بهترین سرور مجازی چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد؟

سرورمجازی VPS نوعی از میزبانی میباشد که امروزه عمده سایت‌ها به خواسته بالا بردن امنیت و اما میزان مرغوب ب

توسط HALOHEKAYATHA در 3 تیر 1401

سرورمجازی VPS نوعی از میزبانی میباشد که امروزه عمده سایت‌ها به خواسته بالا بردن امنیت و اما میزان مرغوب بودن میزبانی خود، از آن به کارگیری می کنند. هر VPS از لحاظ ویژگی و امکانات دارای دیگری مختلف است و به این ادله قصد داریم ویژگی‌ها و امکانات بهترین سرور مجازی را به شما معرفی کنیم.

سرور مجازی چیست؟

سرورمجازی یا به عبارتی VPS سروری می‌باشد که به وسیله نرم‌افزار مجازی‌سازی تقسیم شده است. در همین سرورها شما می‌توانید از تمام منابع به رخ به طور کامل اختصاصی استعمال کنید.

وی پی اس‌ها گونه های متفاوتی دارند که هر کدام حساس ویژگی‌های مخصوص به خودش است. اساسی دقت به مجازی سازها، بهترین سرور مجازی به پنج مدل لینوکسی، اختصاصی، ابری، اشتراکی و ویندوزی تقسیم بندی می‌شود.

همانطور که گفته شد، بخش اعظم افراد از سرور مجازی به تیتر میزبانی وب سایت خود به کار گیری می‌کنند. سرورهای مجازی از نظر عملکرد در مرحله دوچندان بالاتری نسبت به هاست قرار دارا‌هستند و همین امر موجب شده می باشد تا VPS محبوبیت متعددی میان مدیران سایت‌ها و وبمستران پیدا کند.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی دوچندان کاربردی، مهم دسترسی‌های اکثر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد.

امکانات و خصوصیت بهترین سرور مجازی

استفاده از وی پی اس نسبت مزایا و امکانات زیادی داراست که در ادامه یک‌سری مورد از امکانات همین سرور را به شما خوا‌هیم گفت.

مدیریت کامل

با به کار گیری از وی پی اس، شما مدیر تمام سرور را در اختیار خواهید داشت. به همین دلیل می‌توانید همگی تنظیمات دلخواه‌ خویش را بر روی سرور اعمال نمایید تا بهترین بهره را از آن بگیرید.

امکان مدیریت تام سرور مجازی باعث می‌شود که بتوانید آن را بر پایه نیازهایتان تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که در هاست اشتراکی شما قابلیت مدیریت تمام هاست به شکل منحصربه‌فرد را نخواهید داشت. در واقع حیاتی به کار گیری از هاست اشتراکی شما حصر زیادی در مدیر و حتی استعمال خواهید داشت در حالی که سرور مجازی کل این محدودیت‌ها را از بین می‌برد.

بهترین سرور مجازی امکان رئیس کامل را داراست و ارائه دهنده مربوطه بایستی دسترسی کامل را در بخش رئیس به کاربر بدهد. در صورتی که چنین نباشد، بدون شک آن سرور در لیست بهترین‌ها قرار نخواهد گرفت.

منعطف بودن

انعطاف پذیری بالا یا منعطف بودن یک عدد از ویژگی‌های بهترین سرورمجازی است. منعطف بودن VPS سبب ساز می‌شود که شما بتوانید تمام منابع را ارتقا دهید و سیستم دلیل و قابل انعطاف افزار مورد نظرتان را گزینش کنید.

با توجه به همین ویژگی، شما به میزان نیازهایتان مقدار منابع را تهیه و تنظیم خواهید کرد. منعطف بودن منجر می‌شود که هزینه‌هایتان تا حد متعددی کاهش پیدا نماید و هزینه مازاد نداشته باشید.

صرفه جویی در هزینه

قیمت سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی عمده میباشد اما به امکانات و ویژگی‌هایی که در اختیارتان قرار دیتا می‌شود نیز باید دقت داشته باشید. به طور کلی در صورتی که هزینه سرور مجازی و هاست اشتراکی و البته امکانات و ویژگی‌هایی که همین دو در اختیار شما قرار می‌دهند را تحلیل کنیم، متوجه به صرفه‌تر بودن وی پی اس خواهیم شد.

اگر به دنبال خرید یک سرویس میزبانی ارزان ارزش فارغ از دقت به ویژگی و امکانات آن هستید، توصیه می‌کنیم که هاست اشتراکی خریداری کنید. اما درصورتیکه به دنبال خرید کردن یک سرویس میزبانی مقرون به صرفه‌ می‌باشید که قیمت مناسبی را در ازای خصوصیت و امکانات بالا پرداخت کنید، مسلما به جهت خرید کردن سرور مجازی اقدام کنید.

لازم به ذکر هست که بهترین سرور مجازی بایستی قیمتی به اندازه ویژگی و امکاناتش داشته باشد؛ به کارگیری از این سرور بایستی به صرفه جویی در هزینه‌های میزبانی یاری کند و هزینه‌ اضافه‌ای را به جهت شما به ملازم نداشته باشد.

امنیت بالا

امنیت سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی در سطح بسیار بالاتری قرار دارد. در هاست اشتراکی فعالیت و به کار گیری یک اکانت بر بر روی اکانت دیگر تاثیرگذار است.

با توجه به این مسئله، کیفیت خدمات و ویژگی‌های هاست اشتراکی که از آن به کار گیری می‌کنید نیز پایین تاثیر دیگر اکانت‌ها می‌باشد. اشتراکی بودن به کارگیری از یک سرویس میزبانی سوای شک وتردید برای بسیاری از افراد خوشایند نخواهد بود.

داشتن امنیت بالا و استعمال از منابع به صورت اختصاصی، از ویژگی و امکانات بهترین سرور مجازی است. در همین سرورها، به کار گیری اکانت‌های دیگر هیچ تاثیری بر بر روی خدمت شما نخواهد گذاشت.

سریع و پایدار

بهترین VPS بایستی پرسرعت و استوار باشد. به عبارت دیگر، سرورهای مجازی می بایست موجب بالا رفتن شتاب وب سایت شما شوند و از پایداری بالایی برخوردار باشند.

پایداری بالای یک سرور مجازی سبب می‌شود که سایتتان همواره در دسترس اعضا و بازدیدکنندگان قرار داشته باشد و از دسترس خارج نشود.

توجه داشته باشید که اگر سرورمجازی آیتم لحاظ از پایداری مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست، به هیچ تیتر آن را خریداری نکنید.

میزان پایداری و شتاب بارگزاری صفحات سایت اثر گذاری فراوان مستقیمی در ترافیک سایتتان خواهد داشت. در صورتی که صفحات یک وبسایت اساسی سرعت پایینی بارگزاری شود، چکیده از راه‌بندان خود را برای مدام از دست خواهد بخشید و دیگر اعضا به آن تارنما مراجعه نخواهند کرد.

بکاپ گیری منظم سرور مجازی

اکثر سرورهای مجازی قابلیت و امکان بکاپ گرفتن دارند البته بعضی از آن‌ها به شکل منظم این عمل را انجام نمی‌دهند. بکاپ گیری منظم سبب می‌شود که شما همواره به اطلاعات آیتم نیاز سایتتان دسترسی داشته باشید.

بهترین سرور مجازی بایستی قابلیت و امکان بکاپ گیری به صورت منظم را داشته باشد تا کاربر هیچ نگرانی در رابطه دارای از میان رفتن اطلاعات و دیتاهای آیتم نیازش نداشته باشد.

در اکثر سرورهای مجازی امکان پشتیبان گیری یا این که به عبارتی بکاپ گیری خودکار وجود دارد. به این معنی که می‌توانید به بخش مدیر و نصیب مربوط به پشتیبان گیری مراجعه نمایید و بکاپ گیری خودکار را تهیه نمایید.

در همین شرایط، پشتیبان گیری در زمان‌هایی که خودتان معلوم کرده‌اید انجام خواهد شد و داده ها در شکل بروز هرگونه اتفاق هم در دسترس شما خواهد بود.

کنترل پنل

بهترین سرور مجازی بایستی از کنترل پنلی استعمال نماید که تمام داده ها را به عضو سناریو دهد. شما برای تنظیمات و البته رئیس خوب تر سرور خویش می بایست به در دست گرفتن پنل دسترسی داشته باشید و مقدار مصرف منابع و دیگر موردها را در دست گرفتن کنید.

میزان مصرف منابع بایستی به شکل آنلاین نمایش داده شود تا به شکل لحظه‌ای منابعی که باقی ما‌نده و مصرف شده میباشد را تماشا کنید.

بهترین سرور مجازی چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد؟

سخت افزار

بهترین سرور مجازی باید از طاقت فرسا افزارهای پایدار بهره بگیرد تا مشکلی برای اعضا و مصرف کنندگان به وجود نیاید. به طور کلی، مشقت بار افزار Enterprise Grid (اینترپرایز گرید) جزء بهترین سخت‌ افزارهای سرور مجازی می‌باشد که پایداری بالایی دارد.

در صورتی که یک سرور مجازی از این مشقت بار افزار و دیگر سخت‌ افزارهای مشابه به کار گیری کند، تا حد متعددی خیالتان از بابت پایداری سخت افزارها راحت خواهد بود.

سخت افزار جزء بخش‌های اساسی یک سرور مجازی است و در صورتی که به آن اعتنا نداشته باشید، قابلیت داراست در طول مدیر و به کارگیری از VPS اهمیت ایراد مواجه شوید.

کلام آخر

سرورمجازی سرویس میزبانی پرکاربردی می‌باشد. چنانچه به دنبال ارتقاء میزان مرغوب بودن سرویس ها و سرعت سایت خود هستید و از هاست‌های اشتراکی استعمال می‌کنید، سفارش می‌کنیم که در اسرع وقت یک سرور مجازی حساس کیفیت را خریداری کنید و از آن به جهت میزبانی بهره بگیرید.

بدون شک خرید کردن سرور مجازی شتاب و امنیت وبسایت شما بالا می‌رود. همین مسئله به رخ مستقیم و غیر مستقیم بر روی ارتقاء یا این که کمتر ترافیک وبسایتتان اثر گذاری گذار خواهد بود.

توجه داشته باشید که قبل از خرید هاست و سرور، حساس پشتیبانی ارائه دهنده آیتم لحاظ تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره اخذ کنید. کارایی کنید که کل سوال ها مربوط به سرور را از آن‌ها بپرسید و اطلاعات دقیقی را قبل از خرید به دست آوردن کنید.

آخرین مطالب