فرمول به دست آوردن وزن ورق سیاه

مشخصات جامع ورق سیاه ورق سیاه همان ورق گالوانیزه گرم هست که در نورد گرم ایجاد م

توسط HALOHEKAYATHA در 17 آبان 1401

مشخصات جامع ورق سیاه

ورق سیاه همان ورق گالوانیزه گرم هست که در نورد گرم ایجاد می شودهمین ورق که در دمای بالا از دو دسته فولاد A36 و A1011 ساخت می شود، تا وصال به دمای 1280 سکو سانتی گراد در کوره قرار می گیرد و بعد از آن از آن بیرون می شوداهمیت عبور همین ورق از دربین یکسری غلتک، عملیات پوسته زدایی روی آن انجام می شود و ضخامتش کمتر پیدا می کند.

در نهایت همین ورق با عبور از قفسه ها و میز خنک کننده به صورت کلاف در می آید و برای ارائه در بازار عرضه می شود. ورق های سیاه گونه های متمایز دارند. ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه ساده دو دسته ورق سیاه هستند که با استانداردهای مختلفی هستندمدل صنعتی همین ورق کلیدی نام تجاری ST37 وجود دارااست که در آهن پخش نیز به فروش می رسد. بیشترین کاربرد مصارف صنعتی ورق های از گونه ST37 بوده و در کارگاه سازی و صنعت های ساختمانی و پروژه های مخزن سازی و سد سازی می باشد

خرید ورق سیاه

وقتی که قصد خرید کردن ورق سیاه را دارید در آغاز باید نوع آلیاژ ورق سیاه، سوله ساخت کننده ورق سیاه، ضخامت کالا و … را تعیین کنید و در غایت برای خرید ورق سیاه روز اقدامات لازم را به کار بیاورید. ورق سیاه بوسیله بخش اعظمی از کارخانجات داخلی ساخت می‌شودهمینطور ورق های سیاه وارداتی هم قابل خرید می‌باشند البته هزینه بالاتری دارا‌هستند و اکثر از کشورهای چین، کره، اوکراین و روسیه وارد می شوندارزش سایزها و برندهای گوناگون ورق سیاه به صورت روزانه در تارنما آهن هایپر به روزرسانی شده و شما می توانید به صورت لحظه ای بها همین محصولات را بازدید نمایید. در روزگار خرید تمام همین مقاطع می‌توانید نمودار قیمت ورق سیاه را به جهت سایز موردنظر تماشا کنید.

فرمول به دست آوردن وزن ورق سیاه

وزن ورق سیاه از توابع مهمی‌ست که در زمان خرید ورق سیاه امری ضروری و لازم می باشد که مشتریان باید اطلاع تمام از ورق ورق مربوطه در دوران خرید کردن و فروش داشته باشندبرای تحلیل وزن ورق سیاه بایستی طول، عرض و ضخامت ورق سیاه را در لحاظ گرفت.

 وزن ورق سیاهارتفاع ورق (mm) * عرض ورق (mm) * ضخامت ورق (mm) * جرم ورق (7.85)

جدول اشتال ورق فولادی نیز اطلاعات کاملی از ضخامت، عرض، ارتفاع و وزن ورق سیاه می دهد. محدوده ضخامت ورق در میان 5 تا 80 میلی‌متر و عرض آن میان 160 الی 1200 میلی‌متر موجود می باشد

ایجاد کنندگان برتر ورق سیاه در کشور ایران 

کارخانجات متعددی در کشور ما ورق سیاه ساخت می کنند که از مهمترین آنها می اقتدار به مورد ها تحت اشاره کرد:

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

 از مهمترین ایجاد کنندگان ورق های سیاه، کمپانی فولاد مبارکه ی اصفهان بوده که در 75 کیلومتری شهر اصفهان واقع شده استهمین مجتمع ، بزرگترین واحد صنعتی در جمهوری اسلامی ایران می باشد که ضمن دارا بودن خط ایجاد شمش فولادی، در زمینه تبدیل شمش به ورق فولادی نیز کار داردهمین واحد صنعتی اساسی بیش از 30 سال سابقه در ایجاد انواع ورق فولادی، گنجایش ایجاد 11.3 میلیون بدن در سال را به خود اختصاص دیتا استکارخانه فولاد مبارکه به طور معمول، ورق سیاه اهمیت ضخامت 2 و 2.5 میلمتر را دارای عرض های 1 و 1.25 متر، ضخامت های 3 و 4 میلیمتر را حیاتی عرض 1.25 و 1.5 ، صخامت های 5، 6، 8، 10، 12 و 15 میلیمتر را در عرض 1.5 متر تولید می‌کندهمچنین همین کارخانه به صورت سفارشی ورق‌های 8 میلیمتر خود را مهم عرض 1.25 متر هم تولید می‌نماید.

ورق سیاه فولاد اکسین خوزستان:

همین شرکت که در کیلومتر 10 جاده بندر امام خمینی (ره) – اهواز در استان خوزستان واقع شده میباشد اهمیت به کار گیری از تجهیزات خود ورق سیاه با مرحله کیفیت بالایی را ساخت و عرضه می کندظرفیت تولید فولاد اکسین به بیش از یک میلیون تن در سال می رسدسوله ی فولاد اکسین خوزستان در ساخت ورق های سیاه اهمیت ضخامت بالا خیس از 40 میلیمتر آوازه دارد. عرض ورق سیاه تولیدی این کارخانه 2 متری می باشد. در صورتیکه ورق هایی تا عرض 4 و نیم متر نیاز باشد نیز فولاد اکسین بضاعت و توان تولید آن را دارد.

ورق سیاه کاویان

این کمپانی واقع در 9 کیلومتری جاده ی اهواز – خرمشهر قرار گرفته میباشد . تاریخ تاسیس همین کمپانی بر می گردد به سال 1372 و در سال 1374 در کارگاه فولاد اهواز ادغام گردید. از تولیدات همین شرکت می توان در تولید بدنه کشتی ها، پل های فلزی، مخزن، واگن و غیره استعمال نمودهمینطور از اسلب های نخ نما جهت ایجاد کوپلینگ، اشکال فلنج، زنجیر، چرخ دنده و دیگر قطعات ، بهره گرفت. ورق های ساخت شده به وسیله فولاد کاویان عرض 1.5 یا این که 1.25 متری داشته و عموما از ضخامت 8 تا 40 میلیمتر را در بر می گیرد.

ورق سیاه گیلان

کمپانی فولاد گیلان درشهر رشت، جاده سراوان همین استان واقع شده می باشد . فولاد گیلان در سال 1382 تاسیس شده و محصولات تولیدی همین کمپانی در صنایع متعددی از جمله صنعت خودروسازی، صنایع ساختمانی و لوله سازی کاربرد دارداین مجتمع به تیتر او‌لین و بزرگترین سوله نورد فولادی در بخش خصوصی، مهم گنجایش ساخت 2.5 میلیون تن محصولات نورد گرم و 500 هزار بدن محصولات نورد سرد در سال می باشد. عرض ورق سیاهی که در کارگاه ی فولاد گیلان ساخت می گردد از 0.6 تا 1.42 متر می باشد. ضخامت ورق سیاه این کارخانه هم از 2 تا 17 میلیمتر متغییر است.

منبع : https://ahanhyper.com/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن