خانه هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟ فروشگاه تک یک

پس اگر خانه کهن دارید نگران نباشید، آنان نیز می‌توانند تبدیل به خانه هوشمند یا این که اسمارت هوم بشوند. البته

توسط HALOHEKAYATHA در 28 آبان 1401
پس اگر خانه کهن دارید نگران نباشید، آنان نیز می‌توانند تبدیل به خانه هوشمند یا این که اسمارت هوم بشوند. البته جدای از مسائل فنّی، این که چه چالش‌هایی بشر را به سمت هوشمند سازی خانه و محل زندگی خویش کرده است هم جالب توجه است! یا این که این که می‌توان خیلی از کارهای روتین و خسته‌کننده داخل خانه را به رخ یک شیوه هوشمند برنامه‌ریزی کرد تا ضمن نبود نقص‌ در فرآیند فعالیت‌ها، از تداخل این کارها با یکدیگر نیز جلوگیری کرد. پس از اتمام ساخت طبقات نوبت به کشیدن دیوارهای داخلی و جدا کننده است. هوشمند سازی ساختمان در صورتی که در روند پیش از اجرا در نظر گرفته شده باشد، این دیوار ها اهمیت اعتنا به مقدار نورگیری مناسب کاربری هر فضا طراحی و اجرا می گردند. سیستم هوشمند صوتی و تصویری شامل پخش و کنترل انواع فیلم و ترانه از هارد تحت شبکه است. با هوشمندسازی خانه و منزل قابلیت و امکان بهره برداری از امکان های متفاوت مانند سیستم روشنایی ، گرمایش و سرمایش هوشمند، سیستم امنیتی و در اختیار گرفتن هوشمند وسایل برقی در مطلوب ترین ارزش ها وجود دارد. راحتی، آسایش و افزایش بازدهی ساختمان منازل مسکونی معمولی ترین مزایای ناشی از کارگزاشتن پکیج هوشمند سازی خانه هستند. چنانچه هدف سیستم صوتی هوشمند شما تولید امنیت در خانه هوشمند است، به دوربین و یا این که حسگرهای حرکتی نیاز خواهید داشت. درصورتیکه تنظیم روشنایی گزینه نظرتان است، می بایست از سیستم روشنایی هوشمند به کارگیری کنید. چنانچه به دنبال راحتی هستید، قفل‌های هوشمند و سیستم‌های صوتی متصل به وای‌فای می بایست در فهرست انتظارات شما از منزل هوشمندتان قرار گیرند.
  • جالب هست بدانید برای یک‌سری دهه خانه‌های هوشمند، ایده‌های تخیلی در فیلم‌ها یا این که داستان‌ها بودند.
  • بنابراین، کارشناسان پیشنهاد می کنند که پانل های بی سیم و سیمی را به طور به طور همزمان متصل کنید.
  • تلویزیون های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه های کاربردی، مانند فیلم و موسیقی، به اینترنت متصل می شوند.
  • مقلات زیادی در همین راستا تدوین شده‌اند که به شما امداد می‌کنند اطلاعات مهمی درباره سازوکار خانه‌های هوشمند و هوشمندسازی به‌دست بیاورید.
  • جالب‌ترین وجهه پیشنهادی برای خانه‌های هوشمند که رابطه مناسبی را فی مابین طرح‌های اجتماعی و انسان‌گونه برقرار می‌کند؛ و همچنین یک طراحی زیاد مفید و هدف‌مند به حساب می‌آید.
پریزهای هوشمند ممکن می باشد در ابتدا کمی درشت به حیث برسند، البته به شتاب در دکوراسیون منزل شما ادغام می شوند. پرده های هوشمند می توانند مقدار روشنایی درون اتاق شما را تنظیم کنند. به جز لامپ های هوشمند می توانید از منشاء نور دیگری هم در اتاق خواب خود استعمال کنید. خوشبختانه ​​خانه میانگین یا ریز با اتاق های کمتری و لامپ های کمتری نیز وجود داراست که می تواند به راحتی نورپردازی شود. خانه هوشمند راهکارهایی به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی ارائه می دهد که می توانند به شما در کمتر هزینه ها و ارتقاء بهره وری یاری بسزایی کنند. علاوه بر آن، خانه های هوشمند به کاربران در بهبود کارایی دستگاه ها کمک می کنند. برای مثال به جای پر‌نور گذاشتن دستگاه تهویه هوا در تمام طول روز، یک سیستم منزل هوشمند می تواند رفتارها را بیاموزد و مطمئن شود که خانه تا هنگامی به نقل از خبرگذاری که افراد از محل عمل به منزل می آیند خنک می شود. اصلی سیستم آبیاری هوشمند ، چمنزار فقط در رخ نیاز و حساس مقدار ظریف آب مورد نیاز آبیاری می شود. بطور کلی می توان گفت که کلیدی خانه هوشمند، از انرژی، آب و سایر منابع به طور موثرتری به کار گیری می شود. در سیستم های سابق هوشمند سازی، شرکت ارائه دهنده خدمات اتوماسیون ساختمان می بایست در همین مرحله وارد کار اجرایی می شد.

دلایلی که خانه هوشمند زندگی شما را خوب تر می‌کند

دوربین‌های مهم سیم نسبت به دوربین‌های Wi-Fi آسیب‌پذیری کمتری دارا‌هستند و اشخاصی که اهمیت حافظه محلی هستند نسبت به دوربین‌هایی که فیلم را در یک سرور مبتنی بر ابر ذخیره می‌کنند، آسیب‌پذیرتر هستند. همینطور در صورتی که در نیمه‌های شب از خواب بیدار شوند، حجم نور چشمان آنها را خواهد آزرد. در خانه هوشمند خویش اهمیت برق هوشمند می‌توانید بر مبنا مقدار نور گزینه نیاز، شدت نوردهی روشنایی‌ها را گزینش نموده و یا حتی با به کارگیری از نورهای رنگی، تجربه دلچسبی از نورپردازی در اتاق‌خواب را برای فرزندانمان مهیا نماییم. سیستم امنیتی خانه هوشمند که متعلق به بلوتوث و یا وای‌فای میباشد می‌تواند مورد حمله هکرها قرار بگیرد و این مسئله ممکن است امنیت خانه شما را تهدید کند. شما اهمیت به کارگیری از انواع قفل‌های هوشمند و دیجیتال که به منزل هوشمند و گوشی شما متصل هستند، می‌توانید مدام خانه خویش را مدیر یا نظارت کنید، حتی هنگامی به دور از منزل هستید. دسته‌بندی نشده بسته به برند، یک ترموستات هوشمند احتمالاً تنظیماتی در تلفن شما خواهد داشت که می‌توانید به آن بگویید شرایط مکانی شما را ردیابی نماید و تنظیمات را تغییر‌و تحول دهد یا این که وقتی تشخیص اعطا کرد از منزل بیرون شده‌اید به وضعیت Eco برود. این کمک می کند تا سیستم گرمایش و سرمایش شما به طور مفید عمل نماید و قبض انرژی شما را کاهش دهد. برای نظارت هزینه هوشمند سازی ساختمان فقط به اندازه می باشد که اهمیت مراجعه به یک کمپانی ارائه‌دهنده تجهیزات آپارتمان هوشمند و اصلی پرسیدن چند سؤال معمولی مانند سؤالات ذیل هزینه هوشمند سازی آپارتمان خود را برآورد کنید. دستگاه‌های هوشمند شما را توانا می‌سازند تا از راه به دور سیستم‌های در اختیار گرفتن دسترسی، لوازم‌خانگی و سایر دستگاه‌ها را در سراسر ساختمان ارزیابی و رئیس کنید. این دستگاه‌ها شامل قفل‌های هوشمندی هستند که دسترسی به آپارتمان‌ها و فضاهای مشترک را کنترل می‌کنند، دوربین‌های هوشمندی که وقار خاطر را به ارمغان می‌آورند، و اسباب هوشمند و روشنایی که به صرفه‌جویی در انرژی یاری می‌کنند. لامپ های ناچیز مصرف و دکمه های روشنایی هوشمند در اینجا تفاوت اکثری دارند چون می توانند از نظر صدا و بدون دست در اختیار گرفتن شوند.

راهنمای خرید خردکن برقی؛ اشکال نوع خردکن

قفل هوشمند اسمارت مایر اهمیت تنوع بالایی می باشند و برای درب های معمولی، ضد سرقت و شیشه ای طراحی گردیده اند. کلیه قفل ها مهم باتری لیتیومی اهمیت استمرار بالا بوده و امکان در اختیار گرفتن از نحوه internet را دارا می باشند. قفل دیجیتال توانایی باز شدن از روش اثر انگشت، رمز عبور، کارت و سوییچ مکانیکی را دارا می باشند. سیستم هوشمند ساختمان شامل در دست گرفتن روشنایی منزل، تنظیم میزاننور را از شیوه دور و بیرون ساختمان آماده می آورد. خانه‌های هوشمند بینش در مورداستفاده از انرژی را ارائه میدهند که می‌تواند به شما در بهره‌وری انرژی بیشتر و داشتن فاکتورهای زیست‌محیطی یاری کند. خانه‌ های هوشمند می‌توانند مناطقی را که بخش اعظم از نیاز شما در انرژی استفاده می‌کنند مشخص و معلوم نمایند و به شما همین قابلیت را ارائه می کنند که در این مناطق مصرف انرژی را کمتر داده و صرفه‌جویی کنید.

چگونه می قدرت دستگاه های هوشمند خانه خود را ایمن کرد

در صورتی که می‌خواهید از سیستم گسترده‌تری استفاده کنید که با قابلیت‌های متفاوت هستند، بایستی به مدل طراحی منزل اعتنا داشته باشید. ممکن است منزل شما به سیم کشی دوباره و یا بازسازی نیاز داشته باشد که این امر بها منزل هوشمند را ارتقا خواهد داد. خانه هوشمند از سال 2000 به بعد، حیاتی رویش فوق‌العاده فناوری، به شتاب دوستداشتنی شد. خانه هوشمند کلیدی مزایای زیادی به جهت شما میباشد که می‌توان به افزایش امنیت، صرفه‌جوئی در مصرف انرژی و ارتقا رفاه و میزان مرغوب بودن زندگی شما اشاره کرد. جذاب می باشد بدانید به جهت یکسری دهه خانه‌های هوشمند، ایده‌های تخیلی در فیلم‌ها یا این که داستان‌ها بودند. در همین فیلم‌ها و داستان‌ها، خانه‌هایی را تصور می‌کردند که تجهیزات به رخ اتومات اداره می‌شوند.

آیا شبکه‌های IOT امنیت تمام دارند؟ ۵ رویکرد به جهت ارتقا امنیت اینترنت اشیا

همچنین در رخ نیاز، دفترچه انرژی ساختمان نیز به جهت شما تهیه می شود. این دفترچه شامل نوع های نرم افزاری میزان دریافت و مصرف انرژی ساختمان در فصول گوناگون می باشد که حیاتی به کارگیری از آن می توانید بهترین صورت به کارگیری از ساختمان را دریابید. کل این مراحل در ساختمان دارای شرکت انجام پذیرفته و در نهایت هوشمند سازی ساختمان وارد فاز پایانی می شود.

سیستم‌ کنترل و شبکه

این ساختمان‌ها علاوه بر ارتقاء مرحله ایمنی خانه، نقش موثری در کمتر مصرف انرژی دارا هستند که یکی از از مهم‌ترین دغدغه‌های زیست محیطی دنیای امروز است. هوشمند شدن خانه‌های مسکونی، تجاری و اداری امداد مینماید تا ساکنین از مرحله امنیتی بالاتری برخوردار بوده و به نوبه خود اهمیت مصرف بهینه انرژی به پرهیز از هدر رفت و سوء مصرف آن امداد کنند. بنابراین سیم‌ کشی ساختمان هوشمند یکی از مباحث درآمدزا در شاخه‌های شغل ها سیم کشی می‌باشد. در خانه‌های هوشمند قابلیت و امکان تعریف اکران یا این که برنامه‌ریزی برای ابزار هوشمند وجود دارد. کلیدی سناریونویسی برای این خانه‌ها می‌توان روشنایی، روشن و خاموش شدن لامپ‌ها، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم صوتی و تصویری، کنار رفتن پرده‌ها و حتی گشوده و بسته شدن درها و پنجره‌ها را برای زمانه خاصی برنامه‌ریزی کرد. منزل هوشمند خانه‌ای هست که بخش‌های مختلفی از آن نظیر درها، پنجره‌ها، سیستم روشنایی، سیستم صوتی و تصویری، پرده‌ها و بخش‌های دیگری از ساختمان حساس هوش تصنعی و مصنوعی در اختیار گرفتن می‌شود. این دسته لامپ‌ها را می‌توان از طرز برنامه نصب شده در موبایل هوشمند یا این که دستیار صوتی در دست گرفتن کرد. اصلی کارگزاری لامپ‌های ال‌ای‌دی در خانه و آشپزخانه می‌توان فضای یگانه و مشغول کننده ای را ساخت کرد. آیا شما جز آن نوع از افرادی میباشید که طرفدار استفاده از نور طبیعی در منزل هستند؟ بایستی بگوییم که کلید پرده برقی هوشمند تماما مناسب شماست. شما می‌توانید از طرز تلفن همراه تنها اصلی یک کلیک پرده‌های برقی را روشن، تاریک، گشوده و یا این که بسته کنید. بخش اعظمی اسباب هوشمند دیگر را تهیه و تنظیم و خریداری نماییم و البته اهمیت اتصال آن ها به یک هاب زمینه اتصال به یکدیگر را نیز آماده نماییم، آن‌گاه کلیدی اپلیکیشن موبایلی خویش از امکانات خانه هوشمند بهره مند شویم. همگی این امور نیاز به هزینه هایی بالا خواهد داشت و احتمالا در حالت اقتصادی همین روزها این عمل برای بسیاری قابلیت و امکان پذیر نباشد. سیمکشی خانه هوشمند، قبل از به بازار وارد شدن تجهیزات بی‌سیم یک عدد از دردسرهای هوشمندسازی محسوب می‌شد. در طراحی خانه هوشمند بایستی به یک هاب هوشمند، رابط هوشمند ، اسپیکر هوشمند یا یک اپلیکیشن موبایلی هم فکر کنید. هنگامی که این ها به یک کانال متصل شدند تا بتوانید همه آن ها را از یک مکان کنترل کنید، “هوشمند” می شوند. گزارش سال 2016 NTT Data Corp. نشان اعطا کرد که 80٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده نگران امنیت دیتا های خانه هوشمند خود هستند. درصورتیکه هکرها بتوانند به یک دستگاه هوشمند رخنه کنند، می توانند به طور بالقوه چراغ ها و هشدارها را خاموش کرده و درها را گشوده نمایند و منزل ای را در برابر شکافت فارغ از دفاع بگذارند. علاوه بر این، هکرها می توانند به طور بالقوه به کانال میزبان دسترسی پیدا کنند، که باعث به حملات بدتر یا از در میان رفتن دیتاها می شود. ما در آموزشگاه حرفه آموزان میزان مرغوب بودن عصر های مجازی خود و سرویس ها ارائه شده توسط استادان را به انواع زیر تضمین میکنیم. اگر کارآموز هیچ پیش راستا ای درمورد برق نداشته باشد باید الکتریسیته ساختمان درجه 2 را بگذراند. و دوم اینکه دارای توصیه ارزش پایین ، در کسب و عمل خود متضرر می شوند. به هیچ وجه رئیس ترافیک نتورک و مدیریت خانه را در یک قطعه سخت افزار مخلوط نکنید. حال روترهای متعددی وجود دارااست که می توانید با یک ورژن مینیاتوری از لینوکس سیستم استدلال را بر روی آن‌ها کارگزاری نمایید و اکثری از افرادی که حساس همین مورد قضیه آشنا می شوند عملکرد می نمایند خانه هوشمند هر چیزی که به ذهن می رسد را بر روی چنین روترهایی آویزان کنند. من شخصاً دلداده این روترها هستم که در آنها می توانید تمامی چیزهایی را که نیاز دارید تنظیم کنید، ولی نصب در دست گرفتن ها را روی دستگاهی که در در آغاز برای همین فعالیت طراحی نشده بود، درست نمی دانم. فرض کنید که شما از یک سوئیچ نوری استفاده می‌کنید و اصلی ارتقا تدریجی مقدار نور به زمان صبح به‌آرامی از خواب بیدار می‌شوید و یا این که روزگار رسیدن به ساعت بیداری را تنظیم می‌کنید؛ ولی همین موردها تنها یکسری نمونه هستند. برای سیستم روشنایی هوشمند کاربردهای بی‌شماری وجود دارااست که شما اهمیت دقت به گنجایش دستگاه‌ها و خلاقیت خویش می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در معماری استفاده از لامپ‌های هوشمند، لامپ‌ها مستقیماً به هاب مرکزی متصل می‌شوند و سوای نیاز به تعویض سوییچ روشنایی قابل کنترل هستند. در این لامپ‌ها از یک ارتباط بی‌سیم به کار گیری شده و بسته به نوعشان قابلیت تغییر رنگ یا شدت نور آنها وجود داراست و به برهان کارگزاشتن و راه‌اندازی ساده‌شان محبوبیت بالایی دارند. البته ایرادی که در آیتم لامپ‌های هوشمند وجود دارد همین میباشد که در صورت خرابی یا اتمام قدمت لامپ هوشمند، امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید لامپ هوشمند دیگری را جایگزین آن کرد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن