این رو چطور توجیه میکنید؟

مقیمی با اشاره به ساختار تنفس طبیعی همین موتور تصریح کرد: همین موتور به تکنولوژی cvvt مجهز شده میباشد که این قابلیت و امکان را آماده مینماید تا جاهایی که ماشین نیاز به قدرت کمتری دارد، چند از سوپاپها غیر فعال شده و از پاشش بنزین خودداری کند. در صورتی که صاحب اتومبیل عنوان کند که در زمانه گرم شدن موتور همین عیب در اتومبیل مشاهده می شود یعنی پس از طی مسافتی بوسیله اتومبیل موتور آغاز به بد کار نمودن ( به اصطلاح سه کار می کند ) کرده و چراغ نظارت روشن می شود. سفارش می کنم ای نوشته از باتری کار از دست نداده و کلیدی موتور tu5 واشر میزنه ما همراه باشید. موتور TU5 اساسی حجم 1587 سی سی ایجاد شده است.ابتدا در دو مدل 8 و 16 سوپاپ در دسترس بود ولی از همین دربین فقط مورد 16 سوپاپ اصلی قدرت 109 اسب بخار باقی باقیمانده است، درصورتیکه چه گونه اسپورت همین موتور هم دارای توان 122 اسب بخار به سیتروئن C2 VTS قدرت بالاتری را می داد. تسمه ی تایم میل لنگ و میل سوپاپ را به هم متصل میکند. پیشرانه TU5 پژو را همگی میشناسیم، یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ فرانسوی که کشور ایران ماشین مدت هاست از آن روی محصولات متعدد خود استعمال میکند. موتور TU5 به دلیل هیدرولیک بودن مکانیزم سوپاپ ها نیاز به روغن مرغوب و متناسب اهمیت مشخصات موتور دارد. البته این بدان معنی نیست که موتور XU7 را یک پیشرانه عالی بدانیم، این انجین بدلیل ساختار قدیمی، فراوان مالامال مصرف میباشد و جهت سیراب شدن در وضعیت رانندگی ترکیبی به حدود ۹.۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ km نیاز خواهد داشت که نسبت به موتور TU5 عدد به مراتب بزرگتری است. همین فرایند در غایت کاهش ۴ تا ۵ درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد. به گزارش خودروتک،فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی کشور ایران اتومبیل در گفتوگو حساس باشگاه خبرنگاران ، درباره خط ساخت اتومبیل تارا اظهار کرد: امروز خط ایجاد موتور tu5 پلاس را رونمایی کردیم که توان آن اهمیت توجه به اقدامات مهندسی انجام شده به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کرده است. TU5 را که در تراز صنعتی می باشد ، منتخب از برنامه های توسعه و گسترش کشور ایران هودرو در حوزه موتورهای متاع دانست و گفت: روغن پمپ قدرت متغیر و بهبود محفظه احتراق موتور ، ترقی های قابل توجه در انعطاف پذیری و عجله در سرعت های تحت ، اقتدار در شتاب های بالا ، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی. بدترین و بی میزان مرغوب بودن ترین اتومبیل دنیا پارس LX موتور TU5 داشپورت تازه علاوه بر بی کیفیتی بدنه و باطن کابین گیربکس اون زمان حرکت یه صدای دلخراشی میده (دوستانی که دارند شیشه رو زیر کنند و به صدایی که از چرخ جلو راننده میاد اعتنا کنند ) بنده 4 ماه پیش یه پارس lx با موتور tu5 گرفتم تا درحال حاضر 3 توشه گیربکس عوض کردم و دو بار دیسک و کاغذ ولی هنوز همون صدای بد رو موقع حرکت داره مجدد نیز تو نوبت تعویض گیربکس هستم . داشبورد جديد و يكپارچه اين ماشین علاوه بر كيسه هواي ايمني راننده، به كيسه هواي ايمني سرنشين جلو نيز تجهيز شده است. TU5 پلاس در واقع نسخه تقویت شده TU5 توسط پژو محسوب می شود و علاوه بر بهبود مقدار آلایندگی، توان و گشتاور آن ارتقاء پیدا کرده است. در صورتی که خریدار تیتر کرد که از بنزین یورو4 یا این که بنزین سوپر به کار گیری کرده میباشد همین مورد نمی تواند عامل ساخت عیب احتراق ناقص در موتور شود. زیرا در سیلندر ۲ فقدان احتراق است و در سیلندر ۳ احتراق بیش از ترازو است. شمع و وایر ماشین جز قطعه ی مصرفی است که می بایست در km مشخص شده توسط ساخت کننده ی اتومبیل در دوران مطلوب اهمیت مارک متناسب جایگزین شود. مدیرعامل ایران خودرو گفت: خط تولید گونه ارتقاء یافته موتور TU5 با توان بیشتر و مصرف سوخت کاهش افتتاح شد. پس از ایجاد همین خودرو در طی یک‌سری سال اول حیاتی نام پرشیا یا این که پارس گونه جدیدی به اسم پارس ELXطراحی و ساخت شد که از لحاظ ظاهری تغییرات متعددی نکرد و صرفا یه خرده آپشن های ماشین افزوده شد البته موتوری نو و مالامال قدرتی برروی این ماشین قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری کلیدی آن را جذاب تر نمود ولی بازهم همین نوع نسبت به امکاناتش ارزش بالاتری بخود گرفت. ایپکو کمپانی تحقیق، طراحی و ساخت کشور‌ایران ماشین محسوب میگردد که فعالیتهای خویش را از سال 1376 آغاز نموده است. پژو پارس نخستين خودروي لوكس در ايران مي باشد كه حاصل همت متخصصان ايراني شركت ايران خودرو هست كه از امكانات و تجهيزات رفاهي قابل توجهي سود مي برد، به مدل اي كه پس از گذشت یک‌سری سال از نخستين عرضه آن به بازار و وجود رقباي مدعي، اين اتومبیل هنوز جزء محبوب ترين خودروهاي سواري در كشور به شمار مي رود.

ایندکسر