آموزش زبان انگلیسی

امروزه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که هر فردی باید آن را در فهرست ا

توسط HALOHEKAYATHA در 15 اردیبهشت 1400

امروزه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که هر فردی باید آن را در فهرست امور روزمره خود جای دهد، چراکه انگلیسی در واقع زبان علم و کامپیوتر است، و به عنوان زبان دوم همه مردم جهان محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است در کنار آموزش زبان انگلیسی، برای تقویت هر چه بیشتر آن از روش‌هایی به صورت خودآموز هم استفاده کنید.

 

۱یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی داشته باشید

یادداشت کردن و نوشتن خاطرات روزمره، می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت و آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز باشد. چراکه نوشتن خاطرات در یادگیری منظم‌تر زبان به شما کمک کرده و باعث می‌شود برای رسیدن به هدفتان تلاش بیشتری کنید و متوقف نشوید. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های وبلاگ نویسی به زبان انگلیسی تمرین مداوم و همه روزه است.

همچنین نوشتن به تقویت رایتینگ و یادگیری جنبه‌های گرامری زبان کمک بسزایی خواهد کرد. باید این را در نظر داشته باشید که اگر نتوانید بنویسید، بنابراین نمی‌توانید در ذهنتان هم به جمله بندی مناسبی برسید، پس درکتان از مکالمه با دیگران نیز پایین آمده و به طبع آن کیفیت کلمات شما نیز پایین خواهد آمد. همچنین وقتی شما شروع به وبلاگ نویسی به زبان انگلیسی کرده و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، ثبت بازخورد توسط دیگران به شما کمک خواهد کرد تا از ایرادات و اشتباهات کلمات یا جمله‌ بندی‌های خود مطلع شوید، و یا اینکه توسط کاربران و دوستانتان به ادامه‌ این روند حمایت و تشویق شوید، که این امر قطعا کمک شایانی به تقویت زبان انگلیسی شما خواهد کرد.

2. با دوستان خود که به این موضوع علاقه دارند انگلیسی حرف بزنید

با این روش شما می‌توانید جمله بندی خود را به طور چشمگیری تقویت کنید. به عنوان مثال در مورد یک فیلم یا داستان با دوستان خود بحث  کنید. این کار نه تنها به مهارت یادگیری شما در کلمات، بلکه جملات و همچنین سرعت گفتار در مکالمات نیز کمک خواهد کرد و شما می‌توانید با استفاده از این روش دایره لغاتتان را وسیع‌تر کنید.

بحث و مکالمه کردن به زبان انگلیسی با دیگران، یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود، چرا که با این روش شما نقاط قوت و ضعف خود در صحبت کردن را بهتر خواهید شناخت. برای این کار شما باید به انگلیسی فکر کنید، یعنی کلمات و جملات را به انگلیسی در ذهن خود مرور کنید.

وقتی به انگلیسی فکر کنید، صحبت کردن هم برای شما ساده‌تر و روان‌تر خواهد شد. ممکن است در ابتدا جملاتتان از لحاظ گرامری صحیح نباشد، اما اشکالی ندارد، شما با صحبت کردن و مکالمه مداوم با دوستانتان و به کمک آن‌ها و دانلود کتاب 504 می‌توانید به بالا رفتن سطح مکالمه زبانتان از را و همچنین از بین بردن مشکلات گرامری، کمک بسزایی کنید.

3. از اپلیکیشن‌های رایگان و فوق‌العاده یادگیری زبان استفاده کنید

امروزه برای آموزش زبان انگلیسی روش‌های نوین و جدیدی وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ساختار زبان و همچنین دانش زبانی خود بی‌افزایید.

این اپلیکیشن‌ها همچنین برای دو سیستم عامل آیفون و اندروید تعریف شده‌اند که به راحتی برای کاربران قابل دسترس خواهد بود. نکته جالبی که در طراحی آن‌ها وجود دارد این است که این برنامه‌ها هم برای کودکان در نظر گرفته شده و هم می‌تواند بر روی مهارت‌هایی مثل مکالمه، لغات و گرامر تمرکز داشته باشند.

اپلیکیشن‌هایی چون Memrise و Doulingo یکی از بهترین و پرکاربردترین برنامه‌هایی هستند که برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده است. در حقیقت این ابزارها یک برنامه گسترده برای یادگیری زبان محسوب می‌شوند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به مهارت‌های خواندن، شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مفاهیم خود کمک بسزایی کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که این ابزارها برای کاربران دارند این است که استفاده از آن‌ها رایگان بوده و قابل دسترسی برای همه خواهد بود.

۴بازی‌های رایانه‌ای انگلیسی انجام دهید

بازی‌های رایانه‌ای آنلاین‌ یک روش خوب برای آموش زبان انگلیسی خواهد بود. همچنین بازی‌های گروهی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری و گفتاری‌تان را تقویت کنید، چراکه مکالمات محاوره‌ای در این بازی‌ها زیاد بوده و با توجه به آن اشتیاقتان برای یادگیری این عبارات و کلمات بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال اکثر بازی‌ها انگلیسی زبان هستند، بنابراین کاربران مجبور هستند که با این قضیه کنار بیایند، چراکه ممکن است بازیکنان در مرحله‌ای گیر کنند یا اینکه برای گذراندن مرحله‌ای می‌بایست دستور عمل خاصی را بخوانند، در نتیجه افراد به نحوی با زبان انگلیسی درگیر شده و باید از آن استفاده کنند.

امروزه می‌توان بازی‌های رایانه‌ای به خصوص بازی‌های آنلاین را به عنوان یک ابزار یادگیری و آموزش زبان انگلیسی شناخت، چراکه این نوع بازی‌ها یک روش جدید و مدرن برای یادگیری و ارتباط محسوب می‌شوند.

5. رادیو گوش کنید

یکی دیگر از راه‌های آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز، گوش دادن به رادیو و پادکست به زبان انگلیسی می‌باشد. شما با استفاده از این روش مهارت شنیداری خود را به طور چشمگیری تقویت کرده و دایره لغات و عبارات تخصصی‌تر خود را افزایش خواهید داد. این روش به شما کمک می‌کند که با جمله‌بندی‌های متفاوتی آشنا شده و در زمینه‌های گوناگون اطلاعات متعدد و متفاوتی را کسب نمایید.

شما می‌توانید یک موج رادیویی به زبان انگلیسی را پیدا کرده که در آن درباره موضوعات مورد علاقه‌تان بحث می‌شود. با اینکار شما بیشتر راغب خواهید شد که به تمام لغات و نکات آن توجه کرده و به دنبال درک آن باشید. گوش دادن دقیق به رادیوهای انگلیسی زبان و پادکست‌ها به شما کمک خواهد کرد که مهارت‌های خود در صحبت کردن و درک مفاهیم را افزایش دهید و همچنین با جنبه‌های مختلف زبان مانند اصطلاحات محلی، فرهنگ و مسائل روز آشنا شوید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن