رسوایی Clash of Clans در دفتر رئیس جمهور فوران کرد

وزیر ارتباطات در آخرین پست خود در اینستاگرام ، درباره پیگیری های مربوط به فیلتر شدن بازی Clash of Clans نوشت.
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انسداد دسترسی کاربران ایرانی به بازی موبایل Clash of Clans ، قول پیگیری این موضوع را داد که به نظر می رسد امروز پیگیری شده است.

واعظی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “گرچه موضوع بازی توسط کمیته تعیین پرونده های محتوای مجرمانه تصمیم گرفته شد ، اما طبق قولی که من داده ام ، امروز موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردم و امیدوارم که مشکل پیش بیاید. به زودی حل شد.

من اختلالات بازی Clash of Clans را دنبال می کنم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین پست خود در اینستاگرام اعلام کرد که پیگیر اختلالات بازی Clash of Clans است.
به گزارش دنیای ارتباطات ، گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال انسداد دسترسی کاربران ایرانی به بازی موبایل Clash of Clans ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول پیگیری این موضوع را داد.

متن پست واعظ به شرح زیر است:

سلام دوستان ، در چند پست اخیر شما اعتراضاتی راجع به Clash Game Disorder مطرح کرده اید. من به کمیته تعیین پرونده های جنایی اطلاع خواهم داد و موضوعات مطرح شده را پیگیری خواهم کرد. با این حال ، در بعضی موارد به دلیل استفاده از ادبیات نامناسب مجبور به حذف آنها شدم.

وزیر ارتباطات اعلام کرد:

لازم به ذکر است که دستور فیلتر و محدود کردن دسترسی به این بازی موبایل توسط این کارگروه براساس اجرای بند (ب) ماده 15 قانون جرائم رایانه صادر شده است. براساس این ماده قانون ، ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سیستم های رایانه ای و شبکه ای جرم محسوب می شود و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه این بازی ، آن را خشن معرفی کرده است.

درآمد خالقان Clash در سال 2016 چقدر بود؟
شرکت فنلاندی Supercell بیش از 2.3 میلیارد دلار از فروش Clash در سال 2016 درآمد کسب کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، با داشتن 213 عضو ، برنامه نویسان و کارمندان ، این شرکت یکی از سودآورترین شرکت های فنلاند است که موفق شد در سال گذشته تنها یک میلیارد دلار برای فروش “Clash Royale” کسب کند.

تنها دو بازی در سال 2016 بالغ بر 1 میلیارد فروخته شده که یکی Clash Royale و دیگری Pokémon Go است ، در حالی که Supercell از سال 2012 با انتشار Clash of Clans در صدر فروش قرار گرفته است.

Supercell قرار است آخرین بازی خود را در سال 2018 انجام دهد و آن را به بازار عرضه کند.

جک کنت ، تحلیلگر بازار IHS می گوید: بازار بازی های انفجاری هنوز در حال ظهور است و سازندگان مدل کسب و کار freemium تصمیم به انتخاب آن گرفتند. (فاکتورهای ابتدایی بازی رایگان هستند و برای به دست آوردن ویژگی های پیشرفته باید پرداخت توسط کاربر انجام شود)

ادامه این مقاله را در آریا کلش ببینید.