ادعاها مبنی بر اینکه سیاست ایالات متحده در اروپا شامل "آرام کردن" روسیه است مضحک است - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] امیدها برای گفتگوهایی که برای کاهش تنش ها طراحی شد

توسط HALOHEKAYATHA در 21 دی 1400
[ad_1]

امیدها برای گفتگوهایی که برای کاهش تنش ها طراحی شده اند، می توانند توسط کسانی که از جنگیدن دوباره در جنگ سرد ناامید شده اند، از بین برود.

روسیه و ایالات متحده در یک سری گفتگوها در مورد بحران اوکراین و مهمتر از آن، درگیری بین توسعه غرب پس از جنگ سرد و اصرار مسکو برای دفاع از منافع امنیتی خود قفل شده اند.

احتمالا آتش بازی بلاغی خواهد بود. برخی از آنها قبلاً منجر به تصادفات خودزنی شده اند، مانند اظهار نظر بی دلیل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، که ادعا می کند که "یک درس از تاریخ اخیر این است که وقتی روس ها در خانه شما هستند، گاهی اوقات بسیار دشوار است که آنها را ترک کنید."

این نماینده یک کشور یا بسیار مضحک است یا بسیار احمقانه است که به معنای واقعی کلمه بر اساس جابجایی کل یک قاره توسط ساکنان قبلی ساخته شده است و همچنین تجربه طولانی در تحمیل تغییر رژیم از طریق تحریم و جنگ دارد و همیشه در حال کار است. بزرگترین شبکه پایگاه های نظامی جهان در تاریخ

هیستری و هیپربولی

از زمان اعلام آخرین دور مذاکرات، تعدادی از پیش بینی ها، هشدارها و نظرات ناخواسته مورد علاقه روزنامه نگاران و سیاستمداران قرار گرفته است. بدترین آنها حداقل با یکی از سه نقص اصلی تحلیلی همراه است: «قیاس نادرست تاریخی»، «جهل انتخابی از تاریخ» و «نگرش ضعیف به حقایق جاری». این عادات بد ذهنی هزینه واقعی دارند - اگر آنها را رها نکنیم، نمی‌توانیم تعارض را از طریق سازش حل کنیم.

زمان آماده شدن برای دوران پس از آمریکا فرا رسیده است

تنها بدترین، محبوب‌ترین و تنبل‌ترین نمونه قیاس تاریخی نادرست تحت قانون گادوین قرار می‌گیرد که تمایل به کاهش مشکلات معاصر را به مقایسه‌های عمیقا گمراه‌کننده با نازیسم توصیف می‌کند. در حالی که، پس از مدتی هیستری اولیه، مفسرانی با یک گرم عقل سلیم و عزت نفس از مقایسه احمقانه بین آدولف هیتلر، رهبر نازی ها و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوری می کنند، متاسفانه، یک قیاس بسیار احمقانه دیگر هنوز قابل احترام تلقی می شود: تظاهر به این که اساساً هر مذاکره، دادن و گرفتن یا سازش با روسیه مساوی است با "آرامش".

با این حال، معیار تاریخی برای نامیدن سیاست خارجی «آرامش»، استراتژی غرب بود که به نازی‌ها اجازه داد تا هر آنچه را که می‌خواهند داشته باشند تا اینکه در پاییز 1939 به لهستان حمله کردند. واقعا شروع به پاسخ دادن می کند بنابراین، آرامش واقعی تاریخی، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر عملی، همیشه به معنای یک شکست سیاسی وحشتناک بوده است. به عنوان مثال، فروش چکسلواکی به آلمان از نظر اخلاقی اشتباه بود، و همچنین یک فاجعه عملی کوته فکری بود، زیرا به هیتلر امکان دسترسی به صنعت تسلیحات چک، یک دارایی کلیدی برای مبارزات بعدی او را داد.

آیا اوکراین در حال فروش است؟

هیچ چیز قابل مقایسه با تنش بین غرب و روسیه در حال حاضر نیست، که به راحتی می توان فهمید که آیا به واقعیت ها علاقه مند هستید یا خیر. اولاً، اگر اوکراین توسط غرب «فروخته» می‌شد، هیچ تحریمی علیه روسیه، توافقنامه اتحادیه اروپا با اوکراین، کمک مالی عظیم و بله، کمک‌های نظامی غرب به کیف وجود نداشت. آخرین اما نه کم اهمیت، هیچ سیاستی بالفعل برای بستن چشم بر شکست های اوکراین در اصلاحات، فعالیت های خرابکارانه راست افراطی و افول استبدادی وجود نخواهد داشت.

درست است که سیاستمداران و روشنفکران اوکراینی اغلب خواستار حمایت بیشتر هستند و این قابل درک و حق آنهاست. علاوه بر این، برخی ناظران گمراه ممکن است از این که غرب حتی «سخت‌تر» نبوده است، ناراحت باشند، به عنوان مثال، از قبل صدور گواهینامه خط لوله گاز نورد استریم 2 یا با در نظر گرفتن تهدید به حذف روسیه از سیستم تراکنش مالی سوئیفت. .

اما هر جا که بایستید، حفظ حس نسبت اولیه را مدیون ذهن خود هستید. گیج کردن آنچه که غرب واقعاً در جریان بحران اوکراین برای آرام کردن انجام داد، یا ناآگاهی یا عدم صداقت است. همچنین، به طرز نگران‌کننده‌ای نشان می‌دهد که تنها راه مطمئن برای یک رهبر غربی - یا از این نظر روشنفکر - برای فرار از برچسب «ممم‌کننده»، شعارهای دائمی یا، بدتر، حداکثرگرایی سیاسی است: همیشه نشان‌دهنده حمایت از لبه، ریسک است. و «استحکام»، حداقل به اندازه نفر بعدی. این یک بازی برتری غیر واقعی و همچنین خود ویرانگر است.

آماده سازی زمینه برای درگیری

در مورد وقایعی که پس از جنگ سرد رخ داد، غرب به صورت دسته جمعی در اروپای شرقی، عمدتاً به شکل «گسترش ناتو» گسترش یافت. تقریباً نیمی از اعضای فعلی ناتو از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی پذیرفته شده اند. در عین حال، علیرغم ادعای مخالف، ایالات متحده به روسیه قول داده است که در سال 1990 و 1993 به دنبال گسترش ناتو نخواهد بود. اعتراضات واضح روسیه که نه یک بار بلکه دو بار با «مماشات» مورد تقلب قرار گرفته اند، به کمک نیاز دارید.

بایدن به رئیس جمهور اوکراین می گوید در صورت حمله روسیه، ایالات متحده چه خواهد کرد

روسیه در حال حاضر اساساً برای یک ترتیبات امنیتی جامع جدید فشار می آورد. همانطور که در دو پیش نویس معاهده ارائه شده توسط مسکو آمده است، هیچکس در غرب پیشنهاد نکرده است - یا احتمالاً انجام می داد - صرفاً از همه یا حتی بیشتر آنچه روسیه می خواهد صرف نظر کند. و البته کرملین علی رغم لفاظی های تند، این را می داند. آنچه روسیه واقعاً بر آن اصرار دارد مذاکرات فوری فوری است که منطقی است زیرا آنها به تاخیر افتاده اند.

سپس شنیدن دوباره شکایت از مماشات گیج کننده است. به طور خلاصه، این برچسب اکنون کاملاً بحث برانگیز به نظر می رسد. تنها کارکرد واقعی آن محکوم کردن هرگونه جستجوی سازش با تهمت زدن به کار ضروری دیپلماسی در مقایسه با تاریخ نازیسم است. در واقع نوعی آزار و اذیت لفاظی است. چقدر ارزان، چقدر احمقانه.

آنها فقط چیزی را می شنوند که می خواهند بشنوند

مغالطه دوم Cold War Re-Enactor که برگرفته از تاریخ است، معمولاً شامل جنگ سرد می شود نه نازی ها. در نمونه‌ای اخیر، آن اپلبام، یک روزنامه‌نگار بانفوذ و تهیه‌کننده پرکار تاریخ عامه پسند با گرایش‌های سیاسی معاصر، تکرار کرد که بر درس جنگ سرد تکیه بر بازدارندگی است.

با این حال، تنها راه برای عبرت گرفتن واقعی از تاریخ - به جای سوء استفاده از آن به عنوان یک زرادخانه شعاری صرف - این است که بر آن بخش هایی تمرکز کنیم که این کار را انجام می دهند. نه ترجیحات ایدئولوژیک خود را برآورده کنید: در این مورد این واقعیت است که جنگ سرد نیز شامل مذاکرات و سازش زیادی بود. بنابراین، حمل و نقل هوایی غرب در برلین از 1948-1949 مصالحه ای بود بین انفعال و گزینه (دیوانه آمیز) پیشرفت با زور در زمین.

پس از احداث دیوار در همان شهر در سال 1961، مصالحه مجدداً پذیرفتن آن به طور عملی بود تا اینکه در سال 1989 به دلیل تغییرات در مسکو، نه غرب، سقوط کرد. بحران موشکی کوبا در سال 1962، زمانی که جهان در آستانه جنگ کامل هسته ای قرار داشت، دوباره با مصالحه حل شد. در هر سه مورد، گزینه‌های عضلانی یا قابل تصور بیشتری روی میز وجود داشت - و خوشبختانه ایده‌های بهتری غالب شدند.

تایید حقایق

اشتباه سوم شاید ساده‌ترین راه برای تصحیح باشد: در یک موقعیت پرتنش، نیازی نیست با اشتباه گرفتن حقایق خود، به خصوص با اتکای غیرانتقادی بیش از حد به منابع مغرضانه و علاقه‌مند، اوضاع را بدتر کنید. این چیزی است که Applebaum می نویسد در شب سال نو، خبرگزاری دولتی روسیه ریانووستی در توییتی پیش‌بینی کرد: «روسیه ظرف 10 دقیقه اوکراین را نابود خواهد کرد».

چگونه رسانه های دولتی ایالات متحده همکاران نازی ها را به عنوان مبارزان آزادی معرفی کردند

این فقط به معنای واقعی کلمه درست است، اما در واقعیت گمراه کننده است. آنچه ریانووستی توییت می کند این است که صدر سابق اوکراینی اولگ ولوشین، مقام (نه، روسی) - و در حال حاضر نماینده مجلس - این پیش بینی را در اوکراینی کانال رسانه ای اپلبام ممکن است سیاست های ولوشین را دوست نداشته باشد، زیرا او یکی از اعضای حزب مخالف دولت - برای زندگی است، اما امیدواریم که او وانمود نکند که نماینده منتخب رای دهندگان اوکراینی نیست. Applebaum، به هر شکلی، این تصور اشتباه را برای خوانندگان ایجاد می کند که منشأ این پیش بینی وحشتناک در روسیه است.

باید به دو چیز تعجب کرد: یک بررسی حقایق اساسی در آتلانتیک و اینکه چگونه اپلبام می تواند تا این حد واضح باشد، به خصوص که بررسی تاریخ واقعی RIA Novosti حدود پنج دقیقه طول می کشد. به نظر می‌رسد او به سرگئی سوملنی، روزنامه‌نگار اوکراینی تکیه می‌کند که توییت ریانووستی را به انگلیسی خلاصه کرد، گویی پیش‌بینی «ویرانی» سریع اوکراین از سوی خود ریانووستی آمده است.

به این ترتیب، یک نماینده پارلمان اوکراین با این پیش بینی بدبینانه خطاب به رسانه های اوکراینی گفت که در یک جنگ گسترده با روسیه، اوکراین به سرعت نابود خواهد شد. خبرگزاری روسی این بیانیه را با انتساب کامل و واضح به نویسنده آن به درستی گزارش کرده است. سپس دو روزنامه نگار که آشکارا روسیه را دوست نداشتند، این اخبار واقعی روسی را تبدیل کردند "مغرور" (اصطلاح سوملنی) تهدیدی که به نوعی از روسیه می آید.

ما باید صحبت کنیم

بله، بازدارندگی در جنگ سرد بسیار مهم بود. به حفظ کمک کرد هر دو کشورهای شرق و غرب در شطرنج. اما اگر ذخیره سازی تنها سیاست بود، احتمالاً مرده بودیم. آنچه به بشریت اجازه داد تا از جنگ سرد جان سالم به در ببرد - البته به قیمتی هولناک برای افراد کم برخوردار در جنوب جهانی، جایی که اغلب اوقات گرم بود - این واقعیت بود که سازش، صریح و ضمنی، کمتر از بازدارندگی انجام می شد. در واقع، سازش بزرگی که توسط مسکو آغاز شد، این بود که چگونه جنگ سرد به طور مسالمت آمیزی پایان یافت، شاید برخلاف همه شانس ها.

بیشتر بخوانید: ایالات متحده معتقد است که پوتین می خواهد اتحاد جماهیر شوروی را احیا کند - بلینکن

و برای یافتن یک سازش قابل دوام - که ربطی به صلح ندارد - به مذاکره نیاز است. در یک محیط «جنگ اطلاعاتی» - باز هم به هیچ وجه از یک طرف - این به نوبه خود به معنای قطع سر و صدای ایدئولوژیک است، حتی زمانی که از طرف «خود» شما می آید.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب