غرب قول داده است که ناتو را گسترش ندهد و این وعده ها شکسته شده است - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] از آنجایی که روسیه یکجانبه گرایی غربی را به گونه ای به چالش می کشد که پس از پایان اتحاد جماهیر شوروی د

توسط HALOHEKAYATHA در 26 دی 1400
[ad_1]

از آنجایی که روسیه یکجانبه گرایی غربی را به گونه ای به چالش می کشد که پس از پایان اتحاد جماهیر شوروی دیده نشده است، دو موضوع کلیدی همچنان در کانون توجه قرار می گیرند. به نظر می رسد که هر دو بر بلوک نظامی پیشرو آمریکا، ناتو متمرکز شده اند.

اول، این ادعای مسکو است که قول غربی ها مبنی بر عدم گسترش ناتو به خارج از منطقه جنگ سرد وجود دارد. دوم، ادعای غرب مبنی بر اینکه ناتو نمی تواند، چه رسد به پایان دادن به پذیرش کشورهای عضو جدید.

این فقط لفاظی نیست. اینها نکات مهمی هستند اصرار روسیه بر بازنگری کامل و از سرگیری مدون و الزام آور جامع و الزام آور روابط امنیتی پس از جنگ سرد با غرب به ادعای این کشور در مورد نقض تضمین های قبلی غرب بستگی دارد. کرملین می گوید گفتگوها و وعده های غیررسمی دیگر کافی نیست زیرا ثابت شده است که قابل اعتماد نیستند. در طرف دیگر نزاع، غرب در حمایت از ادعای خود مبنی بر اینکه ناتو فقط باید درها را به روی اعضای جدید باز نگه دارد، درخواست اصلی روسیه - برای توقف گسترش ناتو - را رد می کند.

هر دو ادعا را می توان تأیید کرد. بیایید به واقعیت ها نگاه کنیم. مسکو حق دارد ادعا کند که غرب به وعده های خود عمل نکرده است.

در واقع دو بار چنین وعده هایی به روسیه داده شده است. در سال 1990، در جریان مذاکرات برای اتحاد مجدد آلمان غربی و شرقی، و سپس دوباره در سال 1993، زمانی که ناتو سیاست مشارکت برای صلح خود را در شرق گسترش داد. در هر دو مورد، به ترتیب، جیمز بیکر و وارن کریستوفر وزرای خارجه ایالات متحده تضمین داده اند. در هر دو مورد، آنها تصمیم گرفتند در مورد ناتو به عنوان یک کل صحبت کنند.

مسکو هشدار داد که روابط روسیه و ناتو در سطح بحرانی قرار دارد

علیرغم شواهد روشن، هنوز هم تبلیغاتگران غربی و حتی سیاستمداران فعالی وجود دارند که این حقایق را انکار یا نسبی می کنند، مانند «بازسازنده جنگ سرد» و «مایکل مک فول» سفیر سابق ایالات متحده در روسیه. اجازه دهید اعتراضات آنها را بررسی کنیم.

با توجه به وعده های سال 93، قضیه بسیار ساده است. همانطور که آنجلا استنت، کارشناس سیاست خارجی مشهور آمریکایی و فعال غیرحزبی به نفع روسیه، آن را در سال 2019 خلاصه کرد، دو سفرای ایالات متحده بعداً اعتراف کردند که واشنگتن به وعده های خود عمل نکرده است. - از سال 1993، یعنی - "متعاقباً پیشنهاد عضویت در اروپای مرکزی." رئیس جمهور وقت روسیه بوریس یلتسین در این باور که وعده های صریح داده شده... مبنی بر اینکه ناتو در آینده قابل پیش بینی گسترش نخواهد یافت، درست زمانی که دولت کلینتون تصمیم به پیشنهاد عضویت گرفت، شکست خورد. - و نه فقط یک مشارکت، همانطور که کریستوفر به یلتسین اطمینان داده بود - "در اروپای مرکزی".

ماجرای سال 1990 کمی پیچیده تر است، اما نه چندان. و در آنجا شواهد قول صریح روشن است. در اینجا جاشوا شیفرینسون بزرگترین کارشناس آمریکایی - مانند استنت، فراتر از هر گونه سوء ظنی که به نفع روسیه است - در این مورد است که در سال 2016 نوشت:

در اوایل فوریه 1990، رهبران ایالات متحده پیشنهادی را به شوراها ارائه کردند ... جیمز بیکر وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد که در ازای همکاری در مورد آلمان، [the] ایالات متحده می تواند «ضمانت های آهنین» ارائه دهد که ناتو «یک اینچ به سمت شرق» گسترش نخواهد یافت. هیچ توافق رسمی حاصل نشد، اما با توجه به همه شواهد، پیش‌فرض روشن بود: گورباچف ​​به نظم غربی آلمان پیوسته است و ایالات متحده گسترش ناتو را محدود خواهد کرد.

برای روشن بودن، شیفرینسون، یک دانشمند دقیق، همچنین توضیح داد که مذاکره کنندگان و رهبران آمریکایی خیلی سریع شروع به بازگشت به این وعده کردند. اما این برای دو واقعیت تفاوت صفر می کند: اول، این وعده داده شد، و زمان به وضوح نشان می دهد که برای توافق روسیه با اتحاد مجدد آلمان در شرایط کاملاً غربی اهمیت داشت. به عبارت دیگر: مسکو بخشی از توافق را حفظ کرد، اما غرب این کار را نکرد. دوم، سیاستمداران آمریکایی با وجود عقب نشینی سریع در داخل، همچنان این تصور نادرست را به روسیه می دادند که منافع امنیتی آن در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر، وعده اصلی - و بعد - نه تنها شکسته شد; این فریب با فریبکاری بزرگتر همراه شد.

آن دسته از شخصیت‌های غربی که هنوز اتفاقات سال 1990 را انکار می‌کنند، مانند مارک کرامر، اغلب از گورباچف ​​رئیس‌جمهور شوروی سابق نقل قول می‌کنند: با این حال، او گفت که بدنام "نه یک اینچ" این وعده صرفاً در مورد آلمان شرقی صدق می کند. بنابراین، طرفداران غرب می گویند، اصلاً بحث ناتو در خارج از آلمان شرقی نیست.

آیا روسیه می تواند با غرب معامله کند؟

صادقانه بگویم، اگرچه این استدلال بسیار احمقانه است: اولاً، گورباچف ​​علاقه آشکاری به عدم پاسخگویی در مورد شکست سیاست امنیتی دارد که به ناتو اجازه می دهد هر طور که می خواهد گسترش یابد. ثانیاً، حتی اگر مذاکرات 1990 فقط برای آلمان شرقی بود، لطفاً زمینه واقعی آنها را به خاطر بسپارید: اتحاد جماهیر شوروی همچنان آنجا بود، همانطور که پیمان ورشو نیز وجود داشت. بنابراین دو چیز واضح است - تا زمانی که همه ما با حسن نیت بحث کنیم: اول، به ویژه، وعده 1990 فقط می تواند در مورد آلمان شرقی اعمال شود. و ثانیاً، این، البته، به وضوح نشان می دهد که هر چیزی در شرق آلمان شرقی، اگر هیچ چیز دیگری، حتی بیشتر - نه کمتر - برای ناتو ممنوع خواهد بود.

یکی دیگر از خطوط دفاعی غرب را فقط می توان اساساً ناصادق توصیف کرد: خود ناتو - و ظاهراً وزیر امور خارجه فعلی ایالات متحده آنتونی بلینکن - اکنون ناگهان به یاد می آورد که "متحدان ناتو با اجماع تصمیم می گیرند و آنها را امضا می کنند. هیچ مدرکی دال بر چنین تصمیمی از سوی ناتو وجود ندارد. تضمین‌های شخصی از سوی رهبران فردی نمی‌تواند جایگزین اجماع اتحاد شود و به منزله یک توافق رسمی ناتو نیست.»

عالیه! اگر جیمز بیکر و کریستوفر وارن زمانی که وعده‌های ناتو را به گورباچف ​​و سپس به یلتسین دادند، از آن خبر داشتند!

به طور جدی؟ دو وزیر خارجه آمریکا طوری خطاب به مسکو می‌گویند که گویی حق دارند صحبت کنند و ناتو را تشکیل دهند. مسکو، به طرز بسیار معقولی - با توجه به روشی که ناتو واقعاً کار می کند - پیشنهاد می کند که می توانند. و وقتی این وعده ها شکسته می شود، آیا مشکل روسیه این است؟ رعد و برق نیوز: اگر واقعاً از این منطق تحریف شده پیروی کنید، تهاجم شوروی به افغانستان را چنین توجیه می کنید. "کمک برادرانه" همچنین. چون به طور رسمی اینطور است "بود."

در مورد ادعای غرب که ناتو باید از آن حمایت کند، چطور؟ "در باز" سیاست یا به عبارت دیگر نمی توان با روسیه برای توقف توسعه توافق کرد؟ این گفته برخلاف ادعای مسکو در مورد وعده های ناتو، صحت ندارد. از همین رو:

ناتو مدعی است که ناتوانی خود در بستن درهای خود بر اساس معاهده ناتو، قانون اساسی آن است. در اینجا استدلال ناتو در اصل است:

سیاست درهای باز ناتو بر اساس ماده 10 سند موسس اتحاد، پیمان آتلانتیک شمالی است. که بیان می کند که عضویت در ناتو برای هر کشور اروپایی که قادر به رعایت اصول این معاهده و کمک به امنیت منطقه آتلانتیک شمالی باشد، آزاد است. و این "هر تصمیمی برای گسترش باید "با اتفاق آرا" گرفته شود... در طول 72 سال گذشته، 30 کشور انتخاب کرده اند که آزادانه و مطابق با فرآیندهای دموکراتیک داخلی خود به ناتو بپیوندند. این انتخاب مستقل آنهاست."

اگر همه موارد بالا درست بود، باز هم باور این موضوع سخت بود که چنین چیزهایی هرگز قابل تغییر نیستند - گویی آنها نیرویی طبیعی شبیه گرانش هستند - اما حداقل می‌توانستیم بفهمیم که چرا ایجاد چنین تغییراتی چالش برانگیز است.

با این حال، در این مورد، هیچ دلیلی برای پذیرش تفسیر غلوآمیز و متناقض از سند تأسیس خود ناتو وجود ندارد. زیرا آنچه ماده 10 در واقع می گوید این است که درها به روی هر کشور اروپایی که بتواند باز است "به امنیت منطقه اقیانوس اطلس شمالی کمک کنید" و اینکه پذیرش هر کشوری از این قبیل در بلوک تنها می تواند تا این زمان انجام شود "رضایت اتفاق آرا" تمام اعضای فعلی ناتو

هیچ یک از اینها در واقع با توانایی ناتو در تضاد نیست که روزی بگوید برای آینده (نامحدود یا با تاریخ دقیق) هیچ کشور دیگری نمی تواند کمک کند. "مشارکت کرد" برای امنیت آن و بنابراین هیچ کشور دیگری را نمی توان پذیرفت. ناتو تمام حق این کار را خواهد داشت. و ماده 10 کاملاً خوب خواهد بود.

روسیه و ناتو نتوانستند زبان مشترکی پیدا کنند - مسکو

در مورد بیانیه ناتو که حق حاکمیت هر کشور اروپایی است "پیوستن،" این در برابر بررسی اولیه نیست: اگر چنین است، پس هر دو "رضایت اتفاق آرا" همه اعضای فعلی و تفاوت بین درخواست و پیوستن بی معنی خواهد بود. واضح است که این یک موضع پوچ است. در واقع، کشورها حق دارند درخواست دهند، نه عضویت - طبق قوانین خود ناتو، که به نظر می رسد یکی از اعضای ناتو آن را بسیار ضعیف درک می کند.

به عبارت دیگر: ناتو سیاست درهای باز فقط همین است: سیاست. این یک قانون طبیعی یا حتی چیزی نیست که ناتو موظف باشد از روی سند تأسیسی خود (که در واقع هیچ کس دیگری را مقید نمی کند) وضع کند. با این حال، یک سیاست، البته، قابل بازبینی است. ناتو مدعی است "من نمی توانم" بنابراین، تعلیق شناسایی مطلقاً بی معنی است. در واقع، او متأسفانه تصمیم می گیرد که از اعتراف دست نکشد.

به طور خلاصه، روسیه درست می گوید: غرب قول داده است که ناتو را گسترش ندهد و این وعده ها شکسته شده است. ناتو اشتباه می کند: در واقع می تواند در را ببندد. فقط اینطوری حس نمیشه

درک این چیزها واقعاً دشوار نیست. بنابراین، آنچه که شاید بیش از همه نگران کننده در مورد روایات رایج غربی در مورد این موضوعات است، حتی نادرست بودن آنها نیست، بلکه ظاهراً بخشی از نخبگان غربی، اعم از فکری و سیاسی، به مزخرفات خود اعتقاد دارند. اما بیایید امیدوار باشیم که آنها عمدا حقیقت را تحریف کنند. زیرا در غیر این صورت آنها شروع به خرید تبلیغات خود کرده اند. و اگر چنین باشد، بسیار دشوار است که ببینیم مذاکرات چگونه به موفقیت خواهد رسید.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب