آیا باید نگران گرسنگی جهانی باشیم؟ - RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق

[ad_1] دهه‌ها از کمبود مواد غذایی که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی رخ

توسط HALOHEKAYATHA در 13 آذر 1400
[ad_1]

دهه‌ها از کمبود مواد غذایی که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی رخ داد می‌گذرد و روس‌ها عادت دارند قفسه‌هایی را بخرند که با طیف غیرقابل تصوری از محصولات، که بسیاری از آنها در کشور تولید می‌شوند، خرید کنند.

با این حال، افزایش قیمت ها و زنجیره های تامین نامطمئن روزافزون برای مردم روسیه و سراسر جهان خطر ایجاد می کند. Swain Torre Holseter، مدیر عامل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کود در جهان، Yara International، در مصاحبه اخیر هشدار داد که افزایش قیمت بنزین می تواند منجر به بحران جهانی غذا شود. تولید کودهایی که کشاورزان برای افزایش عملکرد محصولات خود از آن استفاده می کنند، به مقادیر زیادی هیدروکربن به عنوان ماده اولیه نیاز دارد. کمبود می تواند منجر به برداشت نازک تر شود و هزینه ها به مصرف کنندگان منتقل شود.

این بر قیمت مواد غذایی در سراسر جهان تأثیر می گذارد و به سبد سهام مردم ضربه می زند.» هلسیتر هشدار داد. اما برای برخی از مردم، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، موضوع فقط کیف پول نیست، موضوع مرگ یا زندگی است.

این اولین پیش بینی نگران کننده از وضعیت بازار جهانی مواد غذایی نیست. سال گذشته، در بحبوحه انسداد جهانی ناشی از همه گیری کووید-19، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، دیوید بیزلی هشدار داد که قحطی "نسبت کتاب مقدس" را می توان پرسید و به شورای امنیت گفت "سریع عمل کنید."

ادامه مطلب

نبرد واقعی غرب

اما این سناریوهای آخرالزمانی چقدر محتمل هستند؟

دومین عنصر از 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs)، که یک برنامه مشترک جهانی برای پایان دادن به فقر شدید، کاهش نابرابری و حفاظت از کره زمین تا سال 2030 است، بیان می‌کند که سیاستمداران باید به آن عمل کنند. پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار».

گرسنگی در حال حاضر یک مشکل بزرگ جهانی است که با همه‌گیری تشدید شده است. اگر در سال 2014، یک سال قبل از تصویب SDG توسط 193 کشور، تعداد افراد مبتلا به سوءتغذیه در جهان توسط سازمان ملل 607 میلیون نفر تخمین زده شد، اکنون به بیش از 800 میلیون نفر رسیده است. 2.37 میلیارد نفر وجود دارند که نمی توانند به طور منظم یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشند، در حالی که 22 درصد از کودکان زیر پنج سال به دلیل مشکلات خوردن دیر می کنند.

ممکن است کسی بپرسد، اگر این سوال تا این حد جدی است، چرا این مشکل در لیست SDG رتبه دوم و نه اول را دارد؟ پاسخ واضح است: گرسنگی ناشی از عدم تعادل بین تولیدات کشاورزی و جمعیت جهان نیست. شخصیت اجتماعی دارد مردم گرسنه می‌میرند نه به این دلیل که قفسه‌های فروشگاه‌هایشان خالی است، بلکه به این دلیل که پولی برای خرید غذا ندارند.

برخلاف تصور غلط رایج، این مشکل نه تنها فقیرترین کشورها یا مناطقی را که مواد غذایی تولید نمی کنند و کاملاً به واردات کشاورزی وابسته هستند، تحت تأثیر قرار می دهد. در آغاز همه‌گیری کووید-19 در ماه مارس سال گذشته، صادق خان، شهردار لندن درخواستی ناامیدکننده برای رسانه‌ها نوشت و هشدار داد که بیش از 400000 کودک و 1.5 میلیون بزرگسال در لندن قبل از این بحران در ناامنی غذایی زندگی می کردند و هر روز به شدت به بانک های مواد غذایی متکی هستند. بر اساس گزارش یونیسف، در اوکراین، یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان، 9.8 میلیون نفر - تقریبا یک چهارم جمعیت کشور - از سوء تغذیه رنج می برند.

سازمان ملل آشکارا حق دارد: گرسنگی نتیجه فقر است و غلبه بر آن، جای تعجب نیست که اولین SDG در فهرست باشد. دستیابی به آن تنها با توسعه اقتصادی در فقیرترین کشورها و توزیع عادلانه‌تر ثروت جهانی به منابع مالی امکان‌پذیر است. به همین دلیل، من طرفدار مفهوم درآمد پایه جهانی هستم که می گوید هرکسی بدون توجه به اینکه در حال حاضر چه کاری انجام می دهد و چگونه کار می کند، مستحق سطح مشخصی از درآمد است. ما فقط باید مطمئن شویم که این مکانیسم واقعاً جهانی است و برای همه مردم اعمال می شود، نه فقط شهروندان برخی کشورها.

بیزلی و هلسیتر با هم تصویری نگران کننده از پیشرفت ما ترسیم می کنند. رکود همه گیر، همراه با بحران انرژی و لجستیک، می تواند اقتصاد جهان را به سمت یک "طوفان کامل" سوق دهد. علاوه بر این، تغییرات فاجعه بار آب و هوا، کشاورزی را در مناطق خشک غیرممکن می کند. در این صورت، ممکن است با یک وضعیت فاجعه‌بار مواجه شویم که در آن غذا برای تمام 7.5 میلیارد نفر ساکن کره زمین، مهم نیست که چقدر پول در کیف خود دارند، کافی نخواهد بود.

بنابراین، تولیدات کشاورزی باید به هر طریق ممکن افزایش یابد، به ویژه در کشورهای غلات مانند روسیه که تعداد قابل توجهی از مردم در سراسر جهان را تغذیه می کنند. اول اینکه نوعی بیمه در برابر فروپاشی مجتمع کشت و صنعت در مناطقی با آب و هوای نامناسب برای کشاورزی است. دوم، عرضه بازار جهانی را افزایش می دهد و غذا را مقرون به صرفه تر می کند.

افزایش تولید ناخالص غلات، گوشت، سبزیجات، میوه جات و غیره. با این حال، نباید با جنگل زدایی و سایر فرآیندهای مخرب زیست محیطی که می تواند تعادل کربن را تخریب کند، همراه باشد، زیرا در این صورت طبیعت این بومرنگ مرگبار را دور خواهد انداخت. . اهداف توسعه پایدار باید به صورت جامع مورد بررسی قرار گیرند تا موفقیت در یک جهت منجر به شکست در جهت دیگر نشود.

ادامه مطلب

بانک جهانی توضیح می دهد که روسیه چگونه در عصر انرژی سبز کنار خواهد آمد

کلمه کلیدی در این جمله "تصمیم گرفت" است. نتایج کنفرانس آب و هوای COP26 موجی از تردید و ناامیدی را به همراه داشت. خود آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، این احساسات را هر چند به آرامی بیان کرد و گفت که توافق‌ها نتوانسته‌اند به مصالحه دست یابند. آلوک شارما، وزیر بریتانیا، که ریاست کنفرانس را بر عهده داشت، بسیار تندتر بود و از نمایندگان به خاطر سازش هایی که گوترش به آنها اشاره کرد عذرخواهی کرد.

«دود اگزوز» از نظر تعهدات دولتی بسیار کم‌تر از انتشار کربن واقعی از صدها هواپیما بود که هزاران شرکت‌کننده را به گلاسکو آورد. با این حال، آیا انتظارات بیش از حد برآورده شد؟ فکر نمیکنم. آنها مبتنی بر این توهم هستند که رهبران جهان می توانند دور هم جمع شوند، فرمانی را امضا کنند و کل اقتصاد جهان بلافاصله کربن خنثی شود.

افسوس، ما در هاگوارتز زندگی نمی کنیم، جایی که جادوهای جادویی مشکلات را حل می کند. من با ریاست کمیته اکولوژی و منابع طبیعی در پارلمان روسیه، از تجربه خودم می دانم که این حوزه فعالیت چقدر دشوار است. حتی اگر همه کشورها بدون استثنا قوانین مربوطه را تصویب کنند، اجرای آنها با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد. اقتصاد باید پاسخگوی نیازهای روزمره مردم باشد. و واقعیت ها بسیار عقب تر از برنامه های "انتقال سبز" هستند.

نمونه ای از این بحران جهانی انرژی است. یکی از عوامل پشت سر آن، همراه با بهبود سریع چین از همه گیری، کمبود ظرفیت انرژی تجدیدپذیر بود. این در حال حاضر منجر به از سرگیری مضرترین تولید زغال سنگ برای محیط زیست در اروپا و آسیا می شود.

روسیه پیشرو در بازسازی کل زیرساخت های اقتصادی خود در امتداد مسیر سبز، توسعه انرژی هسته ای سازگار با محیط زیست، از جمله فناوری های منحصر به فرد حلقه بسته، و توسعه پروژه هایی برای انتقال به سوخت هیدروژنی است. علاوه بر این، کشور ما نه تنها تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای است، بلکه بزرگ‌ترین «کربن‌زدای» روی کره زمین است، زیرا دارای بزرگترین منابع جنگلی در جهان برای جذب انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

این نتیجه تلاش‌های سیاسی سیستماتیک دولت روسیه برای مقابله با تغییرات اقلیمی و در عین حال برآوردن نیازهای اقتصادی است. همین کار در سطح منطقه ای انجام می شود و شهردار مسکو سرگئی سوبیانین حجم عظیمی از کار را انجام می دهد. ما شاهد بوده‌ایم که حمل‌ونقل عمومی شهری به سرعت به پیشرانه‌های الکتریکی تغییر می‌کند، جایی که اتوبوس‌های دیزلی دودی با نسخه‌های الکتریکی ساخته‌شده توسط مهندسان با استعداد روسی جایگزین می‌شوند - و پایتخت روسیه از نظر پارک‌های شهری به یک رهبر جهانی در بین کلان‌شهرها تبدیل شده است.

یک محل دفن زباله به اندازه اورست را نمی توان به تنهایی با تصمیمات نظارتی در سطح کلان به باغ عدن تبدیل کرد. این تغییرات باید شامل همه بازیگران اقتصادی، از شرکت های بزرگ بین المللی گرفته تا موسسات پذیرایی کوچک باشد. اتمسفر سیاره تنها زمانی تمیزتر می شود که همه در هر نقشی در یک پارادایم "سبز" جدید عمل کنند. این ESG (حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی) نامیده می شود - یک مفهوم مدیریتی مبتنی بر مشارکت تجارت در حل مشکلات زیست محیطی و اجتماعی.

ادامه مطلب

بحران انرژی زمستانی آینده در اروپا می تواند پیامدهای سیاسی جدی داشته باشد

در سال 2012، من یک پروژه کشاورزی را در منطقه روستوف در جنوب روسیه آغاز کردم و اکنون تیم ما نوآوری هایی را اجرا کرده است که 10 سال پیش شبیه داستان های علمی تخیلی بود. سیستم اتوپایلوت کمباین زمان کار تجهیزات و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش می دهد. هوش مصنوعی کار مزارع لبنی را مدیریت می کند و این امکان را به وجود آورده است که نه تنها هزینه های مالی و زیست محیطی را کاهش دهد. کشاورزی فرآوری نشده، کاشت بذر در خاکی که تحت هیچ گونه عملیات مکانیکی قرار نگرفته است و آخرین نوآوری های دارویی با شبیه ساز زیستی، جایگزینی سازگار با محیط زیست برای افزایش عملکرد است.

اما کسب و کارها چه انگیزه ای برای سبز شدن دارند؟ خوب، من امیدوارم که ثبت موفقیت آمیز شرکت من در بورس اوراق بهادار سنگاپور در سال گذشته منجر به نشان دادن این موضوع شود که سرمایه گذاری های زیست محیطی مسئولانه نیز می توانند سودآور باشند.

امیدوارم این کار پرتلاش بتواند در سایر صنایع مانند بهداشت و درمان نیز تکرار شود و نه تنها و نه چندان من بلکه نسل فرزندانم سودمند باشد. در نهایت، دستیابی به اهداف توسعه پایدار به معنای کیفیت زندگی مناسب برای آنهاست. اگر شکست بخوریم، مسئله بقای فیزیکی آنها خواهد بود.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون فقط مربوط به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن