برای داشتن یک طراحی حرفه ای در زمینه مغازه و مسکونی و اداری چه باید کرد؟

برای داشتن یک طراحی حرفه ای در زمینه مغازه و مسکونی و اداری چه باید کرد؟   در مورد انواع طراحی هایی که

توسط HALOHEKAYATHA در 11 آذر 1400

برای داشتن یک طراحی حرفه ای در زمینه مغازه و مسکونی و اداری چه باید کرد؟

 

در مورد انواع طراحی هایی که برای محیط های مختلف انجام می شود شرکت طراحی داخلی مهران طاهری امااده ارایه خدمات بی نظیر خود در این مینه می باشد :

چند نکته در طراحی داخلی مغازه

  • دکور سمت راست: اغلب افراد در بدو ورود به مغازه سمت راست آن را نگاه می کنند به همین دلیل بهتر است اجناس جذب کننده را در این بخش قرار داد که در دید کلی مشتری تاثیر بسیاری دارد.
  • مسیر عبور مشتری: باید برای دیدن تمام کالاهای مغازه بخش عبوری برای مشتری تعیین شود که بستگی به مساحت مغازه دارد. قرار دادن اجناس زیبا و جذاب در انتهای مسیر سبب ایجاد تمایل در مشتری برای طی کردن تمام مسیر و تماشای تمام کالاها می شود.
  • قرار دادن محصولات در مکان های استراتژیک: باید برای بررسی بیشتر کالا توسط مشتری از ترفندهایی استفاده کرد مثلا قرار دادن علامت و یا نصب تابلوهای فصلی می تواند کمک کننده باشد. قرار دادن برخی از محصولات در وسط راهرو و یا گذاشتن آن ها در طبقه میانی که بیشتر به چشم می خورد از این دست راهکارها می باشند. بهتر است هر از گاهی قسمتی از دکوراسیون را تغییر داد که برای مشتری حالت تکراری نداشته باشد.
  • توجه به راحتی مشتری: فضای کافی برای عبور مشتری وجود داشته باشد چون اکثر افراد راهروهای باریک که سبب برخوردشان با سایر مشتری ها می شود را دوست ندارند. قرار دادن صندلی در برخی نقاط برای استراحت مشتری می تواند مورد موثری باشدکه در طراحی داخلی مغازه باید به آن توجه کرد.

 

 

 قانون بعدی در طراحی استفاده از رنگ غالب است. بعد از اینکه رنگ انتخاب شد باید به این قانون احترام گذاشت که از کدام رنگ ترکیبی در طراحی استفاده شود. این رنگ غالب تا ۶۰ درصد از رنگ طراحی های شما را در منزل و طراحی و دکوراسیون داخلی مسکونی در بر می گیرد. قانون بعدی توجه به چیدمان اکسسوری ها می باشد. این قانون اختیار را به شما می دهد که از چیدمان 3 تایی‌ها بهره مند شوید.

 

توجه به ایده های جذاب در طراحی داخلی مسکونی

توجه به ایده های جذاب و مدرن در طراحی داخلی منزل و در بخش های مختلف آن باید لحاظ شود. در ابتدا می توانید آشپزخانه را به صورت جذاب و خاص طراحی کنید. استفاده از روشنایی های خاص و آویزهای بزرگ از جمله این موارد است.

در میان بخش های مختلف خانه بیشترین توجه را در طراحی باید به پذیرایی داشت چرا که میهمانان در این فضا خواهند بود. توجه به دکوراسیون پذیرایی در اولویت طراحی داخلی مسکونی قرار دارد. می توانید از آینه های جدید و بزرگ در یکی از دیوارهای پذیرایی استفاده نمایید. چیدمان وسایل پذیرایی را می توانید طبق ایده و سبک های تازه انجام دهید.

 

 

 

در یک اداره با توجه به تعداد بالای کارکنان باید برای هر فرد با استفاده از پارتیشن بندی محیطی خصوصی و نیمه خصوصی برای تمرکز بهتر در کار آن ها در نظر گرفته شود. نکته دیگر نورپردازی مناسب در اداره می باشد، نورپردازی باید به گونه ای باشد که نه تنها کارکنان بلکه افراد مراجعه کننده نیز از بودن در آن محیط احساس خستگی نکنند. در انتخاب مبلمان اداری به دلیل رسمی بودن بهتر است از رنگ های خنثی استفاده شود تا رسمی بودن خود را حفظ کند.

 

دکوراسیون اتاق اداری

با یک طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری که کارکنان در آن احساس آرامش داشته باشند می توانید بازده کاری بهتری از کارکنان خود داشته باشید. برای داشتن یک طراحی اتاق اداری به چند مورد که تاثیر بسیار زیادی در داشتن یک طراحی نتیجه بخش خواهد داشت اشاره خواهیم کرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • داشتن نورپردازی کافی و یا استفاده از نور طبیعی

  • برای داشتن محیطی آرام بخش می توان از گل های آپارتمانی استفاده کرد

  • استفاده از روانشناسی رنگ ها در انتخاب رنگ دیوار و وسایل

  • می توان از آثار هنری و تابلوهای زیبا استفاده کرد

  • استفاده از فرش می تواند محیط را دلنشین تر کند

  • و .........

 

سخن پایانی از طراحی داخلی اداری

همانطور که در این مطلب بیان کردیم هدف از داشتن یک طراحی داخلی اداری، حفظ آرامش کارکنان و جذب مشتری می باشد. مشتریان باید در زمان ورود به اداره احساس آرامش و اعتماد کنند. برای داشتن یک طراحی اصولی و مشتری پسند بهتر است از تجربه افراد متخصص در زمینه طراحی داخلی اداری استفاده کنید تا در تاسیس اداره خود نتیجه مثبت را حاصل کنید.

اگر قصد دارید اداره خود را تاسیس کنید و تجربه ای در خصوص طراحی داخلی اداری ندارید می توانید از طریق سایت ما و دیگر سایت های معتبر اقدام کنید تا با اطمینان خاطر از نحوه انجام کار، اداره خود را به آن ها بسپارید.

 

آخرین مطالب