آیا روسیه می تواند با غرب معامله کند؟ - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] در مذاکرات امنیتی آمریکا و ناتو برخی امتیازات مهم

توسط HALOHEKAYATHA در 24 دی 1400
[ad_1]

در مذاکرات امنیتی آمریکا و ناتو برخی امتیازات مهم را می دهند، اما نه در مورد موضوعات کلیدی

ماراتن دیپلماتیک که در آن روسیه با ایالات متحده و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی اروپا مذاکره کرد، این هفته با پیشنهاد اتحادیه برای رسیدگی به تعدادی از موضوعاتی که قبلاً از مذاکره با مسکو خودداری کرده بود، پایان یافت.

این مقاله اولین بار در روزنامه کومرسانت منتشر شد.

حوزه‌هایی که ظاهراً اکنون برای مذاکره باز است شامل محدودیت‌های متقابل در استقرار سامانه‌های موشکی، کاهش مقیاس رزمایش‌های نظامی و بازگشایی کانال‌های ارتباطی نظامی است. در عین حال، ناتو از سیاست درهای باز خود مانند تلاش اوکراین برای پیوستن به یک منطقه اصلی اختلاف دست نخواهد کشید. همچنین نیروها و زیرساخت های مستقر در کشورهای سابق پیمان ورشو را که پس از سال 1997 به آن ملحق شدند، همانطور که مسکو خواسته است، خارج نخواهد کرد. به طور خلاصه، وضعیت همچنان متشنج و غیرقابل پیش بینی است.

از دیگر زمینه‌هایی که در آن پیشرفت حاصل شده است می‌توان به ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای توقف استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در اروپا اشاره کرد که توسط معاهده منحل‌شده نیروهای هسته‌ای میان‌برد ممنوع شده است. رئیس جمهور پوتین برای اولین بار از این طرح در سپتامبر 2019، اندکی پس از فسخ معاهده، رونمایی کرد و یک سال بعد از نسخه جدیدی از این پیشنهاد به غرب رونمایی کرد. هیچ پروژه ای در ایالات متحده و یا در میان متحدانش مورد توجه قرار نگرفته است. فقط فرانسه علناً اعلام کرده است که می خواهد در مورد آن بحث کند، اما هیچ گفتگوی مهمی انجام نشده است. مقامات آمریکایی، از جمله ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، بارها گفته اند که ابتکار عمل روسیه بوده است "پیشنهاد قابل اعتمادی نیست" و هیچ چشم انداز واقعی وجود نداشت.

روسیه اخیراً شروع به اعمال فشار بر روی نیرو و دیپلماسی کرده است و بنا بر گزارش‌ها، نیروها را در نزدیکی مرز خود با اوکراین جمع‌آوری کرده و دو پیش‌نویس توافقنامه را با خواسته‌های اولتیماتوم به ایالات متحده و ناتو ارائه کرده است. این امر باعث شده است که کشورهای غربی نظر خود را تغییر دهند.

در مذاکرات ژنو و بروکسل، مقامات ایالات متحده و ناتو - همچنین به طور علنی - گفتند که آماده هستند تا با روسیه در مورد محدودیت‌های استقرار موشکی متقابل فوق الذکر گفتگو کنند.

علاوه بر این، ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو گفته اند که آماده گفتگو با روسیه در مورد اقدامات کاهش تنش هستند. گام های ارائه شده توسط دیپلمات های غربی تا حد زیادی با آنچه مسکو از سال 2014، زمانی که ناتو تقریباً همه همکاری های عملی با روسیه را به حالت تعلیق درآورد، بر آن فشار می آورد، همپوشانی دارد. از جمله کاهش مقیاس و شدت مانورهای نظامی در مناطق خاص، بهبود مکانیسم‌های جلوگیری از حوادث خطرناک نظامی و بازگشایی کانال‌های ارتباطی نظامی.

در نشست شورای ناتو-روسیه، هیئت روسی برای بازسازی دفتر خود در مقر ناتو در بروکسل دعوت شد، مشروط بر اینکه دفتر ارتباط ناتو در مسکو بازگشایی شود. روسیه روابط خود را با ناتو پس از اخراج هشت عضو مأموریت روسیه (که از دو دور قبلی اخراج‌ها کاهش یافته بود) توسط ائتلاف با ادعای افسران اطلاعاتی قطع کرد. شاید اکنون ناتو اجازه دهد که مأموریت روسیه پرسنل بیشتری داشته باشد تا اندازه آن با استانداردهای مسکو قابل قبول تر باشد.

به طور کلی، کشورهای ناتو - چه در علنی و چه در پشت درهای بسته - این کلمه را انتخاب کردند "گفتگو" وقتی در مورد اینکه دوست دارند چه نوع رابطه ای با روسیه داشته باشند اظهار نظر می کنند.

«من قویاً به رویکرد ناتو در قبال روسیه اعتقاد دارم که ما آن را رویکرد دو مسیری می نامیم. ما باید محکم باشیم، باید قوی باشیم، باید متحد باشیم. اما در عین حال، ما همیشه آماده هستیم تا در یک گفتگوی معنادار با روسیه شرکت کنیم. روسیه همسایه ما است و ما باید بنشینیم و مسائل امنیتی مشترک را با هم بررسی کنیم. و ما قبلا این کار را انجام داده ایم. ممکن است،" استولتنبرگ گفت.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا روسیه آماده از سرگیری مذاکرات اساسی با غرب خواهد بود، زیرا ایالات متحده و ناتو از گفتگو در مورد دو موضوعی که برای مسکو حیاتی هستند خودداری کرده‌اند: روسیه می‌خواهد این بلوک توسعه خود را به سمت شرق و شرق متوقف کند. خروج نیروها و حذف زیرساخت ها از کشورهایی که پس از سال 1997 به این اتحاد ملحق شدند. استولتنبرگ و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده اخیراً نظرات خود را در بروکسل بیان کردند، و آنها این کار را با عبارات نسبتاً واضح و تا حدودی مشابه انجام دادند، از جمله استدلال می کنند که یک مصالحه با روسیه در این زمینه امکان پذیر نیست.

همین امر در مورد امیدهای اوکراین برای پیوستن به ناتو نیز صادق است که مسکو به شدت با آن مخالف است. استولتنبرگ گفت «همه متحدان بر این اصل اساسی متحد هستند که هر ملتی حق دارد مسیر خود را انتخاب کند. متفقین کاملاً موافق هستند که فقط اوکراین و 30 متحد می توانند تصمیم بگیرند که اوکراین چه زمانی برای پیوستن به ناتو آماده است. هیچ کس دیگری حرفی برای گفتن ندارد و البته روسیه حق وتو ندارد که آیا اوکراین می تواند عضو ناتو شود یا خیر. متفقین آماده حمایت از اوکراین در این مسیر عضویت هستند.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه که در راس هیئت روسی در مذاکرات ناتو بود، گفت که روسیه آن را قابل قبول نمی داند. ناتو به طور انتخابی اصل تقسیم ناپذیری امنیت را درک می کند. از نظر این بلوک، این اتحادیه فقط برای اعضای ائتلاف وجود دارد و ناتو به هیچ وجه نمی خواهد منافع امنیتی دیگران را در نظر بگیرد. ما متقاعد شده ایم که هرگونه تلاش برای ایجاد یک سیستم امنیتی علیه روسیه بدون مشارکت روسیه هرگز کارساز نخواهد بود. ما اجازه نخواهیم داد.»

روسیه و ناتو نتوانستند زبان مشترکی پیدا کنند - مسکو

«اگر ناتو به سمت سیاست مهار حرکت کند، از طرف ما نیز یک سیاست ضد مهار وجود خواهد داشت. اگر بازدارندگی وجود داشته باشد، بازدارندگی نیز وجود خواهد داشت. اگر در سیستم دفاعی روسیه تقاضا برای آسیب پذیری وجود داشته باشد، در ناتو نیز تقاضا برای آسیب پذیری وجود خواهد داشت. این انتخاب ما نیست، اما اگر نتوانیم روند بسیار خطرناک فعلی را معکوس کنیم، راه دیگری وجود نخواهد داشت.»

گروشکو ادامه داد که روسیه این کار را انجام خواهد داد در صورت شکست ابزارهای سیاسی، تمام اقدامات لازم را برای دفع تهدید با ابزار نظامی انجام دهید.» اضافه کرد که اینطور است "تنها راه." او توضیحی در مورد معنای دقیق ارتش نداد.

وی بر این واقعیت تأکید کرد که روسیه اصرار خواهد کرد که ناتو همه پیشنهادات خود را بررسی کند و از خواسته های مسکو دفاع نکند.

"بسته پیشنهادی ما مجموعه ای تصادفی از بیت ها نیست." او گفت، «اما سیستمی که باید به طور کامل در نظر گرفته شود. شما نمی توانید فقط آهنگ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و بقیه را دور بریزید."

وی در عین حال تصریح کرد که روسیه با وجود اختلافات آشکار با شرکای غربی، آماده ادامه مذاکرات است. او از ناتو خواست تا دیدگاه خود را برای معماری امنیتی اروپا، درست همانطور که روسیه در دسامبر گذشته انجام داد، توسعه دهد تا بتوان گفت‌وگوهای بیشتری را مطرح کرد. ناتو ابراز امیدواری کرده است که روسیه آماده نشست مجدد برای بحث در مورد موضوعاتی باشد که این کشورها واقعاً بر سر آنها توافق کرده اند. اما مقامات ایالات متحده و ناتو روسیه را تهدید کرده اند که اگر مسکو به نشان دادن آنچه آنها خواسته اند ادامه دهد، عواقب جدی خواهد داشت. "پرخاشگری" به طور کلی و "پرخاشگری" به ویژه اوکراین.

روز پنجشنبه قرار بود پیشنهادات و درخواست های روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین بررسی شود. یک بحث داغ برنامه ریزی شده بود زیرا هم اوکراین و هم گرجستان اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند. با این حال، سازمان امنیت و همکاری اروپا برخلاف ایالات متحده یا ناتو قدرت تصمیم گیری کمی دارد.

این مقاله در ابتدا در کامرسانت منتشر شد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب