قوانین سختگیرانه جدید روسیه برای کارگران خارجی - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] بزرگترین کشور اروپا که با احساسات ضد مهاجرتی رو به رشد روبرو ا

توسط HALOHEKAYATHA در 6 دی 1400
[ad_1]

بزرگترین کشور اروپا که با احساسات ضد مهاجرتی رو به رشد روبرو است، سیاست شدید جدیدی را در پیش گرفته است.

قانون جدیدی که از این هفته اجرایی می شود، تقریباً تمام خارجی های ساکن روسیه، حتی کودکان خردسال، را مجبور به انجام یک سری آزمایشات برای جلوگیری از نقض قوانین توسط مقامات مهاجرت می کند، اقدامی بی سابقه تقریباً در هر نقطه از جهان. روسیه. جهان طبق قوانینی که از روز چهارشنبه لازم الاجرا می شود، اتباع خارجی باید گواهی سلامت سه ماهه مبنی بر عدم ابتلا به بیماری های عفونی یا عدم مصرف دارو ارائه دهند.

به عنوان بخشی از این فرآیند، افرادی که در کشور ساکن هستند و شهروند روسیه یا بلاروس نیستند و مجوز اقامت دائم یا موقت ندارند، باید هر سه ماه یکبار به کلینیک مراجعه کنند و هزینه آزمایش خون، معاینات سلامت جنسی، آزمایش ادرار و حتی را بپردازند. اشعه ایکس قفسه سینه اتباع خارجی همچنین ملزم به ارائه اثر انگشت و عکس هویت برای مدارک رسمی خواهند بود. تنها کودکان زیر شش سال آزاد می شوند.

علاوه بر پیچیدگی، تعدادی از معاینات باید در کلینیک های دولتی تخصصی برای سل و اعتیاد به مواد مخدر انجام شود، و برای کسانی که در مسکو هستند، نتایج باید - شخصا - به مرکز مهاجرت ساخاروف، حدود دو نفر تحویل داده شود. و نیم ساعت با حمل و نقل عمومی.قلب پایتخت. کسانی که امتناع می کنند می توانند ویزاهایشان را باطل یا تمدید نکنند.

طرح جنجالی

این اصلاحیه که اقدامات محدودکننده جدیدی را معرفی می کند، تابستان گذشته توسط پارلمان روسیه حمایت شد، اما تا چند هفته پیش به طور کامل توضیح داده نشد. در نامه ای به همراه او آمده است که این تغییرات با نیاز به جلوگیری از آنها توجیه شده است "نفوذ و گسترش بیماری های عفونی خطرناک در روسیه." با این حال، شواهد علمی از آزمایش کودکان خردسال برای سیفلیس و قرار دادن آنها در معرض تشعشعات غیرضروری پزشکی چهار بار در سال هنوز منتشر نشده است، و سیاست های بهداشت عمومی مشابه هرگز در جای دیگری در جهان آزمایش نشده است. علاوه بر این، با توجه به اینکه روسیه دارای سطوح داخلی بسیار بالاتری از بیماری‌هایی مانند سل و اچ‌آی‌وی نسبت به اکثر کشورهای غربی است، منطق آزمایش منظم خارجی‌ها و عدم گسترش غربالگری داخلی نامشخص است. بسیاری از افرادی که با بوروکراسی و معاینات پزشکی در روسیه آشنا هستند بیم آن دارند که روند گذراندن آزمایشات و ارائه مدارک یک روز طول بکشد، به ویژه با توجه به افزایش چشمگیر ناگهانی زیرساخت های اداری.

جامعه موسوم به "مهاجر" کشور با این قانون مخالف است و تعدادی از گروه های تجاری در صف ایستاده اند تا هشدار دهند که امیدهای کشور برای رقابت برای مهاجران بسیار ماهر را از بین می برد. مدت زیادی است که یک قانون واحد باعث ایجاد چنین موج عظیمی از سوء تفاهم، ناامیدی و خشم هزاران مدیر خارجی شده است. ماتیاس شپ، رئیس هیئت مدیره اتاق تجارت خارجی روسیه و آلمان منفجر شد. درخواست ده سازمان تجاری جداگانه، از جمله اتاق بازرگانی ایالات متحده، خواستار بازنگری در این اقدامات شد و کارگران را از این قوانین مستثنی کرد.

خشم مهاجران

با این حال، گروه‌های لابی ضد حکومت، نگرانی چندانی برای اکثر کارگران غیرروسی، اغلب از کشورهای فقیرتر آسیای مرکزی و اروپای شرقی، که زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، دریغ نکرده‌اند. آنها به جای مخالفت کامل با این اقدامات، خواستار رهایی اکثریت غربی ها از دست آنها شدند. بزرگترین کشور جهان تخمین می زند که قبل از همه گیری کووید-19، بر اساس برآوردهای سال 2019، حدود 10.1 میلیون خارجی به طور دائم در داخل مرزهای آن ساکن بودند. ازبک ها، مولداوی ها و قرقیزها. بسیاری از آنها در کارهای یدی، در سایت های ساختمانی، مزارع، رانندگی تاکسی و خدمات کار می کنند.

«مهاجران با کیفیت بالا» تحت تعقیب هستند: معاون نخست‌وزیر روسیه می‌گوید همه‌گیری به مسکو زمان داده است تا در سیاست مهاجرت تجدیدنظر کند.

در سال‌های اخیر تنش‌هایی بین روس‌ها و آخرین نسل کارگران آسیای مرکزی به وجود آمده است. مجموعه ای از اخبار و رسانه های اجتماعی ویروسی شناسایی شده است "مهاجران" مسئول تجاوزهای هولناک و سایر حملات، با حضور حدود 200 نفر در روستایی در خارج از مسکو پس از متهم شدن خارجی ها به تجاوز جنسی و قتل یک زن 65 ساله، به خیابان ها آمدند. مردم محلی در بوژانینوو در مقابل ساختمانی که گفته می شود محل اسکان بسیاری از کارگران تاجیک است، از پلیس خواستند تا اقدامی انجام دهد.

مجموعه دیگری از حوادث پرمخاطب گروه‌هایی از مردان را شناسایی کرده است که تصور می‌شود عمدتاً از ازبکستان و قرقیزستان در پشت درگیری‌های جمعی در خیابان‌های پایتخت روسیه هستند. نزدیک به 400 نفر به مدت 40 سال اخراج شده و از ورود مجدد به کشور منع شده اند که هر کدام پس از این حوادث بازداشت شده اند و فیلم های این درگیری ها در فضای مجازی پخش شده است. در واکنش به موج خشونت، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو در بیانیه ای نوشت که پلیس مرتکب آن شده است "حملات سخت" در یک سیاست تحمل صفر برای دست اندرکاران. ما از داشتن چنین مهمانانی خوشحال نیستیم. او ادامه داد و این را توضیح داد «نیروهای امنیتی 800 پرونده جنایی باز کرده، 200 نفر را اخراج کرده و 17500 نفر دیگر را از ورود به کشور منع کرده اند. سوبینین از خارجی ها خواست "در بازدیدهای خود رفتار مناسب داشته باشند" به پایتخت روسیه

ما به دنبال کارگر هستیم

با این حال، خشم شدید از این حوادث با وابستگی اقتصادی روسیه به نیروی کار خارجی و کاهش شدید تعداد کارگران خارجی در این کشور از زمان شروع همه‌گیری در تناقض است. در دسامبر سال گذشته، وزارت کشور تخمین زد که تقریباً نیمی از مهاجران ساکن روسیه را ترک کرده اند و مسکو شاهد کاهش 40 درصدی در تعداد کارگران خارج از کشور بوده است.

در ماه آوریل، از دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مورد نظرسنجی اخیر که نشان داد تقریباً یک چهارم روس‌ها نگرش منفی نسبت به مهاجران دارند، سؤال شد و این مقام اصرار داشت که من فقط می توانم این واقعیت را بیان کنم که در سال گذشته تعداد بسیار کمی از مهاجران در کشور ما وجود داشته است و ما واقعاً برای اجرای برنامه های بلندپروازانه این مهاجران را تنگ می کنیم.

رهبران مشاغل طرحی برای آزمایش HIV و سیفلیس را رد می کنند

یک ماه پیش، ایرک فایزولین، وزیر ساخت و ساز، مسکن و خدمات اجتماعی روسیه هشدار داد که با رونق پروژه های ساختمانی و شکوفایی کمبود شدید نیروی کار، به 1.2 میلیون کارمند اضافی برای جبران کمبود نیروی کار در نیروی کار ساختمانی نیاز است. «تعداد زیادی از سازندگان که از کشورهای مجاور آمده بودند [former Soviet states] آنها به دلیل ویروس کرونا مجبور به ترک شدند. او گفت، و اعلام کرد که مسکو در حال کار بر روی یک "مکانیسم پیچیده" تشویق کارگران برای آمدن به کشور

علاوه بر سازندگان و سایر کارگران یدی، معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا هشدار داد که تعداد ناکافی "کارکنان با کیفیت بالا" مهاجرت به روسیه را انتخاب کنید. او افزود که همه گیری کووید-19 این را نشان می دهد "ما به تغییراتی به نفع مهاجرت با کیفیت بالا، جذب کارکنان بسیار واجد شرایط به کشور نیاز داریم که می توانند حتی در فعالیت های محدود کار کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز از نیاز روسیه به معرفی مهاجران برای تغذیه اقتصاد دفاع کرده است، اگرچه با انتقاد ملی‌گرایان به دلیل عدم اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر در این موضوع مواجه شده است. در فوریه، به نظر می رسد پوتین اظهارات ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب افراطی ناسیونالیست LDPR را که گفته بود ادغام آسیای میانه در جامعه، مغلوب شده است. "غیرممکن" و ادعای خارجی بودن دارد «آنها دو گرم مواد مخدر را برای مصرف شخصی در جیب خود حمل می کنند. اما آنها آن را اینجا می فروشند." رئیس جمهور روسیه در انتقاد شدید علیه بیگانه هراسی، استدلال کرد "ناسیونالیسم غارنشین با شعار "روسیه فقط برای روس ها است" فقط به روس ها آسیب می رساند، فقط به روسیه آسیب می رساند.

در مارس سال گذشته، پوتین دستورالعمل‌هایی را برای اصلاح سیاست‌های ویزا و شهروندی تصویب کرد و به قوانین موجود هشدار داد "مشخص نیست" و از این بابت شکایت دارم "سطح دیجیتالی شدن همچنان پایین است." مشخص نیست که چگونه این دستورالعمل ها در قوانین جدید برای خارجی ها منعکس شده است، زیرا اسناد باید در مایل های زیادی خارج از پایتخت تحویل داده شوند.

بیشتر بخوانید: ماله کشی: با افزایش تقاضای ساخت و ساز، روسیه 1.2 میلیون سازنده را پس از خروج مهاجران در طول همه گیری کووید از دست می دهد.

در عین حال، رهبر روسیه گفت که تنها پذیرش مهاجران کافی نیست، بلکه باید آنها را در جامعه جذب کرد. پوتین در سخنرانی خود در اوایل ماه جاری این را گفت "ما باید مطمئن شویم که افرادی که دوست دارند برای کار به اینجا بیایند، برای این سفر به کشور ما و برای کار در اینجا در حالی که در کشور خود هستند آماده می شوند. به گفته وی، اتباع خارجی باید قبل از شروع نقل مکان، زبان، قوانین و آداب و رسوم روسی و همچنین حقوق مدنی خود را مطالعه کنند.

سیستم دو لایه؟

تغییر در قوانین که قرار است تا چند روز دیگر اجرایی شود، بعید است به روسیه کمک کند مهاجران ماهر یا غیر ماهر را به شکل فعلی جذب کند. با این حال، به نظر می‌رسد قوی‌ترین درخواست‌ها برای تجدید ارزیابی از سوی کسانی است که می‌خواهند پذیرش رایگان برای متخصصان خارجی مرفه دریافت کنند که به نظر می‌رسد در میان «مهاجران عادی» قرار می‌گیرند، آزرده خاطر شده‌اند، هرچند که به‌طور مشابه برای فرصت‌های اقتصادی به کشور نقل مکان کرده‌اند. در عین حال، در مورد اینکه این کار چه تأثیری بر کسانی خواهد داشت که کمتر قادر به پرداخت هزینه امتحانات هستند یا مرخصی می گیرند، صحبت نمی شود، حتی اگر این شغل به ندرت مورد توجه قرار گرفته باشد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن