هر آنچه در باره صفحه سفید مرگ سایت وردپرسی باید بدانید

  زمانی که شما یک وبسایت وردپرسی را با خرید دامنه و هاست، راه اندازی می کنید، پس از گذشت زمان یکی‌

توسط HALOHEKAYATHA در 5 دی 1400

 

زمانی که شما یک وبسایت وردپرسی را با خرید دامنه و هاست، راه اندازی می کنید، پس از گذشت زمان یکی‌ از بدترین اتفاقاتی که می تواند برای یک سایت رخ بدهد، حالت صفحه سفید مرگ وردپرس است، این خطا بسیار آزاردهنده است و ممکن است برای افراد نگرانی ایجاد کند که این مشکل از کجا نشات گرفته و چگونه می‌توان آن را حل کرد.

حالت سفید مرگ وردپرس به حالتی گفته می شود که کاربر با یک صفحه کاملا سفید و بدون هیچ گونه محتوایی رو به رو شده ولی جای نگرانی نیست زیرا در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه این مشکل را حل کنید.

صفحه سفید مرگ وردپرس چیست؟

Wordpress white of Death که به اختصار تحت عنوان wsod یا همان صفحه سفید مرگ وردپرس نیز شناخته شده است. رخداد این مشکل زمانی خواهد بود که کاربر با یک صفحه که کاملا سفید است، مواجهه شود، زمانی که این اتفاق برای کاربر رخ دهد، در آن صورت در مرورگرهای مختلف با انواع پیام های گوناگون رو به رو خواهد شد.

در اینستاگرام و ساوند کلاود همراه ما باشید.

به طور مثال فرض کنید  این مشکل برای سایت شما رخ داده است، مرورگر گوگل کروم   خطای HTTP500 را به شما نمایش خواهد داد که این خطا می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد که  محدودیت حافظه و یا خطای کد php نمونه ای از این موارد به شمار می آیند. به طور کلی این مشکل به هر دلیلی که باشد به راحتی می توانید نسبت به حل آن اقدام کنید که در ادامه به بررسی این موضوع به صورت کامل خواهیم پرداخت.

روش های حل مشکل مرگ صفحه وردپرس

 

برای حل مشکل صفحه سفید وردپرس روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از این راه حل ها می پردازیم تا بتوانید در هنگامی که با این مشکل رو به رو شدید به راحتی آن را حل کنید.

۱.میزان محدودیت حافظه را افزایش بدهید.

در اکثر مواقع برای حل این مشکل می توانید به سراغ محدودیت حافظه پیش فرض php بروید و آن را بررسی کنید. زیرا در بعضی مواقع به دلیل کاهش این حافظه، شما خطا مشاهده می‌ کنید که برای حل آن کار سختی را در پیش رو ندارید و با افزایش این حافظه می توانید به راحتی این مشکل را از پیش رو خود بردارید.

۲.غیر فعال نمودن برخی افزونه ها

در برخی موارد مدیران سایت ها برای این که بتوانند امکانات مختلفی را به سایت خود اضافه کنند و آن را گسترش بدهند از افزونه های گوناگونی استفاده می کنند، که در برخی موارد این افزونه ها می توانند مشکلاتی برای سایت شما ایجاد کنند.

در بعضی موارد نیز ممکن است که چند افزونه با یک دیگر تداخل داشته باشند که سبب ایجاد این مشکل شوند؛ اما برای حل این مشکل می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید.

یکی از راه هایی که می تواند این مشکل را حل کند اقدام به غیر فعال نمودن  افزونه های سایت است. برای این کار دو روش وجود دارد:

در روش اول: شما باید وارد بخش پیشخوان وردپرس خود شده و سپس اقدام به غیر فعال کردن افزونه های سایت خود نمایید.

در روش دوم: اگر شما نمی توانید از طریق بخش پیشخوان اقدام برای حل این مشکل کنید، از این رو باید وارد پنل کاربری هاست شده و به پوشه Wp_content/plugins رفته و نام پوشه plugins خود را تغییر بدهید تا تمام افزونه های شما غیر فعال بشوند.

۳. مشکلات به روز رسانی خودکار ناموفق وردپرس را بررسی نمایید.

یکی از دلایلی که می تواند سبب بروز مشکل Wsod بشود، این موضوع است مشکل به روز رسانی وردپرس شما معیوب است. برای حل این مشکل کافی هست که فقط در بین فایل های خود نگاه کنید و اگر فایلی تحت عنوان maintenanceیا مخفف این کلمه را دارید آن را حذف کنید و سایت خود را رفرش کنید یا به صورت دستی سایت را به روز رسانی نمایید که به سادگی با این روش مشکل خود را حل کنید.

جمع بندی

حال که با مرگ صفحه وردپرس آشنا شدید می توانید با انجام این ۳ راه و یا راه های دیگر برای حل این مشکل اقدام کنید.

آخرین مطالب