قیمت میلگرد در شریف آباد

قیمت میلگرد فولادی تقویت کننده فولادی است که در سازه های بتنی برای جبران مقاومت کششی پایین بتن استفاده می شود

توسط HALOHEKAYATHA در 8 دی 1399

قیمت میلگرد فولادی تقویت کننده فولادی است که در سازه های بتنی برای جبران مقاومت کششی پایین بتن استفاده می شود و به صورت مفتول موجود است. آرماتورها در سه نوع ساده، دنده ای و مصنوعی تولید می شوند.

میلگرد چیست

تقویت کننده یک فرم فولادی و مفتولی است که برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه های بتونی استفاده می شود. از مهمترین خصوصیات آرماتورها می توان به شکل ظاهری، سطح مقطع، مقاومت در برابر جریان و شکستگی، شکل پذیری و قابلیت جوش پذیری اشاره کرد. از میله های فولادی معمولاً برای تقویت سازه های بتونی و سنگی برای مقاومت در برابر نیروهای کششی استفاده می شود. اگرچه بتن ذاتاً در برابر نیروهای فشاری مقاوم است، اما می تواند تحت تنش شکسته شود. آرماتورها یا آرماتورها به عنوان تقویت کننده در بتن استفاده می شود، اما انواع مسطح آرماتورها وجود دارد که عمدتا برای تقویت سطوح بتونی افقی، از جمله باندها استفاده می شود. اجزای بزرگراه و راه پله. قیمت میلگرد امروز

آرماتورها برای افزایش چسبندگی بین بتن و میلگرد آجدار هستند. مشخصات خاصی برای طراحی آج میلگرد وجود ندارد، اما فضای بین پشته ها و ارتفاع آج باید مطابق با آن استاندارد باشد. لبه های ساخته شده بر روی بدنه آرماتورهای فولادی معمولاً سطح کافی از اصطکاک را برای اتصال فولاد و بتن به یکدیگر ایجاد می کنند، اما همیشه با اعمال یک نیروی کافی به اندازه کافی احتمال برداشته شدن آن وجود دارد. خرید میلگرد به نرخ کارخانه

میلگردهای قطر کوچک از 6 تا 10 میلی متر توسط شاخه ها یا سیم پیچ ها و سیم پیچ ها قابل تهیه است. برای استفاده از میلگرد در کارگاه، باید لوله فولادی را از طریق قرقره عبور داده، میلگرد را بکشید و آن را صاف کنید. صافکاری نهایی آرماتورها با چکش چوبی انجام می شود. استفاده از چکش مش سیم باعث برجستگی یا دندان موش در میلگرد می شود که از ظرفیت تحمل آن می کاهد. میلگردهای قطر بزرگتر در 12 متر مربع عرضه می شوند.

قیمت میلگرد بر اساس سایز هرچه میلگرد طولانی تر باشد، میزان افت و کاهش آن دشوارتر است. بعضی اوقات برای حمل میلگرد 12 متری در وسط جمع می شوند. این باعث ایجاد تنش های باقیمانده در خم می شود و در این مرحله ظرفیت تحمل میله تقویت کننده کاهش می یابد. به همین دلیل، باید چین ها برش داده شود و از آنها اجتناب شود، مگر اینکه استفاده شود. فولاد A-1 A-2 A-3 تولید شده در ایران (طبق استانداردهای روسیه) به سه گروه فولادی تقسیم می شود. فولاد A-1 صاف است و مقاومت تسلیم و مقاومت در برابر کشش (تنش شکستگی) به ترتیب 2400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و 3600 کیلوگرم در سانتی متر مربع است. A-2 یک فولاد آجدار با مقاومت تسلیم 3400 و مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. فولاد A-3 نیز با مقاومت تسلیم 4000 و مقاومت کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع آجدار است.

قیمت میلگرد گالوانیزه استانداردهای تولید کننده در قطر میلگرد نیز متفاوت است. در سیستم روسی مورد استفاده در آهن آلات اصفهان، آرماتورها به قطر 40 میلی متر تولید می شود.

کاربرد میلگرد در بتن

آرماتورها به روش های مختلفی در قطعات بتن آرمه استفاده می شود. برنامه های مختلف در زیر ذکر شده است. قاب مستقیم است بتن ریزی شده است تا مقاومت در برابر کشش افزایش یابد. خاموت از برجستگی میله های طولی به دلیل کمانش و نیروهای برشی جلوگیری کرده و از انتشار ترک ستون ها جلوگیری می کند. سنجاق زدن از سنجاق ها برای تقویت مقاومت برشی پایه و اتصال کامل بین آرماتور طولی و میله مهاربندی استفاده می شود. خرک از قوس ها برای قرار دادن دو شبکه افقی متوالی در یک فاصله مشخص در داخل قالب (بتن و فونداسیون) استفاده می شود. از آنجا که هیچ پایه ای برای پی استفاده نشده است، برای بستن آرماتور فوقانی از آرماتور زیر سازی معروف به خارک استفاده می شود.

قیمت میلگرد استیل ضد زنگ کولیس از رکاب برای رفع آرماتورها طولی یا طولی در بتن دیواری استفاده می شود. وقتی هر دو انتهای بریس باز باشد، به این رکاب می گویند. اد کار برای مقاومت در برابر لنگرهای منفی و مقاومت در برابر نیروهای برشی در تکیه گاه های تک پره استفاده می شود. شما مسئول هستید و هر قسمت کج شده مقاومت در برابر ولتاژ ناشی از قطع را دارد. استفاده میلگرد یا تقویت کننده؛ میلگرد در واقع همان میلگرد مورد استفاده در کارهای ساختمانی است؛ به عبارت دیگر، به معنی آرماتور = آرماتور، نه میله های داخل بتن است و در فارسی افغانستان به آن سیخ گل گفته می شود.

قیمت میلگرد آجدار میانه تقویت کننده یک فولاد با مقطع دایره ای است که در بتن برای جبران مقاومت کششی کم استفاده می شود. به فولادی که برای این منظور در سازه های بتن آرمه استفاده می شود، آرماتور گفته می شود. البته در بعضی موارد از فولاد سازه ای مانند کانال های I، ستون ها یا قوطی ها نیز برای تقویت بتن استفاده می شود.

کار رفع میلگردها با هم و قرار دادن آنها در یک موقعیت ثابت طبق نقشه اجرا میله تقویت کننده و به شخصی که این کار را انجام می دهد میلگرد گفته می شود. از سخت کننده ها برای تقویت ساختمان ها، پل ها، سدها و غیره استفاده می شود. تسمه ها آرماتورها را می بندند و سیم ها را به هم متصل می کنند. نوع آرماتور را بررسی کنید. خرید میلگرد اپوکسی

آرماتورها در طول و قطرهای مختلف تولید می شوند، اما به طور کلی فقط شش نوع وجود دارد. در اینجا 6 نوع وجود دارد: اروپا؛ فولاد کربن؛ پوشش روی؛ پوشش اپوکسی؛ فایبرگلاس و فولاد ضد زنگ. جوانب مثبت و منفی هر یک از این آرماتورها در زیر شرح داده شده است. اروپا: قیمت میلگرد اروپایی (آلیاژ کربن، منگنز، سیلیکون و ...) از مزیت های مهم آن است. معمولاً از منگنز ساخته می شود و کمترین مقاومت خمشی بین تقویت کننده ها را دارد. این نوع تقویت کننده ها برای استفاده در فضاهای لرزه ای و پروژه هایی که ساختار مناسب بسیار مهم است توصیه نمی شود.

قیمت میلگرد کربن استیل: (میلگرد سیاه منظم) میلگرد سیاه در اکثر پروژه ها به استثنای چند مورد استفاده می شود. تقویت شده زنگ زده بزرگترین نقطه ضعف آن است. وقتی زنگ زدگی می شود، بتن اطراف آن می شکند و می شکند. قاب های سیاه در شرایطی که ممکن است رطوبت و رطوبت وجود داشته باشد توصیه نمی شوند و گزینه های دیگری نیز وجود دارد. البته باید توجه داشت که از نظر مقاومت در برابر کشش، میلگرد مشکی بهترین گزینه است.

آبکاری اپوکسی: آرماتورهای روکش اپوکسی همان تقویت های سیاه روکش اپوکسی است. مقاومت بافتی یکسانی دارد اما مقاومت در برابر زنگ زدگی 70 تا 1700 برابر بیشتر است. میلگرد گالوانیزه: مقاومت این نوع میلگرد نسبت به میلگرد سیاه در برابر زنگ زدگی بیشتر است، اما آسیب رساندن به پوشش میلگرد گالوانیزه بسیار دشوارتر است. به همین دلیل ارزش آن از میلگرد روکش اپوکسی بیشتر است. البته باید توجه داشت که قیمت آن در حدود 40٪ از پوشش اپوکسی بیشتر است.

تقویت الیاف شیشه: الیاف شیشه ترکیبی شبیه به الیاف کربن است؛ بنابراین، هنگام استفاده از فایبرگلاس خم شدن مجاز نیست. با این حال زنگ نمی زند. این باعث می شود فایبرگلاس به یک میله تقویت کننده بتن منحصر به فرد تبدیل شود. هر پوند 10 برابر میلگرد اپوکسی گران است اما بسیار سبک است. در نتیجه، با در نظر گرفتن طول قیمت، تقریباً دو برابر می شود. خرید میلگرد سیاه کربنی

فولاد ضد زنگ: گرانترین میلگردها میلگردهای ضدزنگ هستند که حدود 8 برابر از میلگردهای اپوکسی قیمت بالاتری دارند. بهترین تقویت کننده برای اکثر پروژه ها این نوع تقویت کننده است. با این حال، اغلب استفاده از فولاد ضد زنگ غیر ضروری است، مگر در شرایط بسیار خاص؛ اما برای کسانی که دلیل استفاده از آن را دارند، میلگرد استیل ضد زنگ 1500 برابر در برابر زنگ زدگی از میلگرد سیاه مقاوم است. در مقایسه با نمونه های دیگر، میلگرد فولاد ضد زنگ مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارد.

در کشورهای مختلف، فولاد تقویت شده در استانداردهای مختلفی تولید می شود، هر استاندارد طبقه بندی خاصی مربوط به خصوصیات مکانیکی فولاد دارد و ما به آنچه در ایران رایج یا معمول است، خواهیم پرداخت. آرماتورها را می توان به چندین حالت تقسیم کرد. قیمت میلگردآرماتورها به وضوح به سه نوع تقسیم می شوند: دنده های ساده، دنده ای و پیچیده (در برخی منابع، دنده ها و دنده های پیچیده فقط به عنوان دنده نامیده می شوند). آرماتورهای تک: سطح این نوع آرماتورها صاف و با علامت marked به نام "fi" مشخص شده است. تقویت آجدار: این نوع سطح آرماتور به شکل دیگری آجدار است که با نماد Φ مشخص می شود، "net" نامیده می شود. آرماتور پیچیده دنده: مقاومت کششی و فشاری این نوع تقویت کننده در موارد زیر از آن نوع بیشتر است:

آخرین مطالب