آموزش و نحوه ساخت سبد گل روزنامه ای فانتزی

  ما تازه دریافته ایم که بافتن سبد گل کاغذی با استفاده از روزنامه چقدر آسان است. بسیار ساده است که لوله

توسط HALOHEKAYATHA در 10 شهریور 1400

 

ما تازه دریافته ایم که بافتن سبد گل کاغذی با استفاده از روزنامه چقدر آسان است. بسیار ساده است که لوله های کاغذی را از روزنامه بیرون بکشید و سپس لوله ها را در یک سبد ببافید. اگر قبلاً سبد بافی انجام نداده اید، سعی کنید با این پروژه ساده سبد بافی شروع کنید و سپس از آن نهایت استفاده را ببرید.

مراحل ساخت سبد گل روزنامه ای

ساخت لوله های روزنامه برای بافت

1) شما باید نوارهای طولانی روزنامه را به عرض 10 سانتی متر برش دهید. روزنامه را به صورت افقی به نصف و سپس دوباره به نصف تا کنید و از یک قیچی تیز برای برش دادن به قسمت ها استفاده کنید. میتوانید برای چرخاندن لوله ها از یک سیخ کاج استفاده کنید، اما شما همچنین می توانید از یک سوزن بافتنی نازک یا سخ چوبی 3 میلی متری استفاده کنید. سیخ چوبی را در گوشه ای از روزنامه با زاویه تیز قرار دهید. این به شما یک لوله طولانی می دهد.

2) روزنامه را زیر لبه گوشه قرار دهید و سپس با انگشتان دست خود رول کنید. روشهای مختلفی برای غلتاندن لوله های کاغذی وجود دارد، و بعد از چند لوله کاغذی مشخص خواهید کرد که کدام یک برای شما مناسب است. با انگشتانتان شروع به چرخاندن روزنامه کنید و سپس لوله را با احتیاط بالا بیاورید، انتهای سیخ را در دست راست گرفته و کاغذ را با دست چپ بگردانید.

 

3) وقتی به انتها رسیدید، مقدار کمی چسب را روی آن بریزید تا در جای خود محکم شود. بهترین چسب را پخریداری کنید و حواستان باشد که چسب آبریزش نکند و کاغذ را محکم بگیرید تا سریع خشک شود.

4) هنگامی که چند لوله روزنامه ای درست کنید متوجه خواهید شد که یک سر آن کمی باریک تر از سر دیگر است. نگران این موضوع نباشید و بعداً دلیل آن را خواهید فهمید.

سبد گل روزنامه ای

پایه را به بهترین شکل بسازید

شروع کنید پایه را بسازید دو تکه مقوای مستطیل شکل که می خواهید سبد شما باشد برش دهید. در یک طرف یکی از قطعات مقوا، نوار دو طرفه بگذارید. میله های روزنامه خود را در امتداد کناره ها قرار دهید (شما می خواهید حدود 13 مورد را در قسمت بلند و 7 مورد را در اندازه کوتاه انجام دهید).

همیشه هنگام ساخت پایه خود از تعدادی چوب استفاده کنید.

از نوار دو طرفه روی تکه دوم مقوا استفاده کنید و پارچه ای را با هر رنگی که دوست دارید فشار دهید. چسبی را در طرفی که رو به بیرون نیست بچسبانید و دو تکه مقوا (یکی با پارچه و دیگری با چوب) را به هم بچسبانید. چیزی سنگین روی آنها بگذارید و بگذارید خشک شود (حدود یک ساعت).

پایه را تکمیل کنید

در اینجا پایه ای برای یک سبد مربع یا مستطیل وجود دارد. می توانید لایه بالایی مقوا را با هر پارچه ای که انتخاب می کنید بپوشانید.

بافت سبد را شروع کنید

بافت را شروع کنید. از یکی از گوشه ها شروع کنید و چوب روزنامه (بافنده) را بردارید و آن را از وسط تا کنید. آن را دور چوب بچرخانید با استفاده از هر نیمی از بافنده ، دور چوب های عمودی ببافید و نیمی از چوب و نیمی دیگر را در پشت قرار دهید.

سبد گل روزنامه ای

1) چوب های قائم را موازی یکدیگر قرار داده و به صورت عمودی کشیده و بافندگان را محکم نگه دارید. لازم نیست آنها را خیلی شل کنید. در گوشه ها می خواهید قبل از ادامه چرخش در سمت بعدی، یک پیچ اضافی بیشتر انجام دهید.

2) در حین بافتن و پیچاندن ، مطمئن شوید که قسمت های عمودی را به سمت بالا بکشید و لوله ها را محکم و محکم نگه دارید.

3) اگر نیاز به استراحت دارید ، از گیره استفاده کنید تا همه چیز را سر جایش نگه دارید.

4) قبل از اینکه دور گوشه بروید و پیچ بافت را تکرار کنید، در گوشه ها یک پیچ اضافی انجام دهید.

نحوه ساخت لوله های بلند

با رسیدن به انتهای یک لول ، یک لوله جدید برداشته و انتهای باریک آن را در انتهای لوله مورد استفاده قرار دهید. به آن پیچ و تاب بدهید تا داخل آن خوب جا بیفتد و محکم باشد.

بافت سبد روزنامه خود را به پایان برسانید

1) همانطور که هر ردیف را می بافید و می پیچانید، طول لوله های کاغذی را در حین کار گسترش دهید.

2) افزودن سطرها را تا رسیدن به ارتفاع دلخواه ادامه دهید. بهتر است در کل 7 ردیف را اضافه کنید.

3) برای پایان کار روی دو لایه اسپری پلی اورتان را به خوبی اسپری کنید. این باعث محافظت از روزنامه می شود و همچنین آن را به خوبی سفت می کند.

اولین سبد ممکن است حدود 4 ساعت طول بکشد که شامل چرخاندن تمام لوله های کاغذی است. کار سختی نیست و قطعا از ساخت آن بسیار لذت خواهید برد. در حال حاضر راههای مختلفی را برای به پایان رساندن قسمت بالا و بافتن طرح های مختلف وجود دارد. اما اگر ح.صله درست کردن سبد را ندارید، میتوانید برای خرید سبد گل به وب سایت isiarticles.com مراجعه کنید.

4) آن را رنگ کنید. این یک مرحله کاملاً اختیاری است، زیرا سبدهای روزنامه همانطور که هستند جالب به نظر می رسند اما همچنین می توانید آنها را به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. می توانید از رنگ اکریلیک سفید استفاده کنید و یک لاک رنگ آمیزیکه باعث می شود آنها شبیه یک سبد لوکس باشد اضافه کنید یا می توانید از یک رنگ اسپری روشن و جسورانه استفاده کنید.

 

آخرین مطالب