تراتل افزوده ميشود تا سرعت گردش ملخها بالا برود

در صورتی که تراتل روی ۱۰۰ درصد باشد ولتاژ اعمالی به موتور برابر ۱۱٫۱ و زمانی که ترتل روی ۵۰ درصد باشد ولتاژ اع

توسط HALOHEKAYATHA در 14 شهریور 1400
در صورتی که تراتل روی ۱۰۰ درصد باشد ولتاژ اعمالی به موتور برابر ۱۱٫۱ و زمانی که ترتل روی ۵۰ درصد باشد ولتاژ اعمالی به موتور برابر ۵٫۵۵ ولت خواهد بود. همچنین، از دور زدن دور هواپیما امنتر بود. همچنین، این اجازه را به خلبان میدهد تا در صورت لزوم موتور سمت راست را روشن نگاه دارد. قبل از کشتیهایی که سکان هدایتشان در وسط قرار دارد، کشتیها به وسیله پارو که در سمت راست قرار داشت هدایت میشدند. البته باید توجه داشت که این کار در هر توقف انجام نمیشود و بستگی به نوع هواپیما و مخازن آن دارد. شاید این شغل مطلوبی نباشد؛ اما به هرحال یک نفر باید مخازن نگهداری توالت هواپیما را خالی و مخازن آب آن را پر کند. کمیسیون­های مجلس، عامل سقوط را یخ­زدگی هواپیما می­دانند و سازمان هواپیمایی علت اصلی را این می­داند که خلبان با کاهش ارتفاع غیرمجاز، باعث شده هواپیما به کوه برخورد کند. اما در دریچه گاز برقی تغییرات ناگهانی دریچه گاز توسط سامانه مدیریت موتور کاهش یافته و به تغییر ملایمتر دریچه گاز تبدیل میشود و بدین ترتیب میزان مصرف سوخت و آلایندهها کاهش مییابد. با اندازه گیری میزان مقاومت الکتریکی بین میلهی مسی و نقاط مربوط به زاویهی 0 و 98 درجه ، محل قرار گیری میلهی مسی مشخص میشود. را برعهده دارد. با نصب این قطعه می­توانید بالاترین میزان پاشش سوخت، زمان­بندی شمعها، میزان ورودی هوا و … خلبانان پانل دسترسی هواپیما به این ژنراتور را باز میکنند و با اتصال به آن توسط یک کابل سنگین، منبع برق روشن و موتورها خاموش میشود. این نوع ابر، ابر معمولی نیست که نسبت به آن بی­تفاوت باشیم و ابر همراه با آشفتگی و تلاطم و رعد و برق است. با استفاده از دکمه سفارش دهی و ارسال درخواست برای فروشنده، می توانید برای خرید این محصول به صورت عمده با فروشنده وارد مذاکره شوید. اولین اجازه که صادر شد، خلبان برای شروع پوشبک با راننده پوشبک تراکتور (یا کنترلکنندهٔ زمینی که در بعضی اوقات کنار هواپیما راه میرود) ارتباط برقرار میکند. به این ترتیب اگر راننده شیفتر را به سمت خودش بکشد دندهها سبک میشوند و اگر شیفتر را به سمت داشبورد یا بالا حرکت دهد دندهها معکوس میشوند. برای جلوگیری از حرکت قسمت پایین صفحه swash ، در اینجا نیز به یک واحد ضد چرخش نیاز است. بنابراین بسیاری از فرودگاهها برای شارژ این موتور، از ژنراتورهای ثابت در رمپ فرودگاه استفاده میکنند. این عمل بیان میکند که عملیات پوشبک به اتمام رسیده و هواپیما میتواند با نیروی موتور خودش به عملیات «تاکسی» کردن ادامه دهد. بسته به نوع هواپیما و عملیات هواپیمایی ممکن است یک پین بایپس در چرخ دماغه به صورت موقتی نصب شود که عملکرد کنترل فرمان هواپیما را از چرخها -به منظور هدایت بهتر- قطع میکند. کیت مکش قطعهای است که هوای تازه و خنک را از بیرون موتور میگیرد و وارد تراتلها میکند و یک احتراق تازهنفس را به وجود میآورد. با گذشت یک سال از سانحه برخورد هواپیمای «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان به رشته کوه دنا، داده­ ها و اطلاعات جدیدی برای عرضه وجود ندارد و به منظور پیشگیری و مشخص شدن دلایل و عوامل واقعه جانسوزی که رخ داده است، می­توان تحلیل ارائه کرد تا حتی الامکان از وقوع چنین سوانحی پیشگیری کرد. هرچند هواپیماها در هر نشست و برخاست نیازی به سوختگیری ندارند؛ اما یک تیم عملیاتی در هر ایرلاین وجود دارد که کار آن برآورد سوخت مورد نیاز هواپیما در مسیرهای پروازی و زمان دقیق سوختگیری هواپیما است. پوشبک یا «به عقب راندن» در هوانوردی، به عملیاتی فرودگاهی اطلاق میشود که طی آن هواپیما به عقب هل داده شده و توسط نیرویی خارجی از گیت فرودگاهی دور میشود. سپس یک پمپ بزرگ به مخزن سوخت متصل میشود و بنزین هواپیما به باک ریخته میشود. بنزین و هوا نیز نسبتی ۱۴ به ۱ دارند. البته برای مسابقات بعضی مواقع از بنزین های بسیار با کیفیتتری مانند اکتان ۹8 هم استفاده می شود اما در شرایط عادی دستیابی به چنین بنزین هایی ممکن نیست. این عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست(وابسته با سازمان حفاظت محیط­زیست)، پیش از این رئیس پژوهشکده هواشناسی (وابسته به سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی) بوده و هم اینک دبیر انجمن علمی هواشناسی ایران است. نکته: حتما به یاد داشته باشید که این سنسور بعد از تعویض، باید با دستگاه دیاگ تنظیم شود. در زمانهای گذشته هواپیماها باید برای سوار و پیاده کردن مسافران، تا نزدیکی ساختمان فرودگاه حرکت میکردند. عملیات پوش بک در فرودگاههای شلوغ، جهت تسهیل حرکت زمینی و با اجازه واحد کنترل زمینی برج مراقبت پرواز انجام میشود. کنترلکننده زمینی پین بایپس را پس از جدا سازی به خلبان نشان میدهد تا وی را از جدا شدن این پین مطمئن سازد. البته درست مانند تامین انرژی از طریق تجهیزات زمینی موجود در فرودگاه، بسیاری از فرودگاهها از سیستم تهویه هواپیما با استفاده از دستگاههایی که به هواپیما متصل میشوند؛ تراتل برای پراید استفاده میکنند. در واقع به آن کار نمی توان جوشکاری گفت چون هیچ دو قطعه را به هم متصل نکرد!
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن