بهترین تلویزیون های ال جی (LG) در سال 2023

بهترین تلویزیون های ال جی (LG) در سال 2023 LG G1 OLED: تلویزیون 65 اینچی سال 2020 با قیمت 4968 دلار به فروش م

توسط HALOHEKAYATHA در 16 بهمن 1401

بهترین تلویزیون های ال جی (LG) در سال 2023

lg tvLG G1 OLED: تلویزیون 65 اینچی سال 2020 با قیمت 4968 دلار به فروش میرفت. اما قیمت آن در سال 2021 با کاهشی 17.9 درصدی حدود 4081 دلار خواهد بود. با این تفاوت که مدل 2021 آن روشنایی و رنگ بهتری خواهد داشت. LB BX OLED: این کاهش قیمت در بهترین تلویزیون های ال جی OLED سری B بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال با کاهش 19 درصد قیمت آن از 4170 دلار سال 2020 به 3371 دلار در سال 2021 میرسد. در سال 2020، تلویزیون مدل LG BX OLED TV ، بهترین تلویزیون ال جی با 65 اینچ صفحه نمایش به قیمت 2299 دلار فروش میرفت. از زمان تولید آن قیمت آن رفته رفته کمتر شد تا الان که قیمت آن 1999 دلار است. شاید فکر کنید ال جی چیزی از تلویزیونهایش کم کرده است تا قیمت آن هم کمتر شود. اما لازم به ذکر است که تمامی مدل های OLED تمامی ویژگیهای پیشرفته را خواهند داشت. از جمله اتصال HDMI 2.1، جدیدترین نسخه Dolby Vision IQ، پشتیبانی از صدای Dolby Atmos و کانال بازگشت صدای پیشرفته (eARC) و همچنین ویژگیهای بازی مانند حالت کمترین تاخیر خودکار (ALLM) و نرخ به روزرسانی متغیر (VRR).

پیغام اتصال موفقیت آمیز بر روی صفحه ظاهر میشود.

lg tv۳- کنترل جادویی را به سمت تلویزیون هوشمند بگیرید ، سپس دکمه ی چرخی اسکرول یا همان OK را فشار دهید. هنگامی که فعالسازی با موفقیت انجام شد یک پیغام در بالای صفحه ظاهر میشود. اگر فعالسازی انجام نشد تلویزیون خود را یکبار خاموش و روشن کنید و اقدامات فوق را دوباره انجام دهید. برای لغو ثبت قبلی کنترل دکمه ی exit یا بازگشت () را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. دکمه ی خانه () و دکمه ی برگشت BACK () را بر روی کنترل جادویی به طور همزمان به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. ریموت کنترل هوشمند را به سمت تلویزیون نشانه بگیرید، سپس دکمه چرخی اسکرول را بزنید. پیغام اتصال موفقیت آمیز بر روی صفحه ظاهر میشود. نکته : برای اتصال دوباره ی کنترل جادویی ، آن را به سمت تلویزیون گرفته و سپس دکمه ی بازگشت () را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. بر روی کنترل جادویی دکمه ی خانه () را بزنید تا صفحه ی خانه تلویزیون باز شود.

قطعا تنوع اپهای این سیستمعامل از اندروید کمتر است.

lg tvال جی از سال 2014 از رابط کاربری webOS در تلویزیونهای هوشمند خود استفاده میکند. OS که پیش از این با نامهای دیگری شناخته میشد، سیستمعاملی مبتنی بر کرنل لینوکس است که برای دستگاههای هوشمند مانند پروژکتور، یخچال و تلویزیون هوشمند طراحی شده است. این رابط کاربری عملکرد و پایداری بسیار خوبی دارد و در این سالها به یک پلتفرم نرمافزاری قابل اعتماد تبدیل شده است. دسترسی آسان به محتوای پلتفرمهای اینترنتی نظیر نتفلیکس، یوتیوب و آمازون، پخش موسیقی از طریق سرویسهای اشتراک موسیقی و خواندن اخبار از امکانات این سیستمعامل است. قطعا تنوع اپهای این سیستمعامل از اندروید کمتر است. پردازنده آلفا 9 که در برخی از تلویزیونهای بالارده ال جی استفاده میشود، میتواند کنتراست بهتری را تولید کند. این پردازنده هر فریم از آنچه را که تماشا میکنید تجزیه و تحلیل میکند و وضوح آن را با توجه به منبع تا حد زیادی افزایش میدهد. تلویزیونهای 8K به این فناوری متکی هستند زیرا محتوای 8K زیادی برای تماشا وجود ندارد.

کیفیت تصویر در این مدل خاص 4K است.

در این مدل خاص، سایز نمایشگر تلویزیون 55 اینچ است. U: اولین حرف انگلیسی که پس از سایز نمایشگر نوشته می شود نشان دهنده کیفیت تصویر می باشد. حرف U قرار داده شده در این مدل نشان دهنده کیفیت اولترا اچ دی (4K) بوده و اگر حرف L قرار گیرد به معنی کیفیت فول اچ دی (1080P) می باشد. کیفیت تصویر در این مدل خاص 4K است. F: حروف قرار داده شده پس از کد کیفیت تصویر، نشان دهنده سال ساخت تلویزویون ال جی هستند. از آنجاییکه هر ساله مدل های جدید و با کیفیت های بهتری وارد بازار می شوند، قید سال تولید تلویزیون در عبارت مدل آن اهمیت بالایی دارد. 8: این عدد که پس از حرف نشان دهنده سال ساخت تلویزیون قرار داده می شود، نشان دهنده سری ساخت تلویزیون است. هرچه سری ساخت یک تلویزیون اِل جی بالاتر باشد، امکانات آن بالاتر و بهتر است. تلویزیون های اِل جی تا سری 5، تلویزیون هایی ساده و معمولی بودند اما از سری 5 به بعد تبدیل به تلویزیون های هوشمند و پیشرفته شدند.

آنهارا شناسایی کرده و اجرا میکند.

می دانیم که تلویزیونهای ال ای دی برای تولید تصویر از لامپ های ال ای دی استفاده میکنند به همین خاطر دارای تصاویر واضحتر و روشنتری نسبت به تلویزیونهای ال سی دی قدیمی می باشند. تلویزیون 43LM5500PVA از یک پردازنده تک هسته ای برای اجرای دستورات بهره گرفته و وظیفه خود را در این مورد به خوبی انجام می دهد. آنهارا شناسایی کرده و اجرا میکند. تلویزیون 43LM5500PVA دارای چند گیرنده مختلف برای دریافت برنامه های تلویزیونی است. 43LM5500PVAدارای درگاه های مختلف ارتباطی است که در این زمینه تجربه خوبی را به کاربر ارایه می دهد. این در گاه ها عبارتند از Component و Composite In (AV) که هرکدام کاربر را بسته به استفاده خود بی نیاز می کند. تلویزیون 43LM5500PVA با صفحه فول اچ دی و صدای خوب و امکاناتی که دارد جزو بهترین تلویزیونهای 43 اینچ بازار با کاربری معمولی است که با توجه به قیمت نسبتا پایین میتواند برای افراد با بودجه کم بسیار مناسب باشد. در ادامه ویژگیهای کلیدی این تلویزیون را مشاهده میکنید.

lg tvاز آنجا که دیگر از فلورسنت های قدیمی و همیشه روشن نوردهی پشت استفاده نمی شود، در واقع با دیدن فیلم های جالب با این فناوری تلویزیون الجی می توان از بهترین و زیبا ترین کیفیت بهره مند شد. فناوری ULTRA LUMINANCE بین تیرگی و روشنی تصویری به عالی ترین میزان خود را به نمایش می گذارد. ترکیب این ویژگی با UHD تصویری واضح و شفاف مانند آنچه در واقعیت می بینید در معرض دید قرار می دهد. فناوری local dimming تلویزیون الجی : محصولات صوتی و تصویری الجی همیشه از بابت عمق و بافت تصویر از برترین های موجود در بازار بوده اند. پس از آن که این محصولات به بازار عرضه شوند توسط فناوری هایی ارتقاء داده خواهند شد. که یکی از این فناوری local dimming است این ویژگی با کارایی خود رنگ های مشکی را تیره تر خواهد کرد، در همان حال رنگ های سفید را روشن تر می کند. مجموعه این عوامل باعث می شوند که عمق تصاویر بهبود پیدا کند.

ال جی Tv

به یاد داشته باشید که ال جی در تلویزیون های نانوسل نیز از پردازنده های سری آلفا و هوش مصنوعی ThinQ استفاده کرده است. تلویزیون های نانوسل ال جی دارای ریموت کنترل به روز شده می moloudimall باشند. این ریموت کنترل دارای کلیدهای میانبر برای دسترسی سریع است به همین دلیل در سریعترین زمان ممکن شما را به محتوای مورد نظرتان می رسانند. ال جی فرمانروایی خودش را با تولید تلویزیون های کیوند به اثبات رساند؛ این تلویزیون ها زیبا هستند و مناسب اجرای بازی و فیلم؛ همچنین به لطف نمایشگر Mini-LED بهترین تصویر را در صحنه های تاریک مشاهده خواهید کرد. اگر تا به حال نتوانسته اید تلویزیونی مناسب با نیاز و بودجه خودتان انتخاب کنید بدون شک خرید شما تلویزیون LED ال جی است. تلویزیون های ال ای دی ال جی با قیمتی مناسب تولید و ارائه شده اند. این تلویزیون ها با کیفیت تصویر فورکی بهترین انتخاب برای فیلم بازها هستند. با این حال باید اشاره کنیم که ال جی رفرش ریت بالایی برای آن ها تعریف نکرده پس به عنوان یک تلویزیون گیمینگ نمی توانند کاربرد داشته باشند. سیستم صوتی این تلویزیون ها متوسط است و دارای ریموت کنترل جادویی (Magic) می باشند. پا به پای این برند شناخته شده، شما می توانید تلویزیون سامسونگ، تلویزیون سونی، تلویزیون شیائومی و تلویزیون هایسنس را نیز در میان محصولات برگ و باد مشاهده کنید. این برندها در بازار تولید لوازم دیجیتال مانند تلویزیون فعالیت گسترده ای دارند. از نظر قیمت تلویزیون های ال جی قیمتی مناسب تری به نسبت اسمارت تی وی های سونی را ارائه می دهند.

 

البته تغییرات سیستم عامل تلویزیون تنها به بخش طراحی منتهی نمیشود و تغییراتی در تنظیمات تلویزیون نیز به وجود آمده است. یکی از مهمترین تغییرات فنی در نسخهی جدید سیستم عامل webOS پیشنهادهای محتوای شخصی است. در این بخش قابلیت AI ThinQ دست به کار میشود. این قابلیت محتواهایی که شما به تماشای آن میپردازید را تحلیل و بررسی میکند. سپس مطابق سلیقهی شما انواع محتوا را به شما پیشنهاد میدهد. این محتوا میتواند شامل انواع برنامههای تلویزیونی و اپلیکیشن باشد. به قدری این بخش جالب است که الجی یک سربرگ منحصربفرد را برای پیشنهاد محتوای شخصی در منوی اصلی webOS طراحی کرده است. در سیستم عامل جدید دسترسی به تماشای آنلاین برنامه در سرویسهای آنلاین فیلم راحتتر شده و محدودهی دانلود اپلیکیشن نیز گستردهتر شده است. تمام این ویژگیها باعث شده رابط کاربری جدید الجی امکانات فوق العادهای را در اختیار کاربران قرار دهد. الجی علاوه بر امکانات فوق العادهای که به تلویزیونهای جدید 2021 خود اضافه کرده، یک سری تغییرات دیگر را نیز اعمال کرده است.

گرچه در کنترل صوتی، LM9600 چندان ویژگی چشمگیری ندارد ولی نمیتوان مجیک کنترل را نادیده گرفت. این ریموت به آسانی و سریع با دستگاه کالیبره و به اصلاح ست (Set) شده و با حرکت دادن آن همانند یک ماوس میتوان با راحتی در منوها گشت و گذار کرد. همچنین با کلید اسکرولی که روی این ریموت جادویی قرار گرفته صفحات وب با یک حرکت بالا و پایین میشوند. اگر علاقه زیادی به بازیهای رایانهای دارید الجی خبر خوبی برایتان دارد. قابلیت Dual-Play یا بازی دونفره یکی از ابتکارات سازنده کرهای است که در آن دو نفر میتوانند به صورت همزمان با تصویر تمام صفحه یک بازی دونفره را انجام دهند. این هم یک عکس خانوادگی و البته یادگاری دیگر از عینکهای FPR الجی. LM9600 انبوهی از تنظیمات تصویر را در منوهای خود جا داده است که کاربران حرفهای نیز میتوانند با دست بازتری به تنظیم آن بپردازند. گزینههایی از قبیل مودهای THX، ISF با تنظیم 2 تا 20 نقطه Grayscale، کنترلگر گاما و رنگها در کنار چهار حالت Local Dimming (بالا، متوسط، کم و خاموش) وجود دارند.

۲۱- BACK : برای بازگشت به منوی قبلی استفاده میشود. ۲۲- GUIDE: جدول زمانبندی پخش برنامه های کانال های دیجیتال را نمایش میدهد. در حال حاضر این امکان در کانالهای ایران وجود ندارد. ۲۳- EXIT: برای خروج از منوها استفاده می شود. ۲۴- دکمه های رنگی: در بخشهای مختلف مانند پیام نما و ورودیها و … برای انتخاب برخی گزینه ها از این دکمه ها استفاده می شود. به این صورت که گزینه های قابل انتخاب به رنگ این دکمه هستند و با زدن دکمه همرنگ هر گزینه، گزینه مورد نظر انتخاب میشود. ۲۵- پیام نما (TEXT): با زدن این دکمه وارد برنامه پیام نما می شوید. صفحات پیام نما از ۱۰۰ الی ۹۰۰ میباشند و فهرست صفحات در اولین صفحه ی پیام نما موجود است. در حال حاضر شبکه های ۲ و ۳ و ۴ ایران ویژگی پیام نما را دارند. ۲۶- T-OPT: با زدن این دکمه وارد تنظیمات پیام نما میشوید.

رنگ ها رو عوض کنید و ببیند چطور به نظر میرسد همه یه جور زردی یا ﺁفتاب سوختگی تازه دارند. شما این را نمی خواهید. حالا، رنگش رو تقریباً به پایین ببرید و ببینید که همه طوری به نظر می آیند نشده است و شما این تصویر را هم نمی خواهید. حال رنگ خود را طوری تنظیم کنید که چهره ها طبیعی به نظر برسند. چهره هر شخص باید رنگ متمایز خود را داشته باشد. اگر شبیه پوست واقعی به نظر برسد ، میفهمید که نزدیک شدید. ته رنگ: تراز رنگ بین قرمز و سبز نمایش داده شده در صفحه را تنظیم می کند. هرچه به Red 50 نزدیکتر باشد رنگ قرمزتر خواهد بود. هرچه به Green 50 نزدیکتر باشد ، رنگ سبزتر می شود. دمای رنگ: دمای رنگ را از سرد به گرم تنظیم می کند. تنظیماتی که مشخص کرده اید فقط برای حالت ورودی انتخاب شده فعلی اعمال شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با خرید تلویزیون lg وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب