سئو داخلی و سئو خارجی (On-page Vs

این کار نه تنها باعث ایجاد لینک به دامنه شما می شود، بلکه میتواند اعتبار شما را به عنوان فرد حرفهای در صورتی ک

توسط HALOHEKAYATHA در 13 فروردین 1400

این کار نه تنها باعث ایجاد لینک به دامنه شما می شود، بلکه میتواند اعتبار شما را به عنوان فرد حرفهای در صورتی که به افراد در انجمنها کمک کنید، افزایش دهد. اگر بیش از یک دامنه در این حساب cPanel وجود دارد ، اطمینان حاصل کنید که دامنه صحیح در کادر نشان داده شده است (من آن را در این اسکرین شات حذف کرده ام). بازاریابی در رسانه های اجتماعی بخشی از سئو خارجی است که با استفاده از آن میتوان اقدام به بک لینک سازی هم کرد. سایت های نوپا و سایت هایی که به تازگی پروسه سئو سایت و بک لینک را آغاز نموده اند با حساسیت بیشتری همراه می شوند . همینطور با آپلود ویدیو و گذاشتن لینک تان در توضیحات ویدیو نیز در بعضی از سایت های اشتراک ویدیو می توانید بک لینک دریافت کنید. بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است .

با گذشت سالها، وب مسترها با استفاده از روش های مختلفی سعی در ایجاد بک لینک هایی برای سایت های خود کرده اند تا بتوانند رتبه سایت شان را افزایش دهند. آنها برای نشان دادن اینکه شما یک فرد واقعی هستید لینک به وبسایتتان میدهند. سایت من 80 بار آزمایش شده است ، اما هیچکدام از آنها اسپم نبوده اند. در حالی که بک لینک های پولی بی ارزش بسیار زیاد هستند، امکان خرید بک لینک هایی وجود دارد که کاملا با ارزش هستند، از سایت های معتبر و مرتبط دریافت می شوند و لینک های فالو هستند. یعنی اگر در سایت خود ار بنرهای تبلیغاتی استفاده میکنید بهتر است لینک هدف را نوفالو کنید. همچنین این روش برای لینک های تبلیغاتی هم استفاده میشود. ولی با رعایت نکاتی برای ایجاد هر چه طبیعی تر بک لینک ها میتوانید از روش های کلاه خاکستری ( ساخت بک لینک با استفاده از PBN ها، یا لینک های پروفایلی و موارد دیگر ) استفاده کنید. اول از همه باید درک کنید تعداد بک لینک یا کمیت آن مهم نیست بلکه کیفیت بک لینک است که اهمیت دارد. اما در این روش لینک شما دائمی خواهید بود و دیگر نیازی نیست تا به صورت ماهانه لینک خود را تمدید کنید.

نکته ی مهم اینجا این است که موتور جستجو در بحث backlink ارتباطات بین لینک دهنده و لینک شونده را در سطوح مختلف بررسی میکند . اما مسئلهای که وجود دارد این است که اگر میخواهید به سایت شما لینک دهند باید دلیلی برای این کار به آنها بدهید. با فعالیت در شبکههای اجتماعی میتوانید بهتر با کاربران و مشتریانتان تعامل داشته باشید، به علاوه موقعیتهای بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت که اگر از آنها به درستی استفاده کنید میتوانید کسب و کارتان را رونق دهید. سایتهای نشانه گذاری اجتماعی یکی از بهترین روشهای استفاده Off-Page SEO، برای ایجاد بک لینک و تبلیغ سایت است. بک لینک هایی که از سایت های غیرمرتبط به شما داده میشوند ارزش کمتری نسبت به بک لینک های مرتبط دارند. شاید فکر کنید بک لینک های نوفالو خوب نیستند، ولی در پروسه لینک سازی طبیعی به هیچ عنوان نباید تمرکز شما فقط روی گرفتن لینک های فالو باشد، بلکه باید در کنار لینک های فالو که میسازید حتما از بک لینک های نوفالو نیز استفاده کنید.

در اصل، با استفاده از این روش، با ایجاد لینک هایی به سایت خود، سعی می کنید تا آنجا که می توانید “رای بیشتری” جمع کرده تا بتوانید از رقبای خود پیشی گرفته و رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کنید. باید توجه داشت که لینک سازی یک فرآیند مشکل و وقت گیر است زیرا تمام لینکهای ایجاد شده مؤثر نیستند و یک لینک از یک وبسایت معتبر تأثیر بیشتری بر روی نتایج جستجو نسبت به یک لینک از یک وبسایت تازه ایجاد شده، دارد؛ اما لینک های با کیفیت مشکل به دست میآیند. دقت داشته باشید در پروسه دریافت بک لینک مقدار محتوای سایت مذکور و کیفیت محتوا را ملاک دریافت بک لینک قرار دهید. ساخت بک لینک فالو یا نوفالو؟ چنانچه بعد از پایان زمان یک ماه، بک لینک خود را تمدید نکنید، آن لینک پاک خواهد شد که میتواند به ضرر فعالیت های سئو خارجی سایت تان باشد.

ساخت لینک، یک راه آسان برای دور زدن الگوریتم های موتور جستجو بوده و بسیاری از افراد با استفاده از روش های کلاه سیاه سعی میکنند تا تعداد زیادی بک لینک برای سایت خود ساخته و به این روش به سرعت به رتبه های بالای گوگل برسند. لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینک هایی را قرار می دهند که با موضوع وبلاگ شان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعیست که بک لینک بد است. استفاده از فروم ها برای ساخت بک لینک: بسیاری از افراد تنها با هدف ایجاد بک لینک برای سایت خود، در انجمن های گفتگوی مختلف ثبت نام کرده و سپس در بخش امضا یا در میان محتوا لینک سایت خود را قرار میدهند. همه ی لینک ها با یک اعتبار ساخته نشده اند. بسته به قدرت سایتی که میخواهید در آن رپورتاژ را منتشر کنید هزینه ها متفاوت خواهد بود.

بهترین راه برای دریافت چنین بک لینک هایی، انتشار محتوای ارزشمند و کاملا اختصاصی است که افراد دیگر دوست دارند به آن لینک دهند. اما مسئله این است که معمولا کسی به این روش به شما لینک نخواهد داد. از طرفی در این روش شما لینک های سایت واید ( Sitewide ) دریافت خواهید کرد، به این معنی که لینک شما چون در سایدبار یا فوتر است، در تمام صفات سایت تکرار خواهد شد که البته این روش لینک سازی به خصوص برای سایت های تازه تاسیس اصلا مناسب نیست. زمانی که یک لینک نوفالو ایجاد میکنید در واقع به لینک خود یک برچسب اضافه میکنید که به موتور جستجو میگوید برای لینک هدف، اعتباری قائل نیستید و بنابراین به این ترتیب به لینک هدف قدرتی نمیدهید. زمانی که شما لینک سایتی را به این حالت قرار دهید، روبات گوگل از شکستن پیج رنک شما بر روی این لینک خروجی جلوگیری می کند و به راحتی می توانید تبلیغات متنی به صورت نوفالو در سایت خود قرار دهید. زمانی که در محتوای سایت مان میخواهیم به یک سایت دیگر لینک دهیم و اگر آن لینک مورد تایید ۱۰۰ درصد ما نیست میتوانیم از این روش استفاده کرده و لینک را نوفالو کنیم.

یکی از بدترین کارهایی که افراد برای ایجاد بک لینک به این روش انجام میدهند، گذاشتن نظرات کلیشه ای با نام برندشان است. بنابراین باید از روش های لینک سازی یا لینک بیلدینگ برای کسب بک لینک استفاده کنیم. استفاده از رپورتاژ آگهی: در این روش محتوایی را به صورت رپورتاژ و به صورت احتصاصی تهیه کرده و در سایت های محتوایی قدرتمند چون سایت های خبری منتشر میکنید و در محتوای آن میتوانید به صفحه هدف تان لینک دهید. نگاه بلند مدت داشته باشید و در عین حال، به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم به آن نگاه کنید. یکی از بهترین افزونه ها در این مورد پلاگین Monarch است که میتوانید آن را از سایت ژاکت تهیه کنید. با استفاده از رستوران های متعددی که در خلیج Half Moon قرار دارد می توانید فرصت هایی برای قرار گرفتن در آن پیدا کنید. در مورد جریمه توسط گوگل با تستی که شخصا انجام دادم حتی بعد از آپدیت الگوریتم های خودش این موضوع رو هدف قرار نداده پیدا کردن این شبکه ها بسیار پیچیده است شاید با آن ها مثل بقیه سایت ها رفتار می کند چون آن ها اکثر پارامترهای لینک بیلدینگ و کیفیت را رعایت میکنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن