اتحادیه اروپا باید بیشتر از روسیه یا چین نگران آمریکا باشد - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] اتحادیه اروپا در حال بررسی اولین پیش نویس قطب نما استراتژیک جد

توسط HALOHEKAYATHA در 6 آذر 1400
[ad_1]

اتحادیه اروپا در حال بررسی اولین پیش نویس قطب نما استراتژیک جدید خود است، سندی که پس از تصویب، سیاست امنیتی این اتحادیه را برای یک دهه هدایت می کند و مشخص می کند که بروکسل چه چیزی را تهدید می بیند و چگونه پاسخ خواهد داد.

جوزپ بورل، رئیس روابط خارجی سازمان، فراخوانی را امضا کرد - خوب، واقعاً یک سلاح نیست، اما حداقل "دارایی های". او بلوک خود را در خطر می بیند "انقباض استراتژیک" (به معنای از دست دادن قدرت اعم از اقتصادی و نظامی) و تنزل به "نبرد داستان ها" هم. واقعا چه می شود اگر بقیه جهان واقعاً بر آن اصرار کنند "جهانی" آیا ارزش ها باید فقط همین باشد، جهانی، نه فقط اروپایی؟

سروصدا و پچ پچ زیادی وجود دارد که بیشتر آنها در مراکز پیشرفته مغز هستند. اتحادیه اروپا می خواهد "تحمل"، "محیط تهدید آمیز" آزار دهنده هستند "ترکیبی" حالا اما "آستانه های جنبشی" هنوز هم مهم است - عینک بوروکراسی ابتدایی-تریاژ. اگر با این نوع زبان بیدار بمانید، یا حس کنایه قوی دارید، یا باید به فکر کار در یک اتاق فکر باشید.

ادامه مطلب

رسانه های آمریکایی می گویند روسیه تهاجم زمستانی به اوکراین را آغاز خواهد کرد

همچنین نکات خاصی وجود دارد. البته روسیه و چین در حال ظهور هستند. تا اینجای کار، حداقل خبر خوب این است که به نظر می رسد این پروژه با هر دو کشور با محدودیتی سالم رفتار می کند. به طور واقع بینانه به مناطق تنش، رقابت و علایق مختلف اشاره می کند. اما به نظر می‌رسد که او از تهاجمی‌ترین لفاظی‌های معمول بازسازی‌کنندگان جنگ سرد اجتناب می‌کند. با این حال، برخی از اعضای مداخله گر اتحادیه اروپا، مانند لهستان یا کشورهای بالتیک، ممکن است بر زبان تندتر فشار بیاورند. این که آیا آنها موفق می شوند یا نه، بیشتر در مورد بازی های داخلی قدرتمند اتحادیه اروپا صحبت می کنند تا روسیه یا چین.

قطب نما یک لیست لباسشویی است که شامل مواردی در فضای مجازی، اطلاعات، اطلاعات و اقتصاد است. اما ملموس ترین پیشنهادها دوگانه هستند. اول، پروژه قطب نما ایجاد یک نیروی واکنش سریع اتحادیه اروپا را نه در یک مکان، بلکه در "مژولار" قالبی که به طور مشترک توسط سازمان و آموزش انجام می شود. اندازه پیش بینی شده آن از 5000 مرد و زن بسیار متوسط ​​است. در دنیای امروز، این ممکن است کمی شبیه به نظر برسد "300" باید در طول جنگ های یونان و ایران در حدود 2500 سال پیش صدا داشته باشد.

با این حال، این یک ایده است که باید جدی گرفته شود. چنین نیرویی ممکن است برای پاسخ به بحران های محدود و محلی در همسایگی اتحادیه اروپا کافی باشد. اگر این ظرفیت با سیاست خارجی واقع بینانه همکاری با کشورهای غیر اتحادیه اروپا، به ویژه با روسیه همراه باشد، پیشرفت خواهد کرد. عالیه اگه

ثانیاً، این "ظرفیت استقرار سریع" جدید، همانطور که بورل آن را می نامد، با پیشنهاد معاهده ماستریخت - یکی از دو سند پایه گذاری اتحادیه اروپا - از تئوری تا عمل طنین انداز است. در اصل، این مقاله امکان تشکیل ائتلاف های مشتاقان در اتحادیه اروپا را می دهد. اگر شرایط به درستی فراهم شود، این امر به بلوک اجازه می دهد حتی اگر تنها بخشی از اعضای آن آماده تقویت شوند، فعالیت کند.

بدون شک، حداقل با توجه به استانداردهای پایین اتحادیه اروپا از نظر کارایی، انعطاف پذیری و سرعت، اینها سهام قابل توجهی هستند. قدم های کودک، اما حداقل قدم ها.

با این حال، مسئله واقعی - و تنها یک مورد وجود دارد - در پس آشفتگی امنیتی اتحادیه اروپا در واقع بسیار مهمتر است، حتی اگر به طور مداوم به طور کافی به آن رسیدگی نشود. برای درک این شکست چشمگیر در تمرکز بر مشکل اصلی (بدیهی)، باید یک قدم به عقب برداریم و کمی تاریخ را اضافه کنیم.

یک بلوک سیاسی متشکل از 27 کشور عضو با تقریبا 450 میلیون نفر را تصور کنید. این مکان در مکانی واقع شده است که قرن ها مرکز قدرت جهان بود - بدتر از خوب - قبل از اینکه به دو جنگ جهانی سقوط کند. از آن زمان، خوشبختانه، مکان، برتری بسیار سوء خود را از دست داده است. با این حال، او همچنان می خواهد مهم باشد و نه تنها جوامع خود، بلکه جهان را نیز شکل دهد. به طور کلی، این بلوک ارتباطی با کلمه جهانی دارد: هنوز یکی از غنی ترین و توسعه یافته ترین بخش های کره زمین است و جاه طلب است و نه تنها از مشترکات آن دفاع می کند. "منافع" اما همچنین "ارزش های." به خصوص برای دومی، به عنوان افکار بورل "داستان" و در "جهانی" ما نشان می‌دهیم، بلوک بسیار حساس است و نمی‌تواند از غرور قدیمی‌اش دست بکشد که به نوعی باید باورهایش در همه جا الزام‌آور باشد.

ادامه مطلب

سه چشم ... مقابل چین؟  بایدن می گوید که ایالات متحده و بریتانیا به استرالیا در ساخت و ساز کمک خواهند کرد

و در اینجا ضربه زن می آید. از نظر نظامی، بلوک بسیار جاه طلب ما در چنان مخمصه ای قرار دارد که حتی نمی تواند بدون کمک های عظیم خارجی از خود دفاع کند.

این کمک - بسته به هزینه زیادی - به ایالات متحده می رسد، شریکی که ثابت کرده است به طور قابل اعتمادی غیرقابل اعتماد است و توسط یک الیگارشی متوسط ​​(در بهترین حالت) از طریق یک سیستم سیاسی ضعیف از لابی و رکود اداره می شود، که عمدتاً دارای یک سیستم قطبی و قطبی است. جامعه ای بی رحمانه نابرابر کل ناخوشایند بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی فزاینده را نشان می دهد.

همچنین شریکی است که همیشه منافع خود را در اولویت قرار می دهد. گاهی اوقات به طرز فوق العاده بی ادبانه ای که در دنیای چهره شما تقریباً خنده دار است! سادیستی (رئیس جمهور سابق و شاید آینده دونالد ترامپ و پر سر و صدا او "اول آمریکا!"و گاهی اوقات بسیار وحشیانه و بی کفایت (رئیس جمهور فعلی جو بایدن، تحقیر فرانسه توسط AUKUS و خروج از افغانستان).

به عبارت دیگر، بلوک کاملا منحصر به فرد است. این عادت یک نیروی بزرگ تنظیم کننده هنجار را با واقعیت امنیت، در بهترین حالت، شرایط مشتری ترکیب می کند. این واقعاً والتر میتی یا شاید مادام بوواری ژئوپلیتیک است.

موارد فوق واقعیت اتحادیه اروپا است. ثروتمند، مغرور و پر سر و صدا، اما سرسختانه بی اراده و بنابراین - و فقط به این دلیل - نمی توانند از امنیت خود مراقبت کنند. این اقدام آنقدر عجیب است که فقط به این دلیل که همه ما در این پوچی اجتماعی شده ایم، آن را عادی می دانیم.

صادقانه بگویم، اینطور نیست که هیچ کس هرگز متوجه این مشکل نشده باشد. رویدادهای واقعی گهگاهی خشن سیاستمداران و اندیشکده ها را بیدار می کند، مانند زمانی که ایالات متحده نه تنها برای خود تصمیم می گیرد که بدبختی عمومی غرب در افغانستان چه زمانی و چگونه باید پایان یابد، بلکه یک اوج برق آسا از تحقیر خود و خشونت در شکست بزرگ سازماندهی می کند. کابل.

سپس اتحادیه اروپا ناگهان متوجه شد که چاره ای جز ادامه دادن، مثل همیشه، ندارد. زیرا حتی ظرفیت مستقلی برای نگهداری تنها میدان هوایی کابل را نداشت.

این وابستگی واقعا خیره کننده به ایالات متحده، البته، سیاست است، یک عمل از روی اراده عمدی - یا، اگر بخواهید، اکراه عمدی. ریشه‌های این سیاست به اعماق جنگ سرد می‌رسد، به اواخر دهه 1940 و 1950، زمانی که دو اتفاق افتاد که متأسفانه هنوز کل زمان حال ما پس از جنگ سرد را شکل می‌دهد.

یکی از آنها به خوبی به یادگار مانده است: تأسیس ناتو در سال 1949. دیگری، به طور مشخص، عمدتاً فراموش شده است: تصمیم برای عدم ایجاد یک جامعه دفاعی اروپا (در آن زمان غربی) (EDC). اینکه چرا این پروژه شکست خورد دیگر مهم نیست. اما پیامدهای این شکست است.

زیرا در مجموع، این واقعیت که ناتو ظهور کرد، اما EDC ظهور نکرد، یک نقطه عطف تاریخی واقعی بود. اگر EDC ظهور می کرد، حداقل اکنون شانس مناسبی برای زندگی در دنیای ژئوپلیتیک متفاوتی داشتیم. یعنی اتحادیه ای که در آن اتحادیه اروپا و آمریکا هنوز هم می توانند متحد باشند (در داخل ناتو)، اما در عین حال اتحادیه اروپا نیز - همانطور که طبیعی است - توانایی مستقل خود را برای دفاع از خود و همچنین مورد اشاره بسیار دارد. "منافع" و "ارزش های."

ادامه مطلب

ناتو از استقرار سلاح های هسته ای آمریکا در شرق اروپا استقبال می کند

و این ما را به زمان حال و نارضایتی های بزرگ آن بازمی گرداند. به طور معمول، بورل اصرار دارد که هر اتفاق دیگری رخ دهد، همان اتفاق اتحادیه اروپاست قطب نما به هیچ وجه با تعهد اروپا به ناتو که در قلب دفاع ارضی ما باقی مانده است، تناقض ندارد.» برای اضافه کردن این این تعهد نباید ما را از توسعه توانایی های خود و انجام عملیات مستقل در همسایگی خود و فراتر از آن باز دارد.»

و با این حال این دقیقا همان دایره ای است که نمی تواند مربع باشد، مشکلی که نمی توان تصور کرد، همانطور که بورل ممکن است در واقع بداند اما نمی خواهد اعتراف کند. یک تناقض اساسی بین اتکای ناتو وجود دارد، یعنی. ایالات متحده به خاطر هسته اصلی امنیت اتحادیه اروپا، حفاظت از قلمرو خود و رویای حل مشکلات فراتر از مرزهایش: اتحادیه اروپا (هنوز) برای دفاع از خود ضعیف تر از آن است، اما به اندازه کافی قوی است که بتواند در خارج از کشور مداخله کند، ایده انحرافی است. بدتر این است که قابل اجرا نیست.

اما ایجاد استقلال واقعی از ایالات متحده همچنین مستلزم شجاعت تعریف اهداف سیاست خارجی بلوک با قیاس با نحوه تعیین اهداف ایالات متحده، با صدای بلند یا با صدای بلند است: اول، با اشاره به منافع اروپا. و این مستلزم یک سیاست مستقل اتحادیه اروپا است، به ویژه در قبال روسیه و چین (و اسرائیل، برای مثال).

اتحادیه اروپا از آن بسیار دور است. نخبگان او طوری تربیت و پرورش یافته اند که از نظر روانی حتی در بررسی عواقب چنین موقعیتی ناتوان باشند. و اگر کسی فقط به آن اشاره کند - معمولاً فرانسوی ها، از دوگل گرفته تا ماکرون - بقیه اعضای بلوک مطمئن می شوند که این موضوع در بهترین حالت در کمیته ناپدید می شود.

اما تا زمانی که اتحادیه اروپا در نهایت با این مسئله کلیدی مواجه شود، تمام برنامه های آن محکوم به شکست هستند. وقت آن است که به واقعیت برسید: اگر می خواهید آنقدر ضعیف بمانید که سیاست خارجی خود را نداشته باشید یا از قلمرو خود بدون کمک ایالات متحده دفاع کنید، نمی توانید کسی را در خارج از مرزهای خود تحت تأثیر قرار دهید. اول راه رفتن را یاد بگیر، بعد شاید روزی بتوانی بدو.

آیا فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن