

پوتین در پاسخ به سوالی درباره الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان، که در حال حاضر در یک مستعمره زندان پشت میله های زندان به سر می برد، گفت که زمان آن رسیده است که ورق را برگردانم. به گفته وی، دادستانی روسیه حتی یک سند مبنی بر مسمومیت او با نوویچوک قبل از مریض شدن در جریان پرواز به مسکو در سال گذشته دریافت نکرده است. او به خبرنگاران گفت «به همین دلیل است. بیایید ادامه دهیم."

پوتین اظهار نظر کرد

این فعال مورد حمایت غرب اندکی پس از بلند شدن هواپیمای او از شهر تومسک سیبری بیمار شد. او را به بیمارستان منتقل کردند و به درخواست خانواده‌اش به برلین پرواز کردند و در کلینیک آنجا مداوا شدند. پزشکان آلمانی او بعداً اعلام کردند که او با یک عامل سمی اعصاب هدف قرار گرفته است. مسکو اصرار دارد که درخواست ها برای نمونه هایی برای اثبات ادعاها بی پاسخ مانده است.

ناوالنی در ژانویه سال جاری از آلمان به روسیه بازگشت، زیرا می‌دانست که احتمالاً به دلیل نقض شرایط حکم تعلیقی صادر شده در سال 2014، زمانی که به اختلاس 415000 دلاری از دو شرکت مجرم شناخته شد، زندانی خواهد شد. او به دو سال و هشت ماه محکوم شد.

کاهش جمعیت روسیه

پوتین هشدار داد که کشورش با تعدادی از مشکلات جمعیتی جدی از جمله افزایش مرگ و میر، کاهش امید به زندگی از 71.5 به 70.1 در سال گذشته و نرخ زاد و ولد مواجه است.

او در مورد نرخ پایین زاد و ولد روسیه گفت که نرخ زاد و ولد نامطلوب تا حدی به دلیل تغییر اولویت‌های مردم در کشورهای فراصنعتی، چیزی در سایر نقاط قاره اروپا، از جمله زنان در سنین باروری است.

«تحصیل، پس از تحصیل، شغل و بعد یک بچه 30 ساله. و تا آن زمان، شما حتی به داشتن یک دومی فکر نمی کنید." او گفت. حتی جمعیت شناسان، افرادی که به طور حرفه ای و تمام عمر این کار را انجام می دهند، پاسخ روشن و مشخصی برای این فرآیندها ندارند.

در ماه مارس، معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا گفت که جمعیت روسیه نشانه هایی از غلبه بر کاهش بلندمدت را نشان می دهد. وی خاطرنشان کرد: تعداد زنان سقط جنین حدود 40 درصد کاهش یافته است، اما میانگین سنی مادران برای اولین بار به 27 تا 28 سال می رسد و به تدریج به 30 سال تغییر می کند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب